Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:23:35 GMT

آخرین قیمت‌ها از بازار میوه و تره‌بار

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۵۷۹

آخرین قیمت‌ها از بازار میوه و تره‌بار

مشاهدات میدانی از بازار میوه حاکی از آن است که علاوه بر داغ بودن تب بازار میوه‌های نوبرانه و فصل، صیفی‌جاتی مانند گوجه فرنگی و سیب‌زمینی نیز میزبان افزایش قیمت بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران نشان می‌دهد، متوسط قیمت هر کیلوگرم طالبی و شاه پسند ۱۳ هزار تومان، هندوانه ۵۰۰۰ تومان، پرتقال تامسون ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال توسرخ ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هلو زعفرانی کیلویی ۲۴ هزار تومان، سیب زرد ۲۳ هزار تومان، سیب قرمز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان، گوجه سبز ۶۸ هزار تومان، گیلاس ۷۵ هزار تومان، آلبالو ۳۹ هزار تومان، زردآلو ۷۳ هزار تومان، موز ۳۱ هزار تومان، گوجه فرنگی ۹۰۰۰ تومان، خیار ۹۰۰۰ تومان، سیب زمینی ۷۵۰۰ تومان و پیاز ۵۵۰۰ تومان قیمت دارد.

لازم به ذکر است، قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز متوسط قیمت هر کیلو پیاز زرد ۳۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۴۸۰۰ تومان، پیاز سفید ۵۱۰۰ تومان، خیار رسمی ۴۵۰۰ تومان، خیار کوتاه و گلخانه‌ای ۶۸۰۰ تومان، سیب زمینی انباری ۳۴۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۵۶۰۰ تومان، گوجه فرنگی بوته ای و گلخانه ۶۹۰۰ تومان است.

همچنین هر کیلو گرم پرتقال رسمی ۹۳۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۶۸۰۰ تومان، توت فرنگی ۲۸ هزار تومان، موز ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز ۷۱۰۰ تومان، سیب زرد ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان، خیار گلخانه ۶۸۰۰ تومان، پرتقال توسرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

انواع گوجه سبز نیز کیلویی ۲۹ تا ۴۲ هزار تومان، گیلاس ۴۲ هزار تومان، زردآلو ۳۶ هزار تومان، هلو ۱۸ هزار تومان، آلبالو ۲۹ هزار تومان، خربزه و ملون ۷۳۰۰ تومان و هندوانه ۴۸۰۰ تومان فروخته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت میوه و تره بار میوه های نوبرانه هزار تومان سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی