Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@22:56:29 GMT

بنت و لاپید چه موانعی پیش رو دارند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۸۳۹۸

بنت و لاپید چه موانعی پیش رو دارند؟

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاید توافق احزاب شرکت کننده در دولت نفتالی بنت و یائیر لاپید بر سر برنامه کلی آن مهم ترین چالش برای این دولت باشد. برخی احزاب مهم که در دولت جدید شرکت می‌کنند هنوز توافق‌های ائتلافی با لاپید را که شامل خواسته‌هایشان در سطح داخلی و مکانیزهای برخورد با نزاع با مردم فلسطین و سیاست خارجه است، امضا نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه حزب یمینا به ریاست نفتالی بنت که قرار است برای دو سال اول نخست وزیر شود با پیوستن به دولت موافقت کرده اما هنوز توافق ائتلافی را امضا نکرده است. این مسئله درباره حزب "تکفاه حداشاه" به ریاست جدعون ساعر نیز که از حزب لیکود کناره گیری کرده بود، صدق می‌کند.

رادیو کان از اصرار حزب یمینا و "تکفا حداشاه" درباره اضافه کردن بندی در توافق درباره لزوم تصویب قانونی برای دادن "مشروعیت" به شهرک‌هایی که سازمان‌های یهودی تندرو در کرانه باختری بدون اجازه مقامات رژیم صهیونیستی ساخته‌اند، خبر داد. این دو حزب بر اجازه دادن به ادامه ساخت و ساز در شهرک‌های موجود و ایجاد شهرک‌های جدید پافشاری می‌کنند.

بنت و ساعر که می‌دانند عمر دولت جدید کوتاه خواهد بود از حضور خود برای تقویت جایگاهشان در ائتلاف‌های راست گرایان از طریق تصویب سیاست‌های افراط گرایانه در قبال نزاع از جمله افزایش خشونت‌ها علیه غزه استفاده می‌کنند.

همچنین توافق با بندهای مربوط به رابطه دین و دولت چالش بزرگی خواهد بود. مسائل اجتماعی و اقتصادی نیز از دیگر موانعی است که باید حل شود.

اگر اختلافات درباره برنامه کلی دولت حل نشود خطرناک‌ترین معضلی که دولت با آن مواجه خواهد شد دستیابی به حمایت کنست است. یکی از چالش‌ها در این راستا این است که این دولت تنها از حمایت ۶۱ نماینده برخوردار است و اگر تنها یک نماینده رأی اعتماد ندهد دولت سرنگون خواهد شد.به گفته منابع نیر اورباخ، نماینده حزب یمینا تحت فشارهای مراجع دینی یهودی قصد دارد به دولت رأی اعتماد ندهد.

همچنین تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره احضار رهبران احزاب حامی خود نشان می‌دهد که او درحال انجام اقدام بزرگی از طریق جذب تعداد بیشتری از نمایندگان است تا مانع از این شود که کنست به دولت بنت-لاپید رأی اعتماد بدهد.

311311

کد خبر 1521994

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تنها مخالف توافق آتش‌بس نتانیاهو است

یکی از رهبران ارشد حماس با اشاره به اینکه این جنبش با مسئولیت‌پذیری در مذاکرات آتش‌بس حضور یافت اعلام کرد که تنها مخالف توافق آتش‌بس، نتانیاهو است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری تسنیم، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به اقدامات اخیر رژیم اسرائیل تاکید کرد که همه دنیا حتی اسرائیلی‌ها با توافق آتش‌بس در غزه موافق هستند و تنها مخالف این توافق نتانیاهو است.

موسی ابومرزوق تصریح کرد که اگر نتانیاهو قصد حفظ جان اسرای اسرائیلی را دارد، باید طرح پیشنهادی مصر و قطر برای آتش‌بس را بپذیرد.

ابومرزوق گفت که ما با جدیت و مسئولیت‌پذیری وارد مذاکره شدیم و تا همینجا هم نرمش و انعطاف زیادی نشان دادیم.

وی همچنین تصریح کرد که در رابطه با تعداد اسرایی هم که قرار است مبادله شوند، نرمش زیادی نشان دادیم.

یکی از رهبران جنبش حماس عصر دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفتگو کرد و این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

این درحالی است که صهیونیست‌ها که تلاش داشتند توپ را در زمین مقاومت بیندازند و مدعی بودند حماس مانع رسیدن به توافق می‌شود، امروز عملیات نظامی وحشیانه‌ای را در رفح آغاز و ثابت کردند خودشان هستند که توافق را نمی‌خواهند.

بیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاندهیئتی از حماس به زودی به قاهره سفر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل در تنگنای توافق دوحه
  • نتانیاهو توافق پیشنهادی با حماس را رد کرد
  • عضو حماس تنها مخالف توافق آتش بس را معرفی کرد
  • حماس: تنها مخالف توافق آتش‌بس نتانیاهو است
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس | فیلم
  • شادی فلسطینی‌ها پس از پذیرش توافق توسط حماس
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت