«زمستان بود» بدون ترس و محافظهکاری جلوی دوربین رفت
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۰۸۶
وحید پرشاد کارگردان فیلم سینمایی «زمستان بود» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراحل فنی فیلم سینمایی «زمستان بود» با وسواس دنبال شده و در حال حاضر صداگذاری و اصلاح رنگ آن در حال انجام است، بعد از اینکه نسخه تدوین شده فیلم آماده شد تصمیم گرفتیم بعد از پایان مراحل فنی آن را در جشنوارههای بینالمللی به نمایش گذاریم و در تلاش هستیم تا این اتفاق رخ دهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در پاسخ به این پرسش که چرا این فیلم برای حضور در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اقدام نکرد، بیان کرد: واقعیت این است که نه فرمی برای حضور در این جشنواره پر کرده بودیم و نه فیلم در شرایطی بود که برای حضور در جشنواره آماده شود، به همین دلیل تصمیم گرفتم برای آماده کردن این فیلم چندان عجله نکنیم و سرفرصت آن را آماده کنیم.
این کارگردان جوان توضیح داد: البته این را هم باید بگویم که از نظر من جشنواره جهانی فیلم فجر در این دوره با وجود شیوع ویروس کرونا، چندان جشنواره پرشور و حرارتی نبود و به خاطر همین فکر میکنم در این زمینه تصمیم درستی گرفتم، چرا که فکر میکردم «زمستان بود» در این جشنواره میسوخت.
وی ادامه داد: چند باری به پردیس چارسو برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر رفتم و متوجه شدم که این جشنواره مانند سالهای گذشته چندان پرشور و پرحرارت برگزار نشده است.
پرشاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای حضور در جشنوارههای بینالمللی را انجام داده است، توضیح داد: امیدوارم در سال جاری با توجه به مساله واکسیناسیون در کشورهای اروپایی، شرایطی فراهم شود تا جشنوارههای بین المللی فیلم به صورت حضوری برگزار شود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: «زمستان بود» به یک فرم و ساختار جدیدی رسیده است که میتواند یک اثر متفاوت در سینمای ایران باشد، اثری که با صراحت بیشتری داستان در آن روایت شود. سعی کردهام که در این فیلم بدون خودسانسوری حرف خود را بزنم.
این کارگردان بیان کرد: «زمستان بود» درباره دختری است که گمشده است و مادر دختر برای پیدا کردن وی از رشت به تهران میآید و من تمام تلاش خود را کردهایم تا براساس نوع داستان، حس تعلیق را به درستی در آن ایجاد کنم. درست است که از این نوع فیلمها در سینمای دنیا زیاد ساخته شده است اما من هم سعی کردهام که از لحاظ ساختاری از همان فرمول سینمای جهان در این گونه استفاده کنم تا تبدیل به یک اثر ساده نشود.
پرشاد در پایان گفت: تاکید میکنم که در این فیلم سعی کردهام تا بدون ترس و محافظه کاری قصه خود را بگویم، این روزها سینمای ایران محافظه کار شده است و این مساله چندان به نفع سینمای ایران نیست.
کد خبر 5226525 نیوشا روزبانمنبع: مهر
کلیدواژه: وحید پرشاد فیلم سینمایی رضا کیانیان سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخابات 1400 برنامه تلویزیونی تئاتر ایران فیلم کوتاه فیلم سینمایی شبکه پنج سیما تئاتر شهر حضور هنر ایران در جهان درگذشت چهره ها برنامه رادیویی صدا و سیما شبکه جام جم برای حضور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.
وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایتمندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومتها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایتمندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی میشود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت میشود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» میانجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه اینها، توسعه متوازن و متعادل است.
رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیسجمهور و مجلسی، از قویترین تا ضعیفترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب میبرد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو میبرد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظامها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.
وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمیتوانید کاری انجام دهید.
وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزههای برنامهریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما میگویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.
وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانکها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفتهاند که چرا بانکها شرکتداری میکنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع میکند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آنها شرکتها و پروژههای بانک؛ اولویت دوم شرکتها و پروژههای بانک دیگری که ضربدری کار میکنند و اولویت سوم مشتریهای بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقصالخلقه، نظام اداری، نظام بودجهریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامهریزی که همه اجزا بد کار میکنند چه انتظاری میتوان داشت. نتیجهاش میشود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشماندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیتهای وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیتها در مناطق محروم و مهاجرتها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.
۲۷۲۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081