Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:03:08 GMT

نظریه جدید درباره منشأ کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۷۶۷۶

نظریه جدید درباره منشأ کرونا

 

 به گزارش جماران، «آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری عفونی در آمریکا می گوید برای او «کاملا قابل تصور» است که منشاء بیماری همه گیر «کووید ۱۹» همان ویروسی باشد که منجر به مرگ سه معدنچی در چین پس از بازدید آنها از یک غار در سال ۲۰۱۲ شد.

این سه معدنچی بر اثر ابتلا به گونه ای از ویروس کرونا جان باختند که نزدیکترین ساختار ژنتیکی را با ویروس «سارس کوو ۲» (SARS-CoV-2) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس «سارس کوو ۲» عامل همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان است. غاری که این معدنچیان وارد آن شده بودند محل زندگی خفاش ها بود.

آنتونی فائوچی که اکنون به عنوان مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور پزشکی فعالیت می کند روز پنجشنبه از چین خواست که پرونده پزشکی این معدنچیان را منتشر کند. او همچنین خواستار انتشار پرونده پزشکی گروهی از محققان در انستیتوی ویروس شناسی شهر ووهان در چین شد. روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داده بود که گروهی از دانشمندان فعال در این موسسه تحقیقاتی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ با بروز علائمی مشابه علائم «کووید ۱۹» بیمار شده بودند.

به گزارش یورونیوز،مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری عفونی در آمریکا گفت: «این کاملا قابل تصور است که منشاء "سارس کوو ۲" همان غار [محل بازدید معدنچیان] باشد و به این ترتیب یا به صورت طبیعی شیوع پیدا کرده و یا [ویروس] به آزمایشگاه رفته است.»

مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا در امور پزشکی در عین حال اظهار داشت که از نظر او خروج ویروس از آزمایشگاه محتمل ترین سناریو برای آغاز همه گیری «کووید ۱۹» نیست. آنتونی فائوچی گفت: «همواره برداشتم این بود که محتمل ترین حالت با توجه به تجربه مان با سارس، مرس، ابولا، اچ آی وی، آنفلوانزای پرندگان و همه گیری آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ انتقال [ویروس] از طریق گونه های حیوانات است.»

احتمال خروج ویروس کرونا از آزمایشگاه طی هفته های گذشته بار دیگر در رسانه های آمریکا مطرح شده است. رئیس جمهور این کشور به نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده ۹۰ روز مهلت داده است تا منشاء همه گیری ویروس کرونا را بیشتر بررسی کنند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ویروس کرونا منشأ کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد