Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@04:26:13 GMT

تغییر رویکرد کاخ سفید نسبت به شرایط داخلی اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۵۹۲۸

تغییر رویکرد کاخ سفید نسبت به شرایط داخلی اسرائیل

به گزارش «تابناک»، حسن هانی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اتفاقات و تغییرات در رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی در طول یکسال گذشته ۴ انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی برگزار کرده که هیچ یک از احزاب بزرگ از جمله حزب لیکود که رهبری آن در اختیار نتانیاهو است نتوانستند اکثریت کرسی ها را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این مسائل نشان می دهد شرایط سیاسی ناپایداری در اراضی اشغالی حاکم است از جمله اختلافات میان احزاب راست و چپ ، فشار مالی گسترده و ناتوانی نتانیاهو در مقابله با شرایط ناپایدار اقتصادی و گسترش ویروس کرونا در اراضی اشغالی موجب شده که یک نوع خلاء سیاسی در اسراییل بر پیکره رژیم صهیونیستی حاکم باشد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: به همین دلیل است که نتانیاهو اخیرا حمله به منطقه شیخ جراح و دستور حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی را صادر کرد تا با ایجاد بحران بار دیگر در قدرت باقی بماند اما در جنگ ۱۲ روزه شکست خورد و همه این عوامل باعث شد تا نتانیاهو از چهره قدرت خارج شود.

هانی زاده ادامه داد: رئیس رژیم صهیونیستی تحت فشار آمریکا ناچار شد تا لاپید را مامور تشکیل کابینه کند. این اقدام بر اساس خواسته تیم بایدن است در واقع دموکرات ها نسبت به حاکمیت حزب لیکود و شخص نتانیاهو نگاه منفی دارند و به همین دلیل است که جوبایدن درخواست کرد تا بدون قید و شرط نخست وزیر رژیم صهیونیستی شرط آتش بس را بپذیرد و موجب به پایان رسیدن عمر سیاسی نتانیاهو شود.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در واقع شرایط غیر قابل پیش بینی حاکم است که رژیک صهیونیستی قادر به اتخاذ تصمیمات کلان نیست و لاپید دو سال نخست وزیر خواهد بود و پس از آن مجبور است که نخست وزیری و کابینه را به شخص دیگری واگذار کند و بخشی از احزاب اسراییل هم از او حمایت کردند .

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی آمریکا اسرائیل اراضی اشغالی تغییر رویکرد انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند

ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم، اسرائیل را به پرتگاه و شکست در برابر جنبش حماس می‌برد.

براساس گزارش اسپوتنیک، باراک عصر دیروز شنبه توییت جدیدی را در حساب رسمی خود در X منتشر کرد و در آن توضیح داد که اقدامات نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به  شکست مداوم می‌کشاند.

باراک توضیح داد که عدم اطلاع نتانیاهو به هر دو عضو کابینه جنگ، یعنی بنی گانتس و گادی آیزنکوت، در مورد برخی از جزئیات معامله تبادل اسرا با حماس، یک شکست واقعی است و نشان دهنده وضعیت وحشتی است که نتانیاهو آن را تجربه می‌کند. 

ایهود باراک در توییت خود از گانتس و آیزنکوت خواست استعفای خود را از کابینه جنگ نتانیاهو، ارائه کنند.

شایان ذکر است که در سی و یکم مارس گذشته، باراک گفت که بنیامین نتانیاهو، احساس واقعیت خود را از دست داده است و آنچه برای او مهم است، باقی ماندن در قدرت است.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از باراک گفت که نتانیاهو برای مدت طولانی صلاحیت رهبری چنین درگیری را ندارد اما نخست وزیر فعلی خود را تنها فردی می‌داند که می‌تواند اسرائیل را از بحران کنونی خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده ماجراجویی خونین نتانیاهو در رفح
  • نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند
  • نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد
  • بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند