Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@23:32:27 GMT

احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۲۰۳

احتمال وقوع پیک پنجم کرونا در ایران

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:احتمال رخ‌ داد پیک پنجم در کوتاه‌ مدت بسیار کم است اما استعداد بالقوه برای پیک پنجم وجود دارد و ممکن است در ماه‌های پیش‌رو اتفاق بیفتد.

به گزارش مشرق، حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این پرسش که «آیا با پیک پنجم کرونا نیز در کشور روبه‌رو خواهیم شد؟»، عنوان کرد: احتمال رخ‌ داد پیک پنجم در کوتاه‌ مدت بسیار کم است اما ممکن است در ماه‌های پیش‌رو اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: البته این اتفاق بستگی به خود ما دارد؛ اینکه چقدر پوشش واکسیناسیون را گسترش دهیم؛ چرا که باید سرعت واکسیناسیون را افزایش داده و به روزی 400 هزار دُز تزریق برسیم تا ایمنی جمعی ایجاد شود؛ در نتیجه باید رعایت پروتکل‌ها کماکان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مطلوب نیست

 رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز داشت: متأسفانه کشور ما چهار بار دچار پیک‌های مختلف شده که عمدتاً ناشی از این بوده که مسئولان و مردم دچار خوش‌بینی کاذب شدند که به سراغ زندگی عادی برمی‌گردیم، اما اینطور نبود. بسیاری از کشورها سه پیک داشتند اما ما چهار پیک داشتیم که این نشان‌دهنده این است که خیلی زود باور خوش‌بینانه‌ای داشتیم و مراسم‌های مختلف را برگزار کردیم. 

سوری افزود: بنابراین استعداد بالقوه برای پیک پنجم وجود دارد؛ با توجه به اینکه مواردی از واریانت‌های جدیدی به کشور آمده اما سرنوشت محتومی به حساب نمی‌آید و باید بیشتر مراقبت کنیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین اپیدمیولوژی حمید سوری سلامت ویروس کرونا پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری در این استان از احتمال سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ پیمان کرمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت افزود: مسافران باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

وی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

کرمی افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی یادآورشد: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

دیگر خبرها

  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • هفته بیست و پنجم لیگ برای خوزستان تاریخی شد