Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال، مشکل مسکن را حل نمی‌کند و با توجه به تقاضای بالا در بخش مسکن، باید سالانه حداقل دو میلیون مسکن در کشور تولید شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن رضایی میرقائد پس از ضبط برنامه تلویزیونی خود در معاونت سیما در خصوص برنامه‌های دولت وی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به خبرنگاران افزود: با ورود بازار سرمایه در کنار بانک‌ها برای تامین منابع مالی نهضت خانه سازی ایرانیان افزود: با این اقدام، حداقل سالانه دو میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طرح نهضت خانه سازی ایرانیان مهمترین برنامه بخش مسکن است که پس از آسیب شناسی طرح‌های مسکن مهر، جهاد خانه سازی که پیشتر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنبال می‌شد و بررسی تجارب پیش و پس از انقلاب اسلامی در طرح‌هایی نظیر شهرک اکباتان و فولاد شهر اصفهان، مطالعه و تدوین شده است گفت: ساخت خانه تحت عنوان خانه‌های رهنی سالهاست که در آمریکا و اروپا در حال اجراست و من تعجب می‌کنم از کسانیکه ادعای غربزدگی دارند چرا از چنین طرح‌هایی در جهان بی خبرند؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 کشور افزود: در این طرح، سازندگان خانه به بازار سرمایه وصل می‌شوند تا منابع مالی مورد نیاز را از این بازار تامین کنند و از سوی دیگر، متقاضیان مسکن به بانک‌ها وصل می‌شوند و بنابرانی بازار مسکن از دو طرف تغذیه خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح، خریدار مسکن فقط باید 10 درصد مبلغ مورد نیاز را تامین کند و 90 درصد بقیه را بانک‌ها تامین کرده و بجای وثیقه، خود ساختمان در حال ساخت را وثیقه گذاری می‌کنند.
به گفته رضایی، از آنجا که متقاضیان مسکن نمی‌توانند بهره 18 درصدی وام‌ها را بپردازند بخشی از این بهره را خود دولت پرداخت خواهد کرد و در مورد تامین زمین هم، با تصویب هیئت دولت، زمین‌ها از منابع طبیعی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای ساخت و تامین سالانه یک میلیون مسکن گفت: وجود 18 میلیون نفر ساکن در بافت‌های فرسوده و 11 میلیون نفر جوان در آستانه تشکیل خانواده در کنار بسیاری از معلمان و کارگران فاقد مسکن، نشان می‌دهد مشکل مسکن با این مدل حل نخواهد شد و باید سالانه بیش از دو میلیون واحد ساخته می‌شود.
رضایی همچنین افزود: با ایجاد این نهضت خانه سازی در کشور، علاوه بر استفاده از همه ظرفیت پیمانکاران داخلی، از توان پیمانکاران خارجی هم استفاده خواهد شد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت حضور در میان مردم گفت: ما از آن مدیرانی نیستیم که از مردم جدا زندگی کرده باشیم. مکتب ما مکتب حاج قاسم سلیمانی است و خودمان در صحنه حضور می‌یابیم و به مردم می‌گوییم بیایند.
وی افزود: من از دوران دبیرستان کار می‌کردم، در انقلاب در میان مردم بودم و در جنگ هم اگر در کنار مردم نبودیم پیروز نمی‌شدیم و مشکلات ما حل نمی‌شد بنابراین ما همواره با مردم و در کنار مردم زندگی کرده و خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسکن متقاضیان دنیا انتخابات ریاست جمهوری میلیون مسکن خانه سازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در خصوص قسمتی از مطالبات به حق متقاضیان سه پیمانکار برای شش هزار واحد مسکونی در دست بررسی است و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این بررسی‌ها ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت. 
یوسف زاده افزود: این طرح با موانع زیادی از جمله موانع بانکی و فنی و مهندسی مواجه بود که در حال رفع شدن است.

او ادامه داد: طرح در مسیر تسریع قرار گرفته، دو پیمانکار فونداسیون را انجام داده‌اند و اینکه متقاضیان به دنبال تعیین تکلیف پول خود هستند، قطعا بررسی و تفکیک انجام خواهد شد. 
یوسف زاده گفت: انتظار است متقاضیان مدتی را صبوری کنند و تلاش ما نیز بر سرعت بخشیدن بر کار است و در صورت بروز مشکل با پیمانکار کیسون قطعا طرح تعیین تکلیف خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری