Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@11:51:24 GMT

کاخ سفید: سیاست ما در قبال اسرائیل تغییری نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۵۶۷

کاخ سفید: سیاست ما در قبال اسرائیل تغییری نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه به احتمال تغییر کردن کابینه رژیم صهیونیستی از جمله پایان حضور ۱۲ ساله «بنیامین نتانیاهو» در نخست‌وزیری، واکنش نشان داد.

ساکی طی نشست خبری روزانه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر احتمالی سیاست آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی بعد از تغییر کابینه این رژیم، تاکید کرد که سیاست واشنگتن درخصوص تل‌آویو ثابت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این باره توضیح داد: «اسرائیل کماکان متحد و شریک استراتژیک و مهم آمریکا باقی می‌ماند، شریکی که با آن روابط امنیتی داشتیم و ادامه پیدا خواهد کرد».

سخنگوی کاخ سفید همچنین درباره نظر آمریکا درباره ترکیب سیاسی کابینه جدید رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که این ترکیب به نظر احزاب دخیل در توافق ائتلاف بستگی دارد نه واشنگتن.

بامداد پنجشنبه بود که«یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است.

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

با این حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که با خطر کنار رفتن از قدرت بعد از ۱۲ سال مواجه شده، از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود، رأی موافق ندهند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاخ سفید اسراییل نفتالی بنت رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات غیرمسئولانه و تهدیدات نخست وزیر و وزیران درباره اسیران باید متوقف شود.

وی موضع گیری مقامات رژیم صهونیستی درباره توافق مبادله اسیران سوء مدیریت در مذاکرات را نشان می دهد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: کابینه اسرائیل اسیران را به حال خود رها کرده است و باید کاری برای برگرداندن آنها به اسرائیل انجام دهد.

از سوی دیگر یارون بلوم، هماهنگ کننده سابق پرونده زندانیان و مفقودین رژیم صهیونیستی گفت: من اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه حماس جدی نیست را رد می‌کنم، برعکس، آنچه در روزهای اخیر دیده‌ایم جدیت آنها را ثابت می‌کند، خلیل الحیه و یکی دیگر از مقامات حماس برای مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل به قاهره رفتند.

بلوم با اشاره به شهرک‌های غیرقانونی ی اطراف که موازی با نوار غزه است، افزود: اگر همه کسانی که در جنوب زندگی می‌کنند نتوانند به خانه‌های خود بازگردند، پایان این جنگ ممکن نخواهد بود.

گفتنی است که در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس در مورد توافق تبادل اسرا جدی نیست، اپوزیسیون این رژیم نیز نتانیاهو را به شکست در توافقنامه تبادل اسرا با حماس متهم می‌کند.

کد خبر 6098251

دیگر خبرها

  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • چرا اسرائیل دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کرد؟
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا