Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات مذاکره کننده ایرانی در اوکراین ضمن اعلام آمادگی مذاکره و تعامل دو جانبه با کشورهایی که به صلاحیت حاکمیت و استقلال ایران احترام می‌گذارند، تاکید کرد: ایران آماده برگزاری دور بعدی مذاکرات است اما در این مذاکرات صرفا به سوالات باقیمانده و غیرتکراری پاسخ خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر مرادی روز جمعه در رشته توییتی در حساب کاربری خود نوشت: دور سوم گفت وگوهای معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز PS۷۵۲ پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه‌ای پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی مذاکرات، طیف وسیعی از موضوعات شامل روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی از جمله هوانوردی، ایمنی پرواز و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران در کی‌یف ادامه داد: پس از گزارش طرف ایرانی از روند رسیدگی کیفری و اقدامات انجام شده در جهت محاکمه متهمین، طرف اوکراینی صلاحیت محاکم قضایی ایران در رسیدگی به این پرونده را مورد تاکید قرار داد.   مرادی افزود: هیات ایرانی همچنین اعلام کرد خانواده‌های ۱۰۳ تن از جانباختگان نزد محاکم قضایی ایران شکایت خود را ثبت کرده‌اند که تعدادی از شکات، از اتباع خارجی هستند. هیات ایرانی اعلام کرد آمادگی دارد در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، چنین فرصتی را برای خانواده‌های جانباختگان اوکراینی بمنظور نصب وکیل و طرح و پی‌گیری شکایت فراهم کند.   وی تصریح کرد: هیات ایرانی آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به خانواده‌های اوکراینی درگذشتگان این سانحه به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار برای هر نفر -طبق مصوبه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و از هیات اوکراین درخواست کرد موضوع را به آگاهی بازماندگان درگذشتگان اوکراینی برساند.   سفیر ایران در کی‌یف ادامه داد: در موضوعات فنی، هیات ایرانی گزارشی از طرح آسمان امن‌تر و اقدامات خود برای ایجاد اطمینان از پروازهای کشوری ارائه و اعلام کرد بعد از این سانحه، ترتیبات لازم برای اطمینان کامل از عدم بروز سوانح مشابه اتخاذ کرد است.   مرادی بیان کرد: هیات اوکراینی با اعلام اینکه به همراه سه کشور ذینفع دیگر، گروهی را تشکیل داده است، خواستار مذاکره جمهوری اسلامی ایران با این گروه شد. هیات ایرانی با اعلام اینکه اساسا چنین گروهی را به‌عنوان طرف مذاکره به رسمیت نمی‌شناسد، ناخشنودی خود را از رفتار غیرحرفه‌ای و مواضع خصمانه برخی از این کشورها ابراز داشت. هیات ایرانی در عین حال بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بمنظور مذاکره و تعامل دوجانبه با کشورهایی که به صلاحیت، حاکمیت و استقلال سیاسی ایران احترام می‌گذارند تاکید کرد.   وی خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات، طرف اوکراینی آمادگی خود را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات اعلام داشت. طرف ایرانی با عنایت به سطح عالی روابط سیاسی بین دو کشور، از پیشنهاد طرف اوکراینی استقبال نمود لکن در جهت پرهیز از فرسایشی شدن مذاکرات، اعلام داشت در مذاکرات آتی، صرفا به سوالات باقیمانده و غیرتکراری بر اساس و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران پاسخ خواهد داد.   انتهای یام/
 منبع: ایرنا    

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران هیات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای الغدیر گفت: رشد و کمال علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دختران ایران اسلامی همراه با رایحه خوش عفاف، حجاب و حیا به زنان و دختران غربی رسیده‌است.

او اضافه کرد: برخی از زنان و دختران را مشاهده می‌کنیم که در کشورهای غربی از انحطاط، بردگی جنسی و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده‌اند و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  باید هوشیار بود و دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند، بیان کرد: باید از هرگونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را همراه دارد خودداری کنند.

شاهرخی اذعان کرد: گاهی ممکن است مجموعه‌های به‌ظاهر فرهنگی به مکانی واگذار شود، ولی در آن مکان رویدادهای غیرفرهنگی به‌وسیله برخی از بخش‌های فرهنگی رخ دهد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی، قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسیده‌است، عنوان کرد: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم.

او با بیان اینکه پیداکردن لباس‌هایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشد گاهی در بازار محدود است، خاطرنشان کرد: قوانین فقط برای تصویب نیست بلکه برای اجرا هم است و لازم است تدابیری برای توزیع لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی اتخاذ شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: گاهی می‌پرسند که وضعیت آینده این استان را چگونه تجزیه‌ و تحلیل می‌کنید، ما باید به آیندۀ کشور امیدوار باشیم؛ هرچند فرازونشیب وجود دارد، اما قطعاً آینده برای استان ما روشن است.

شاهرخی عنوان کرد: کارخانۀ ماشین‌سازی خرم‌آباد تا چند سال پیش تعطیل بود، اما در این دولت با پیگیری‌های مسئولان ملی و استانی به نقطه‌ای رسیده‌است که اشتغال در آن چند برابر شود.

او بیان کرد: در لرستان صنایع تعطیل‌شده‌ای وجود دارد که باید مشکلات آن‌ها دنبال شود، اما صنایع و کارگاه‌های متوسط و کوچکی هم وجود دارد که اشتغال در آن‌ها پویا و زنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با قدردانی از اجرای طرح حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه، عنوان کرد: از نیروی انتظامی که طرح نور را در در کشور در حال اجرا دارد تقدیر و تشکر می‌کنم.

شاهرخی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی خدمات‌رسانی می‌کند و باید از این قشر زحمت‌کش که در عرصه‌های مختلف جهاد مستمر دارند تشکر کنیم.

او با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، عنوان کرد: اهمیت مشارکت حداکثری به قوت خود باقی است و عملیاتی‌کردن چهار راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، امری لازم و شرکت در انتخابات یک حق، تکلیف و وظیفه ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: مسئولان ناظر و برگزارکننده انتخابات هم باید دقت لازم را در برگزاری انتخابات سالم داشته باشند.

شاهرخی افزود: آسیب‌های احتمالی دور اول انتخابات مجلس باید رفع شود و با کسانی که می‌خواهند به انتخابات خدشه‌ای وارد کنند برخورد شود.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه / وای به حال دانشگاهی که بانوی اول عضو هیات جذب اساتیدش باشد
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه
  • انتقاد از رفتار بلینگام با کین: حد خودت را بدان جود!‏
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید