Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: از چهار دیداری که برای تیم ملی به عنوان یک ماموریت سخت تعریف شده است یکی تمام شد. ایران با سه گل هنگ کنگ را شکست داد و سه امتیاز را برای خودش ذخیره کرد تا در چشم به دیدارهای آینده داشته باشد.

این پیروزی البته قابل پیش بینی بود چرا که هنگ کنگ در ۵۳ سال تاریخ رقابت دو تیم نتوانسته بود ایران را در دیدارهای رسمی شکست دهد و حتی نتوانسته بود یک گل وارد دروازه ایران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بار یک گل زد تا هم خودی نشان دهد و هم به ملی پوشان ایران درس تازه ای بدهد.

نمایش ایران برابر هنگ کنگ هر چند با پیروزی همراه بود اما انتقاداتی را هم به همراه داشت و برخی کارشناسان از شیوه بازی تیم ملی و عملکرد تعدادی از بازیکنان انتقاد و عنوان کردند که انتظارشان بیشتر از این بوده است.

ترکیب ابتدایی تیم ملی
سرمربی تیم ملی برای دیدار با هنگ کنگ نفراتی را انتخاب کرد که در برخی پست ها ابهاماتی را به همراه داشت. شجاع خلیل زاده یکی از بازیکنانی بود که در موردش عنوان شد زمانی که مرتضی پورعلی گنجی روی نیمکت نشسته و باتجربه تر و بهتر از او است، چرا باید بازیکنی در قلب خط دفاعی قرار بگیرد که نه تجربه لازم را دارد و نه این که از نظر فنی برتر از هم تیمی اش است.

صادق محرمی دیگر بازیکنی بود که مورد انتقاد قرار گرفته است. او که در دفاع راست به میدان رفت نتوانست در ارسال ها روی دروازه تاثیرگذار باشد و در شرایطی که حریف دفاع اتوبوسی داشت و می شد از کناره ها فرصت گلزنی ایجاد کرد، محرمی در ارسال هایش موفق نبود و نتوانست تاثیرگذاری مثبتی در روند تهاجمی تیم ملی داشته باشد.

تیم سنگین و کند
ملی پوشان ایران برابر تیم دست و پا بسته هنگ کنگ که حتی توانایی حفظ توپ برای چند ثانیه را هم نداشتند بسیار سنگین و کند بود. هم در فاز حمله و هم در امور دفاعی. این مشکل شاید در دیدار برابر حریف شرق آسیا دردسرساز نشد اما قطعا در دیدار با تیم های عراق و بحرین برای شاگردان اسکوچیچ مشکل درست خواهد کرد.

بازیکنان تیم ملی در حمله توپ و انتقال به حمله بسیار کند، با حوصله و در آرامش کامل عمل می کردند و انگار نه انگار که زدن تعداد گل های بیشتر به هنگ کنگ می توانست خط و نشانی جدی برای حریفان باشد. همان کاری که بحرین با کامبوج کرد و هشت گل به این تیم زد.

مهدی طارمی کجا بود؟
یکی از پرسش ها در مورد عملکرد تیم ملی مقابل هنگ کنگ این است که مهدی طارمی به عنوان بازیکنی که در پورتو فصل فوق العاده ای را پشت سرگذاشته است کجا بود و چه عملکردی داشت؟ چرا در طول زمانی طارمی داخل زمین بود حرکت اثرگذار یا موقعیت خطرناکی از او ندیدیم؟ آیا مشکل از تغذیه کردن او بود یا این که طارمی انگیزه های لازم برای این دیدار را نداشت؟ بجز صحنه ای که اعتقاد داریم روی طارمی خطای پنالتی شد دیگر کسی از او صحنه دومی به یاد دارد؟

سردار آزمون هم خودش نبود
سردار البته بهتر از مهدی طارمی جنگید و تلاش کرد اما او هم به عنوان بازیکنی باتجربه و خطرناک که در لیگ روسیه عملکرد خوبی داشته است در این دیدار خودش نبود. نه شوت هدفداری نه ضربه سر خطرناکی و نه .... شاید دلیل این کمتر به چشم آمدن دفاع پرتعداد حریف بود که به سردار و طارمی اجازه نمی داد از فضای لازم برای بروز توانایی هایشان استفاده کنند.

باید به تیم ملی حق داد
تیم ملی ایران در شرایطی راهی بحرین شد تا چهار دیدار حساس و سرنوشت ساز را برگزار کند که نه تنها بازی تدارکاتی نداشت بلکه یک اردوی تدارکاتی مناسب هم برای این رویداد نداشت. فراموش نکرده ایم که کارلوس کی روش قبل از چنین تورنمنت هایی تیم ملی را به اردوهای بلند مدت خارجی می برد و چند هفته ای بازیکنان را در اختیار داشت تا تیمش را برای رویارویی با حریفان آسیایی آماده کند اما اسکوچیچ بدون یک اردوی خوب و تاثیرگذار راهی بحرین شد.

از سوی دیگر آب و هوای بحرین و البته زمین بی کیفیت و محلاتی ورزشگاه المحرق شرایط را برای ملی پوشان سخت کرده بود. به همین خاطر باید به بازیکنان تیم ملی هم حق داد که با روزهای خوبشان فاصله داشته باشند. باید امیدوار بودک که در دیدار برابر بحرین و عراق این کیفیت از تیم ملی تغییر کند و ملی پوشان ایران به اندازه خودشان عمل کنند.

نیاز به تغییرات در همه بخش ها
تیم ملی برای این که بتواند دو دیدار حساس برابر عراق و بحرین را با پیروزی پشت سر بگذارد نیاز به تغییرات تاکتیکی و ترکیبی و روانی دارد. اسکوچیچ باید در انتخاب نفرات اصلی برای این دو دیدار دقت بیشتری کند و مردانی با خصوصیات تهاجمی و انگیزشی بالا انتخاب کند تا با روحیه جنگندگی خود بتوانند گلیم تیم ملی را از آب بیرون بکشند.

بازیکنان تیم ملی باید از نظر روحی برای این دیدار دو آماده شوند و مثل دیدار برابر هنگ کنگ سرد و یخ و بی تفاوت نباشند. دیدار با عراق و بحرین مردانی می خواهد که از دقیقه یک تا ۹۰ به فکر گل زدن و کوبیدن حریف باشند. این دو دیدار اسکوچیچی کنار خط می خواهد در قامت کی روش که سر بازیکنانش ، سر داور و سر مربی و بازیکن حریف فریاد بزند و به مردانش برای رسیدن به پیروزی انگیزه بدهد.

کد خبر 5225396

منبع: مهر

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال ایران مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر لیگ ملت های والیبال دراگان اسکوچیچ تیم ملی والیبال ایران تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی فوتبال هنگ کنگ تیم فوتبال پرسپولیس والیبال فوتسال جام جهانی فوتسال هیات مدیره استقلال ملی پوشان هنگ کنگ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

دادستان کرمانشاه گفت : در اجرای برخی برنامه‌های عملیاتی به تعامل و همکاری دادستانی و فراجا نیاز داریم و هدف مشترک تعامل دستگاه قضایی و فراجا، خدمت به مردم و افزایش رضایت‌مندی آن‌هاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا کریمی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در نشست تعاملی مقامات ارشد دستگاه قضائی و انتظامی استان ضمن تشریح برنامه‌های عملیاتی ابلاغی دادستانی کل کشور در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در اجرای برخی برنامه‌های عملیاتی، به تعامل و همکاری دادستانی و فراجا نیاز داریم و هدف مشترک تعامل دستگاه قضائی و فراجا، خدمت به مردم و افزایش رضایت‌مندی آن‌هاست.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب و تأیید ریاست قوه قضائیه از طرح عفاف و حجاب افزود: دشمنان نظام اسلامی عفت عمومی را نشانه رفته‌اند، لذا دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا حمایت کامل را خواهد داشت و انتظار است مأموران اجرای این طرح ضمن تلاش در جهت اصلاح وضعیت عفاف و حجاب، با تدبیر کامل مراعات حد و حدود و حریم‌ها را نیز داشته باشند.

دادستان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های عملیاتی ابلاغی دادستانی کل کشور در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: نظارت الکترونیک محکومین سابقه دار بزه سرقت، راه اندازی سامانه کنترل تردد افراد در مراجع انتظامی، تعیین تکلیف خودروهای فرسوده و رسوبی، دستور جلب‌های صادر شده، استقرار پلیس ویژه اجرای احکام، ایجاد ارتباط الکترونیک بین مراجع قضائی و انتظامی و … از جمله موضوعاتی است که بر اساس سند تحول قضائی به دادستان استان‌ها ابلاغ شده است و با تعامل و همراهی فراجا این موضوعات را عملیاتی خواهیم کرد.

کد خبر 747683

دیگر خبرها

  • کشاورز: در فوتسال آسیا تیمی نداریم که ایران را به چالش بکشد
  • گابریل و جلوگیری از خوشحالی سالیبا همراه با تماشاگران و هم تیمی ها در دیدار مقابل چلسی / فیلم
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • باخت بد استقلال در یک دیدار دوستانه برابر تیمی از اسلامشهر!
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست