Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:00:17 GMT

مطالبه‌گری رسانه‌ای کمک بزرگی برای نماینده مجلس است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۵۶۱۰

مطالبه‌گری رسانه‌ای کمک بزرگی برای نماینده مجلس است

«علی علیزاده» شامگاه پنجشنبه در نشستی با اصحاب رسانه به یکی دو مورد از این مطالبه‌گری‌ها نیز اشاره و تاکید کرد: طی یک سال گذشته رسانه‌های مراغه با مطالبه‌گری در موضوعاتی چون آزادراه مراغه – هشترود و دانشگاه مراغه به پیشبرد امور کمک کرده‌اند.

وی همچنین در این جلسه پیگیری‌ها و اقدام‌های یک سال اخیر خود در زمینه‌های مختلف همچون توسعه آبرسانی، گازرسانی، مدرسه‌سازی، اشتغال، آزادراه مراغه – هشترود و بسیاری دیگر از موضوعات را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی‌ در خصوص آب شرب با اقدام‌های اخیر رفع شد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سایه اقدام‌های یک سال اخیر، نگرانی‌ها در زمینه آب شرب شهری و روستایی رفع، و با وجود کمبود اعتبارات دولتی، عملیات آبرسانی در شهرستان با قوت اجرایی شد. 

علیزاده با اشاره به اینکه ۷۹ روستای مراغه در زمینه آب شرب با تنش آبی روبرو بود، بیان کرد: اگر روند اجرایی طرح‌های آبرسانی به همین منوال ادامه یابد، در آینده مشکلی در زمینه آب شرب نخواهمیم داشت.

وی افتتاح ۲۶ طرح آب و فاضلاب مراغه طی روزهای اخیر را نیز یادآوری کرد و ادامه داد: به زودی ۱۰ هزار مترمکعب به ظرفیت آب شرب شهر مراغه اضافه شده و ساکنان برخی مناطق از جمله شهرک امام حسن (ع) از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

همه روستاهای مراغه تا پایان سال از گاز طبیعی برخوردار می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به وضعیت شبکه گازرسانی در زمان راهیابی وی به مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: در آن زمان ۵۳ روستای این شهرستان فاقد گاز بود و نسبت مصرف و سهمیه تخصیصی گاز به شهرستان تناسب نداشت.

«علیزاده» به پیگیری‌های خود در زمینه اختصاص اعتبار مورد نیاز برای توسعه شبکه گازرسانی تاکید کرد و افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های گازرسانی در این شهرستان تخصیص یافت که در سایه آن تا پایان امسال امیدواریم روستای فاقد گاز در شهرستان نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین ظرفیت شبکه گاز این شهر نیز با رایزنی‌ها و اجرای طرح توسعه به دو برابر وضع موجود افزایش یافته است که مصرف ۲۵ سال آینده شهر و صنعت این شهرستان را تامین خواهد کرد.

روستاهای فاقد مدرسه در اولویت جهاد مدرسه‌سازی قرار گرفت

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر گفت: ۲۴ روستای این شهرستان که فاقد مدرسه بود و کلاس‌های آنها یا در منازل یا به صورت کانکسی تشکیل می‌شد، در اولویت جهاد مدرسه‌سازی شهرستان قرار گرفت.

«علیزاده» همچنین با اشاره به فرسوده بودن برخی مدارس این شهرستان، بیان کرد: برای رفع این مشکل ۴۴ مدرسه تخریب و بازسازی یا از طریق مشارکت خیران احداث می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌برداری از بخش قابل توجهی از این مدارس تا پایان امسال، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این مدارس، بخش مهمی از نیازهای شهرستان به فضاهای آموزشی مرتفع می‌شود. 

طرح تولید قراردادی برای حمایت از مرغداران از مراغه شروع شد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به پیگیری و رفع موانع پیش‌روی مرغداران اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «تولید قراردادی» برای حمایت از مرغداران از مراغه شروع شد و در صورت موفقیت در کل کشور اجرا می‌شود.

«علیزاده» بیان کرد: در وضعیت فعلی کمبود نهاده‌ها و نوسان قیمتی، تولید مرغداران را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و تمامی مشکلات موجود در این زمینه با تحریم‌ها مرتبط نیست و رفع آنها به مدیریت صحیح نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ واحد تولیدی در زمینه تولید مرغ، تخم‌مرغ و دامپروری در مراغه به تعطیلی کشیده شده بود، اظهار داشت: محدودیت‌های قانونی و مشکلات داخلی از جمله دلایل اصلی تعطیلی این واحدها به شمار می‌رود. 

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا یک هیات کارشناسی وضعیت واحدهای تولیدی در مراغه و عجب‌شیر را به عنوان شهرستان‌های پایلوت کشوری تحلیل کند و در ادامه آن و با حضور مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، مشکل مجوز فعالیت واحدهای فاقد پروانه حل شد و این واحدها به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی بازگشت این واحدها به چرخه تولید علاوه بر اشتغال صدها نفر، زمینه تامین امنیت غذایی منطقه را فراهم کرده و با خودکفایی در تولید، بستر مناسبی برای صادرات محصول به کشورهای همسایه نیز از طریق این شهرستان فراهم می‌شود.

تخصیص اعتبار به آزادراه مراغه – هشترود پس از سه سال وقفه

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اعتباری برای اجرای آن آزادراه مراغه – هشترود تخصیص نیافته بود، بیان کرد: در روزهای اخیر ۴۰ میلیارد تومان برای تداوم اجرای این طرح ابلاغ شد و ۲۰ میلیارد تومان دیگر طی هفته آینده ابلاغ می‌شود.

«علیزاده» تاکید کرد: آزادراه مراغه – هشترود به عنوان گذرگاهی مهم، محل تردد حدود ۲ میلیون نفر از ساکنان استان‌های غربی به مرکز کشور بوده و تاخیر در بهره‌برداری از آن زمینه بروز حوادث تلخ و داغدار شدن عده‌ای از هموطنان‌مان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از تلفات جانی این آزادراه مربوط به مسیر مراغه تا نظرکهریزی است، افزود: برای کاهش تلفات، پیگیر اتمام و راه‌اندازی قطعه‌های دوم و سوم این آزادراه در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.

تلاش و پیگیری برای تامین آب کشاورزی از طریق سدسازی

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر بیان کرد: کاهش روزافزون منابع آبی، اشتغال قابل توجهی از جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی و توسعه روزافزون باغی موجب شده است تا نگرانی‌هایی در زمینه کمبود آب کشاورزی طی سال‌های آینده در شهرستان به وجود بیاید و برای رفع این مشکلات احداث دو سد مورد پیگیری قرار گرفته است. 

«علیزاده» با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی در شهرستان تولید می شود، اظهار داشت: اکنون با تصویب و اخذ موافقت اصولی، مجوز احداث ۲ سد بر روی مردق‌چای و خراجوچای صادر و مطالعات آن وارد بودجه سال جاری شده است.

وی زمانبر بودن عملیات اجرایی این سدها با وجود کمبود اعتبارات دولتی را محتمل دانست و ادامه داد: پس از اتمام مطالعات و برای اجرای سریع این طرح‌ها به دنبال جلب مشارکت بانک‌ها می‌رویم.

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی به زودی آغاز می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان، گفت: علاوه بر شهرک صنعتی دوم، عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی که با زحمت نمایندگان قبلی این شهرستان مصوب شده بود، به زودی آغاز می‌شود.

«علیزاده» اضافه کرد: اکنون بسیاری از موانع پیش‌روی راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی مراغه رفع شده و آغاز عملیات اجرایی آن از سوی «ایدرو» منتظر تامین آب مورد نیاز است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای توسعه بخش صنایع این شهرستان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به ویژه از سوی شرکت کاوه سودا برای احداث واحد تولید بطری و نیروگاه و در آینده نزدیک واحدهای تولید کلرید کلسیم و جوش شیرین در این واحد صنعتی مورد موافقت قرار گرفته است که با اجرای آنها زمینه اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر فراهم می‌شود.

خبر در حال تکمیل...
 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی نشست خبری مراغه نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی نشست خبری مراغه آذربایجان شرقی نشست خبری مراغه نماینده مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور نماینده مردم مراغه و عجب شیر عملیات اجرایی آزادراه مراغه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

وی به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و… خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌ جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد