Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دلیل نگرانی‌ها از وضعیت عرضه واکسن کرونا در سراسر جهان که به عنوان مانعی بر سر راه خوش‌بینی‌ها نسبت به بهبود تقاضای سوخت قرار گرفت، قیمت نفت روز جمعه به ثبات رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت 1سنت کاهش یافت و به 71دلار و 30سنت در هر بشکه رسید. با این حال این قرارداد در مسیر دستیابی به سود 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4درصدی در هفته گذشته قرار گرفت.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 1سنت افت، به قیمت 68دلار و 82سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. با این وجود این قرارداد در هفته گذشته حدود 4درصد رشد کرد.

وندانا هری، تحلیلگر انرژی در Vanda Insights اذعان داشت: "به نظر می‌رسد روند صعودی فعلا به پایان رسیده و زمینه را برای مقداری سودآوری فراهم آورده است. اما به دلیل ماجرای بهبود اقتصاد ایالات متحده و افزایش تقاضا، انتظار می‌رود این عقب‌نشینی قیمت‌ها متوسط باشد."

به دلیل خوش‌بینی به بهبود تقاضای جهانی سوخت در میان بیماری همه‌گیر، هر دو قرارداد در طول دو هفته گذشته حدود 5درصد رشد را تجربه کرد.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی اظهار کردند: "ما همچنان بر این باوریم که به دلیل گسترش واکسیناسیون، روند بهبود تقاضای نفت ادامه داشته باشد."

تحلیلگران خاطرنشان کردند: "آمریکا و اروپا در تلاش خود برای واکسیناسیون بسیار پیشرفت کرده‌اند. اما روند کند واکسیناسیون در کشورهای آسیایی به این معنی است که مشخص نیست محدودیت‌های فاصله اجتماعی در این منطقه چه زمانی به طور کامل به پایان می‌رسد."

تا کنون 170میلیون نفر در سطح جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و از طرفی آمار مرگ و میر از این بیماری به حدود 3.8میلیون نفر رسیده که حاکی از آن است دومین سال بدترین بحران بهداشت جهانی در یک قرن اخیر هیچ نشانه‌ای از پایان ندارد.

از آنجا که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) پیش‌بینی کردند که تقاضا در نیمه دوم سال 2021 بیش از عرضه باشد، قیمت‌ها در اوایل این هفته افزایش یافت. این گروه روز سه‌شنبه توافق کرد که محدودیت‌های عرضه را تا ماه جولای ادامه دهد و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش یافت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که پیشرفت کند مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا، فضای تنفسی را برای افزایش تقاضا، پیش از بازگشت نفت ایران به بازار فراهم کند.

اما از طرفی روند آهسته واکسیناسیون و آمار بالای موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایی مانند برزیل و هند باعث آسیب به چشم‌انداز تقاضا می‌شود.

در همین حال، موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته بیش از میزان پیش‌بینی شده کاهش پیدا کرد، اگرچه ذخایر سوخت افزایش یافت، که نشان می‌دهد تقاضا برای محصولات نهایی با تولید پالایشگاهی مطابقت ندارد.

 

پربیننده ترین جدول خاموشی احتمالی ۱۲ خرداد ماه عطش؛ پشت سد زاینده رود مهار حادثه آتش سوزی در پالایشگاه تهران + فیلم احتمال بازگشت نفت ایران به بازار در تابستان۲۰۲۱ آتش در پالایشگاه تهران دوباره شعله ور شد + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام برنت بازار نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا انتخابات ۱۴۰۰ هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!