Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:41:04 GMT

افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه عمرانی شهرستان کنارک

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۷۹۱۲

افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه عمرانی شهرستان کنارک

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان کنارک سیستان وبلوچستان گفت: با افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰ شاهد تحول، توسعه و پیشرفت در طرحهای عمرانی شهرستان کنارک خواهیم بود.

به گزارش ایسنا حمیدالدین یوسفی در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور ویدئو کنفرانسی عرب رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد گفت: اتفاقات خاص و ویژه ای با همراهی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی،مدیران ارشد استانداری و مجموعه سازمان مدیریت استان در زمینه اعتبارات عمرانی رخ داده که در تاریخ توسعه ای استان بی سابقه و نقطه عطف می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار شهرستان را در سال گذشته ۴۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به اعتباراتی که در سال گذشته تصویب شد و شرایطی هم که کشور داشت توانستیم بودجه عمرانی شهرستان را به ۳ هزار و ۶ میلیارد ریال افزایش دهیم که نشان از رشد بیش از ۶ برابری اعتبار تصویب شده را داشته است.

یوسفی افزود: اعتبار عمرانی شهرستان در سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۳۶ درصدی نسبت به ابتدای سال گذشته  به رقم ۱۰۹۴ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده و کنارک بیشترین جهش را در رشد اعتبارات در سطح استان به خود اختصاص داده است .

فرماندار شهرستان کنارک در ادامه گفت : علاوه بر اختصاص بودجه جهت فعالیت های عمرانی شهرستان ، باید به یک نکته اشاره کرد که پروژه هایی از جمله بزرگراه، گازرسانی( خراسان رضوی به عنوان معین جهت اجرا تعیین گردیده)  که زمانی آرمان و آرزوی مردم شهرستان بود در حال اجرا می باشد و هم اینک ۶ کارگاه در زمینه ی ایجاد بزرگراه و راه آهن در شهرستان با جدیت در حال فعالیت می باشند و در بخش خصوصی نیز ۱۵ پیمانکار در یک پروژه ایفای نقش می نمایند و این موضوع نمایانگر نگاه ویژه نظام و دولت به این خطه از میهن اسلامی است تا بتوانیم فاصله ی معنادار توسعه ای شهرستان را نسبت به میانگین کشوری کاهش دهیم.

وی افزود: با این جهشی که در بودجه داشته ایم، انتظار این است مدیران به گونه ای عمل کنند تا با انتخاب، ارزیابی و گزینش صحیح پیمانکاران ، اعتبارات در مسیر درست و به موقع هزینه شود و تلاش کنیم با همین نگاه توسعه ای در جهت رسیدن به شاخص های کشوری  گامهای استواری برداریم.

یوسفی به موضوع بزرگترین سد مخزنی استان اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته سد کهیر به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبود و با نگاه استاندار، منابع مالی آن تامین و کارفرما تغییر و نوید این را می دهیم که تا پایان سال‌جاری سد کهیر آبگیری گردد.

فرماندار شهرستان کنارک، بندر صیادی تنگ را از جمله پروژه های زیرساختی و مهم در حوزه ی شیلات عنوان کرد و گفت: فاز یک این بندر در سال ۹۹ و با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید و با اعتبارات جدید و پیمانکار قوی که در حال فعالیت می باشد و همچنین نگاه مقام معظم رهبری در زمینه ی توسعه دریا محور در سواحل مکران ، این پروژه نیز تکمیل و با بهره برداری کامل، بیش از پیش در اقتصاد ملی در حوزه ی شیلات نقش آفرین خواهیم بود.

گفتنی است شهرستان کنارک در آستانه جهش قرار دارد و با اجرای پروژه های عمرانی، این شهرستان علاوه بر نیاز استان، آمادگی تامین بخشی از نیازهای کشور بویژه در حوزه شیلات و کشاورزی  را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنارک سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی عمرانی شهرستان شهرستان کنارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه های عمرانی سرعت ببخشیم و لذا بررسی پروژه های شهرستانی را در دستور کار داریم.

موسی فکور امروز پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان آستانه اشرفیه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیرو دستور استاندار گیلان مبنی بر بررسی پروژه‌های شهرستان‌ها جهت رفع موانع و تسریع در بهره‌برداری به شهرستان آستانه اشرفیه آمدیم، اظهار کرد: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه‌های عمرانی سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های شهر آستانه اشرفیه از جمله دیواره سازی سفیدرود (پل تا پل) و ساماندهی پل قدیمی شهر و بازگشایی مسیر ۳۵ متری حاشیه حرم مطهر و...، افزود: فعلا هشت متر اول طرح توسعه حرم را بازگشایی کردیم و در اعتبارات آتی به شهرداری کمک می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از افتتاح پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه خبر داد و تاکید کرد: آسفالت و تعریض محور آستانه به کیاشهر انجام شده و با محوریت اداره راهداری شهرستان رفع اشکالات و هدایت آب‌های سطحی در دستور کار قرار دارد.

فکور پل کیاشهر را نیازمند تحکیم بستر و مقاوم‌سازی پایه‌ها دانست که با مسئولیت اداره راهداری انجام می‌شود و گفت: یکی از پروژه‌های مهم کیاشهر، اسکله صید و صیادی است و لذا به اداره کل حفاظت محیط زیست ماموریت دادیم تا الزامات زیست محیطی این پروژه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات گیلان فراخوان جذب سرمایه‌گذار را اعلام خواهد کرد و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود، یادآور شد: پروژه پیاده‌راه شهرداری کیاشهر نیز پیشرفت خوبی دارد و در حال تکمیل است.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین به مسئله پسماند اشاره و اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم هیچگونه اقدامی درباره پسماند استان گیلان انجام نشده بود، اما با حضور رئیس‌جمهور در گیلان و اهتمام استاندار در معرفی پسماند به عنوان ابرچالش، شاهد اقدامات خوبی بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان، تاکید کرد: بخش عمده این پهنه ۱۷ هکتاری را پوشش دادیم و درختکاری کردیم.

فکور با بیان اینکه تصفیه شیرابه سراوان به زودی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قرارداد پیمانکار تعیین شده دارای ایراداتی بود و لذا با محوریت شهرداری رشت، مجددا فراخوان انتخاب پیمانکار اعلام شد و به زودی کار را آغاز می‌کنیم؛ به دو خط کارخانه کمپوست نیز دو خط جدید پردازش اضافه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در جریان سفر رئیس‌جمهور جهت ساماندهی پسماند سراوان، متذکر شد: با رایزنی‌های اخیر استاندار گیلان ۵۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شد.

وی به معطلی ۱۰ ساله پروژه زباله سوز رشت نیز اشاره و تصریح کرد: در این دولت توانستیم ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دهیم که تسهیلات ارزی و ریالی آن از محل صندوق توسعه و از طریق بانک رفاه به پیمانکار داده می‌شود و تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از زباله‌سوز خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم