Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که ساده زیستی، حق طلبی و استکبارستیزی امام خمینی(ره)، الگوی همه مسئولان و مدیران کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به شاخصه های مهم اندیشه و کلام و سیره حضرت امام (ره) اظهار داشت: از جمله مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های اندیشه و سبک زندگی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، تعبد و خداترسی ایشان بود، به طوری که جز در مسیر کسب رضای الهی و انجام تکلیف دینی خویش قدم برنمی داشت و در این راه البته از سلطه گران و مستکبران غرب و شرق عالم نیز هیچ واهمه ای نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: معنویت عمیق امام خمینی(ره) در سایه اخلاص، ارتباط همیشگی با خدای متعال و عبادت ها و مناجات ها و تهجدهای شبانه ایشان حاصل شده بود و ایشان شخصیتی بود که از همان دوران جوانی و نوجوانی روی خودشان کار کرده بودند.

 

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: اندیشه و کلام امام راحل ریشه در قرآن و آموزه های ناب اسلامی دارد، چه آن که خداترسی، استکبارستیزی، ظلم ستیزی، مردم مداری و حمایت ایشان از جبهه مستضعفین و محرومین نیز برگرفته از تعالیم دینی و آموزه های کلام وحی است

 

وی با بیان این که در نگاه و اندیشه امام (ره) خدمت به آحاد مردم به خصوص قشر محرومان و افراد ضعیف جامعه، دارای اولویت و اهمیت خاصی است، افزود: حضرت امام(ره) نه یک بار و دو بار بلکه چندین بار این عبارت معروف را بیان داشتند که من یک موی شما کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهم و حقیقتاً نیز به دور از هر ژست و شعاری، مدافع حقوق مردم و به خصوص اقشار محروم جامعه بودند و مسئولان کشور و نظام را به همین مساله توصیه می فرمودند.

 

حاج ابوالقاسم در خاتمه ابراز داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری مسئولان و کارگزاران نظام و دولتمردان ما باید ساده زیستی، مردم مداری، حق طلبی و استکبارستیزی پیر جماران را الگوی خود قرار دهند و حقیقتاً زندگی و راه و مرامشان برگرفته از اندیشه و سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری باشد.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: حاج ابوالقاسم اندیشه امام راحل امام راحل ره امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌

حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع: ایلنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب