Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:09:04 GMT

طرح حمایت از عشایر خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۹۵۷

طرح حمایت از عشایر خوزستان آغاز شد

سید هدایت الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر نقشی مهم و سازنده در تولید، تنظیم گوشت و فراورده‌های دامی استان خوزستان دارند.

وی به افزایش قیمت زنجیره تولید گوشت و خشک‌سالی اخیر در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: طرح حمایت از عشایر خوزستان با هدف تنظیم و حمایت از تولید گوشت قرمز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر استان خوزستان، عنوان کرد: با اجرای این طرح، گوشت مازاد عشایر استان خوزستان با قیمت مصوب و مطابق با دستورالعمل ابلاغی از عشایر استان و با همکاری تعاونی‌های عشایری خوزستان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، گوشت قرمز خالص و همچنین دام زنده مازاد از عشایر استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری و بهای آن در کم‌ترین زمان ممکن به عشایر استان پرداخت می‌شود.

موسوی بیان کرد: طرح حمایت از عشایر خوزستان برای نخستین بار در استان و با هدف حمایت از عشایر و تقویت تولید، تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و حمایت از مصرف‌کنندگان این محصول مهم غذایی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: میزان خرید تضمینی گوشت مازاد از عشایر شهرها و روستاهای مختلف استان در این طرح محدودیتی ندارد و امور عشایر استان آمادگی لازم در این زمینه برخوردار است.

مدیرکل امور عشایر استان خوزستان افزود: همچنین با اجرای این طرح و به ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز سه کیلوگرم نهاده دامی با تعرفه مصوب و یارانه‌ای، مطابق دستورالعمل ابلاغی و با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی به عشایر استان خوزستان ارائه می‌شود.

موسوی تصریح کرد: عشایر برای اطلاع از بخش‌های مختلف این طرح به اتحادیه‌های عشایر استان خوزستان در محل استقرار خود مراجعه و از مزایای ویژه این طرح استفاده کنند.

کد خبر 5227406

منبع: مهر

کلیدواژه: فرآورده های گوشتی تنظیم بازار عشایر انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه آمار کرونا اردبیل سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره چالش شایستگی سیدابراهیم رئیسی اراک واکسن کرونا مشارکت مردم در انتخابات عشایر استان خوزستان حمایت از عشایر گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان