Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: نخستین محموله صادراتی مونواتیلن گلایکول (MEG)، تولید یکی از شرکت‌های معتبر پتروشیمی کشور، به شکل فلکسی تانک از بندر امیرآباد به مقصد آستاراخان روسیه بارگیری و ارسال شد.

او با اشاره به اینکه مونو اتیلن گلایکول در گذشته به صورت بشکه‌ای و محدود از خلیج فارس به کشور چین و کشور‌های شرق و جنوب شرقی آسیا صادر می‌شد، افزود: با تلاش شبانه روزی مجموعه بندر امیرآباد در فراهم کردن شرایط نگهداری این ماده ارزشمند، برای نخستین بار محموله مونو اتیلن گلایکول از بندر امیرآباد به روسیه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد حجم این محموله صادراتی را TEU ۹ کانتینر ۲۰ فوت عنوان کرد که در صنایع نساجی و چرم، ضد یخ، تولید انواع رزین پلیمری، مصالح و مواد ساختمانی، صنایع لاستیک سازی و ... کاربرد فراوان دارد.

سعیدی پور با بیان اینکه تقویت دانش و فناورى‌های درون زا به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های رشد زیرساختی اقتصاد کشور به شمار می‌رود ،گفت: تلاش علمی جهت تجاری سازی و در راستای حمایت از تولید داخلی و بازاریابی بین المللی موجب شد، تا مونو اتیلن گلایکول به یک کالای تجاری و صادراتی در کشور تبدیل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ابراز امیدواری کرد با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و روند فزاینده صادرات کالا در امسال، شاهد ارسال انواع کالا‌های تجاری از بندرامیرآباد به سایر کشور‌های CIS باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر امیرآباد صنعت پتروشیمی خلیج فارس مونو اتیلن گلایکول بندر امیرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از ۴۱ درصد پیشرفت کاری دارد افزود: عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور از جمله پتروشیمی دهدشت جدی است.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری کلاچو در پنج کیلومتری دهدشت، در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‌های خط دنا قرار دارد.
خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎‌های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.
نصب ۲ مخزن ۶۴ تنی، انجام ۶۰ هزار تن خاکبرداری و سه هزار و ۸۰۰ متر آرماتور بندی از بخش‌های مهم اجرا شده این طرح است.
۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازار‌های خارجی و ارزآوری برای کشور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان