Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله لک علی آبادی کارشناس مسائل بین الملل به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)  در یادداشتی به نقش ایشان در شکل گیری گفتمان مقاومت پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است: 

امام خمینی رحمة الله علیه یک حقیقت زنده و جاویدی است که امروز بر قلب‌های ملت‌ها و امت‌های مختلفی رهبری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام خمینی، فقیه، فیلسوف، عارف و سیاستمداری است که جامعیت‌شان تبیین افکار و شخصیت و آثار ایشان را با دشواری مواجه می‌کند.
کلیفورد گیرتز از نظریه پردازان برجسته معاصر در علوم اجتماعی می‌گوید ملت‌های مسلمان زمانی که به اسلام اولیه و کتاب آسمانی خود (قرآن) برمی‌گردند در برابر استعمارگران می‌ایستند و کشورشان را پس می‌گیرند. بی‌شک یکی از بزرگترین کار‌های امام خمینی تبیین سیستمی از چگونگی بازگشت به قرآن کریم است.نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی ایشان که بر پایه جهاد با استکبار و انقلاب در ساختار شروع می‌شود و بعد از انقلاب اسلامی به حکومت اسلامی و بعد به دولت اسلامی منجر می گردد و بعد و در نهایت به تمدن اسلامی ختم می‌شود.


امام خمینی احیاگر هویت اصیل دینی است و به درستی پروفسور پروولسی استاد ایران شناسی دانشگاه رم این نکته را بیان می‌کند که مهم‌ترین عملکرد امام خمینی امکان پذیر کردن انقلاب اسلامی بود. ما امروز شاهد این مطلب هستیم که شجره طیبه انقلاب اسلامی، چون از قلبی آرام و ضمیری آگاه سرچشمه گرفته است و نسخه بر گرفته از قرآن است به سرعت در میان قلب‌های آزادگان جهان اسلام و منطقه غرب آسیا نفوذ کرده و در آینده نیز بیش از پیش مورد توجه و استقبال ملت‌های مسلمان قرار خواهد گرفت.
حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصار الله یمن، شیعیان نیجریه و... از جمله دلباختگان مکتب امام خمینی هستند که به یکی دو مورد آن اشاره می‌شود.


جریان «انصارالله» یمن که حاصل سخنرانی‌های شهید سیدحسین بدرالدین حوثی برای شاگردانش است، نمونه دیگری از رویش تفکر و انقلاب امام خمینی است. سید حسین بدرالدین پس از آشنایی با امام خمینی به شدت تحت تأثیر افکار ایشان  قرار گرفت و در سخنرانی‌های متعدد خود به شرح و تبیین فرمایشات امام خمینی و معرفی ایشان برای مردم یمن می‌پرداخته؛ و این از بارزترین نشانه‌های حیات افکار امام خمینی رحمة الله علیه است.
همچنین در آن سوی عالم یکی از دانشجویان رشته اقتصاد در دانشگاه زاریا کشور نیجریه متن یکی از مصاحبه‌های امام خمینی را می‌خواند و با دلبختگی تمام پیگیر مطالب امام  می‌شود. بعد از آن که امام خمینی به ایران می‌آید، ابراهیم و دوستانش یکسال کارگری می‌کنند تا با پولی که پس‌انداز کرده‌اند برای دیدن امام به ایران بیایند. جالب اینکه سال ۵۸ آن‌ها به ایران می‌آیند و امکان دیدار فراهم نمی‌شود و سال بعد دوباره قصد سفر می کنند و آن دیدار صورت می گیرد؛ پس از اتمام آن دیدار ابراهیم به امام خمینی می‌گوید: به مردم نیجریه پیامی نمی‌هید؟ امام خمینی یک قرآن به او می‌دهد و می‌گوید: سلام مرا به مردم نیجریه برسانید و به آن‌ها بگویید که همۀ حرف خمینی همین است؛ قرآن.

چهار سال بعد ابراهیم مذهبش را تغییر می‌دهد و شیعه می‌شود و برای تحصیل علوم اسلامی راهی ایران می‌شود و امروزه او یعنی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه است. دوستان او می‌گویند وقتی دیدار با امام خمینی تمام شد در راه بازگشت به نیجریه او قرآن را در دست گرفته و اشک می‌ریخت. می‌گفت من در چهرۀ این مرد، موسی را دیدم؛ عیسی را دیدم؛ ابراهیم خلیل‌الله را دیدم؛ رسول خدا را دیدم.

بی سبب نیست که میشل فوکو که فیلسوفی فرانسوی است و اوائل انقلاب هم به ایران سفر کرده می‌گوید: شخصیت امام خمینی پهلو به افسانه می‌زند، زیرا هیچ رئیس دولتی و هیچ رهبر سیاسی حتی با حمایت تمام رسانه‌های دنیا نمی‌تواند ادعا کند که با مردمش چنین پیوند عاطفی عمیقی دارد.
امروز آنچه در سطح بین المللی به نام «مقاومت» از آن یاد می‌شود جغرافیای وسیعی از منطقه را از عراق، و فلسطین و لبنان و سوریه و یمن را دربرگرفته است و دوست و دشمن اذعان دارند که تمام پیشرفت‌های نظامی و تسلیحاتی تا فکری و فرهنگی مقاوت مرهون انقلاب امام خمینی رحمة الله علیه است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی انقلاب اسلامی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای سفر زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراهم کرده است و انتظار داریم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احساس تکلیف و حضور امروز ادارات در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که همه دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) جهانی شده است و با وجودی که ۳۵ سال از تاریخ وفات ایشان می‌گذرد همچنان در دنیا محبوب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمنان نظام هر آنچه که از توطئه بود را انجام دادند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

رشیدی‌پور ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین تجمعات و بیعت‌هایی است که سالانه نمونه آن را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار نفر عاشق امام خمینی (ره) در استان کردستان به زیارت ایشان می‌روند و وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کمیته‌های هفتگانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است و از دستگاه‌ها انتظار داریم که به تعهدات خود در این مورد عمل کنند.

رشیدی‌پور تصریح کرد: چهار هزار بسته فرهنگی نیز توسط ادارات برای تمام زائران استان تهیه خواهد شد و ایاب و ذهاب زائران نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 751053

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات