Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@12:15:58 GMT

اعتقاد راسخ ترامپ به اون

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۸۳۶

اعتقاد راسخ ترامپ به اون

در اواخر ماه مه ترامپ به ژاپن سفر کرد که نخستین سفر رسمی یک مقام بلندپایه به توکیو در شروع «عصر ریوا » (هماهنگی زیبا) و آغاز سلطنت امپراتور جدید ژاپن محسوب می شد.

پاورقی/  (قسمت 252)

 «ناروهیتو » که پس از استعفای پدرش امپراتور «آکی هیتو » کار خود را از اول ماه مه آغاز کرده بود عنوان عصر ریوا را برای دوران امپراتوری خود برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افتخار فوق العاده ای برای ترامپ بود که در شروع سلطنت امپراتوری جدید به ژاپن سفر می کرد و آبه هم این موضوع را روشن کرده بود که اولویت های اصلی ژاپن در ایجاد اتحاد کدام کشورها هستند. من برای مقدمه چینی های نهایی و همچنین تعیین محورهای مذاکرات، چند روز زودتر به ژاپن رفتم و با نخست وزیر ژاپن نیز دیدار و گفت و گو کردم که او در این دیدار اهداف و برنامه های خود را در ارتباط با سفر ترامپ تشریح کرد. کنفرانس مطبوعاتی روز شنبه 25 ماه مه که فکر می کردم یک برنامه بی حاشیه و بدون اتفاق مهم باشد، مرا در وضعیتی دشوار قرار داد. یکی از خبرنگاران در این کنفرانس پرسید آیا آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده است یا نه؟ من با توجه به اینکه در دوران خدمتم به عنوان سفیر امریکا در سازمان ملل به تهیه دو قطعنامه 1695 و 1718 درباره کره شمالی کمک کرده بودم، کاملاً می دانستم که این آزمایش ها ناقض قطعنامه های شورای امنیت است. من نمی خواستم چیزی را که به سختی برای آن تلاش کرده بودم یک باره نادیده بگیرم. از نظر منطقی، اگر نگویم از نظر حسی و ادارکی، کاملاً امکان پذیر بود که آزمایش های موشکی کره شمالی قطعنامه های شورای امنیت را نقض کنند بدون اینکه به قول کیم جونگ اون به ترامپ که فقط به عدم آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما مربوط می شد، آسیبی وارد شود. به همین نسبت هم ترامپ به دلیل اینکه متوجه نبود کیم با چنین وعده ای سر او کلاه گذاشته است، احمق و ساده لوح به نظر می رسید (کار کیم مثل آن کلاهبردار مشهوری است که چند بار پل معلق بروکلین  در نیویورک را در اوایل قرن بیستم به افراد ساده لوح فروخته بود). با این وجود ما هرگز قادر نبودیم اعتقاد ترامپ به کیم را متزلزل کنیم اعتقادی که ظاهراً با تحمل دشواری های زیاد حاصل شده بود. اندکی بعد از اینکه هواپیمای مخصوص رئیس جمهوری امریکا در ژاپن به زمین نشست، ترامپ توئیت کرد:
کره شمالی چند سلاح کوچک را آزمایش کرده که تعدادی از افراد من و برخی دیگر را نگران کرده است، اما من شخصاً نگران نیستم. من اعتماد دارم که رئیس کیم پای قول خود به من خواهد ایستاد. همچنین وقتی او (کیم) جو بایدن را یک احمق با ضریب هوشی پایین و حتی بدتر از این توصیف کرد، خندیدم. شاید او با این کار می خواسته پیامی برای من بفرستد؟» من پیشاپیش می توانم بگویم که این سفر، سفر جالب و سرگرم کننده ای خواهد بود.
روز دوشنبه 27 ماه مه هیات امریکایی در مراسم رسمی گارد تشریفات با حضور امپراتور در محوطه قصر امپراتوری در مرکز توکیو شرکت کرد، مراسمی که بسیار جذاب و تاثیرگذار بود. رئیس جمهوری امریکا از گارد احترام سان دید اما به تنهایی و بدون همراهی امپراتور. حدس می زنم عدم سان دیدن امپراتور ژاپن از گارد تشریفات به این دلیل بود که او می خواست فاصله گرفتن ژاپن را از دوره قبل از جنگ جهانی دوم به نمایش بگذارد. بعد از یک ملاقات خصوصی که با حضور ترامپ، بانوی اول امریکا و امپراتور ژاپن و همسرش برگزار شد، ما با اسکورت نیروهای امنیتی عازم «کاخ آکاساکا » شدیم. این کاخ یک ساختمان عظیم است که گویی از ورسای فرانسه به پایتخت ژاپن منتقل شده است. کاخ آکاساکا درست بعد از پایان جنگ جهانی اول و با کپی برداری از معماری فرانسوی ساخته شد. چند نفر از ژاپنی ها به ما گفتند که این کاخ اکنون دیگر چندان نزد مردم ژاپن محبوب نیست، چون چه کسی ممکن است این روزها از حضور یک قلعه عظیم فرانسوی در مرکز توکیو خوشش بیاید؟
همه تلاش من معطوف به این بود که ترامپ را بر موضوع آزمایش های موشکی کره شمالی متمرکز نگه دارم، در حالی که او احتمالاً این آزمایش ها را چندان مهم تلقی نمی کرد. اما ژاپنی ها که از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی کره شمالی زندگی می کردند، نظر دیگری داشتند. ترامپ گفت: «برای من مهم نیست که برخی از افراد با من موافق نیستند» ولی این نکته ای نبود که من می خواستم به ترامپ منتقل کنم. قبل از اینکه بتوانم دوباره برای رئیس جمهوری توضیح دهم، برای نخستین دور مذاکرات رهبران دو کشور به سمت یک اتاق بزرگ و بسیار آراسته در کاخ آکاساکا راهنمایی شدیم. علاوه بر رئیس جمهوری امریکا و نخست وزیر ژاپن، فقط من و یاچی مشاور امنیت ملی دولت ژاپن به همراه چند مترجم در ملاقات حضور داشتیم. آبه سخنان خود را با قدردانی از ترامپ بویژه به خاطر برنامه ملاقاتش با خانواده شهروندان ژاپنی که سال ها قبل توسط کره شمالی ربوده شده اند، آغاز کرد. کره شمالی به طور مکرر دست داشتن در ربودن شهروندان ژاپنی را تکذیب کرده اما شواهدی که عکس این موضوع را ثابت می کند، بسیار زیاد و محکم است(16). خود شینزو آبه سال ها قبل و از آغاز شکل گیری شخصیت سیاسی اش موضوع شهروندان ربوده شده ژاپنی و تلاش برای روشن شدن وضعیت آنها را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است. وی به همین دلیل از مواضع ترامپ در قبال این موضوع تمجید کرد (بعداً خانواده های شهروندان ربوده شده با ترامپ دیدار کردند. من تعدادی از این افراد را پیشتر در واشنگتن ملاقات کرده بودم. آنها در حضور ترامپ هم صریح و بدون ملاحظه حرف هایشان را زدند. یکی از این افراد به رئیس جمهوری امریکا گفت: «کره شمالی به تو دروغ گفته است. آنها سعی می کنند سر شما کلاه بگذارند.» یکی دیگر از بستگان ربوده شدگان ژاپنی گفت: «کره شمالی طی سه نسل گذشته یک کشور تروریست بوده است.» ترامپ به گرمی پاسخ آنها را داد و در مورد ضرورت پیگیری این مساله به یکی از بستگان ربوده شدگان گفت: «هرگز در پیگیری این مساله متوقف نشوید. هرگز متوقف نشوید.» رئیس جمهوری امریکا خطاب به مادر یکی از ربوده شدگان نیز گفت: «شما دوباره فرزند خود را خواهید دید.» ترامپ در پایان دیدار با خانواده های ربوده شدگان در گفت و گو با خبرنگاران که در حضور آبه برگزار شد، گفت: «ما با ژاپن در مورد موضوع ربوده شدگان همکاری خواهیم کرد تا همه آنها را به خانه برگردانیم.» این اظهارات ترامپ برای تقویت موضع نخست وزیر ژاپن بسیار مثبت بود).
بعد از ملاقات دیگری با نخست وزیر آبه، که عمدتاً بر موضوع چین متمرکز بود، ترامپ در اتاق استراحت هیات امریکا پرسید چرا باب لایتهایزر نماینده بازرگانی امریکا در این ملاقات حضور نداشت. من توضیح دادم که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، لایتهایزر درگیر گفت و گوهای دیگری بود که ترامپ توجهی به توضیحات من نکرد و دوباره گفت: «لایتهایزر باید این سخنان را در مورد چین می شنید.» رئیس جمهوری سپس خطاب به من گفت: «وقتی کتابت را می نویسی این موضوع را درست منعکس کن.» من خندیدم و گفتم حتماً این کار را می کنم. ترامپ هم در آن لحظه خندید. به هر حال درخواست ترامپ انجام شد.
در ساعت سه بعد از ظهر آبه و ترامپ در یک کنفرانس خبری شرکت کردند که ترامپ در این کنفرانس مجدداً گفت که از آزمایش های موشکی کره شمالی نگران نیست، در حالی که آبه به طور علنی و در حالی که ترامپ هم کنارش ایستاده بود، تاکید کرد که معتقد است این آزمایش های موشکی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده اند. خبرنگاران این اختلاف نظر را دوست داشتند اما نکته مهم این بود که کره شمالی کاملاً متوجه شد به رغم تلاش های زیادی که در طول روز برای نمایش استحکام اتحاد امریکا و ژاپن صورت گرفته بود، آبه و ترامپ دیدگاه های متفاوتی در مورد کره شمالی دارند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قطعنامه های شورای امنیت رئیس جمهوری امریکا آزمایش های موشکی ربوده شدگان کره شمالی نخست وزیر آزمایش ها ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!