Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی کنگرلو روز  جمعه به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: امام راحل با علم اینکه انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی است بر رعایت مسایل اخلاقی در جامعه تاکید داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر رعایت نکات اخلاقی را در میان تمامی مسئولان و آحاد جامعه تاکید داشت، عنوان کرد: ایشان در تمامی نوشته ها و تالیفات خودشان همیشه بر رعایت اخلاق و اخلاق مداری در جامعه تاکید داشتند چرا امام راحل معتقد بودند ضامن پیروزی، بقا و ثمربخشی این انقلاب، رعایت اخلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنگرلو یاد آور شد: اخلاق مد نظر بنیانگذار کبیر انقلاب آن اخلاق خشک انزواطلب نیست بلکه اخلاقی که باید در متن جامعه جاری و ساری باشد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در دیدار با طلاب، شخصیت های مختلف و آحاد جامعه همیشه سفارش به رعایت نکات اخلاقی می کردند، افزود: امام(ره) قبل از این که فقیه، فیلسوف و عارف باشد یک انسان اخلاق گرا بود به طوری که ایشان حتی در زمان مبارزه هم شخصیت اخلاقی خود را حفظ کردند.

وی ادامه داد: اگر کسی هم اکنون صداهای ضبط شده و کتاب های امام راحل را به خوبی مطالعه کند خواهد دید که کم تر جایی بوده که ایشان تصریحاً یا تلویحاً به مسائل اخلاقی اشاره نکنند.

کنگرلو با بیان اینکه هر گروهی اعم از مردم عادی، رجال سیاسی و شخصیت های علمی و مذهبی هر موقع خدمت امام راحل رسیدند، ایشان درمورد اخلاق برای آنان صحبت کرده اند، گفت: تأکید فوق العادۀ امام بر اخلاق از چند جهت بود، یکی این که ایشان یک عالم دینی، یک اسلام شناس، یک عالم اخلاق، یک عارف، یک حکیم و یک فقیه بود، و با مسائل مختلف اسلامی کاملاً آشنا بود و می دانست که ارزش اخلاق در اسلام چه مقدار است.

وی اضافه‌ کرد: امام راحل به خوبی جایگاه اخلاق در اسلام را می دانست و این جایگاه واقعی را باور داشت، در نتیجه این چیزی را که باور داشت باید به دیگران و جامعه القا می کرد، در این رابطه وقتی که به کتاب های اخلاقی امام(ره) مراجعه کنید، می بینید در این قسمت، احادیث و آیات اخلاقی را بررسی کرده و معمولاً هم خیلی جاذب است، هرچه آدم می خواند برایش بی اثر نیست، کم یا زیاد، به هرحال اثر دارد.

کنگرلو با بیان اینکه وصیت نامه امام راحل از اول تا آخر جز اخلاق چیز دیگری نیست، ابراز کرد: اخلاق مد نظر ایشان اخلاق خشک انزوا طلب گوشه گیر نیست بلکه اخلاقی که در متن جامعه زنده است و باید به مردم زندگی یاد بدهد.

برچسب‌ها شهرستان ری سالگرد درگذشت امام خمینی ارتحال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سالگرد درگذشت امام خمینی شهرستان ری سالگرد درگذشت امام خمینی ارتحال اخبار کنکور امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام  زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره) ، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، از امام راحل عظیم الشان بعنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر دراجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند نمایند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمان امسال بدلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسانها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمان یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزید.
   
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه درآیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم(ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به  پاکبازی و عبادت مخلصانه  اشاره شده که زائران  در کنار خانه خدا  می توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع)  همسر جوان  و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد ، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر(س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی  صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می ایستند و نماز اقامه می کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده اند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمان مامور می شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس آموزاست. 

وی با اشاره به آیه 102 سوره صافات " إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَىٰ  قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ  سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که ان شاء اللّه مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل(ع) که پر از خواسته ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه ای درنگ عرضه می دارد که پدر  دستور خداوند را  انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم(ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی  و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب  شان آمریکای جایتکار است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطلبی از حواریون امام(ره) بود
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد