Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانات مقام معظم رهبری درباره عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری/ سی‌ودومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)/ اخباری با محوریت ایران و آمریکا از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، درباره عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار پربازدید و خبرساز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد جفا شد. به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که معلوم شد خلاف است، اظهار کردند: فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی این مسایل را منتشر کردند. مطالبه من این است که دستگاه‌های مسئول جبران کنند. گزارش‌ها خلاف واقع بود.

در پی بیانات رهبری،‌ سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در توییتر خاطرنشان کرد که فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی فصل الخطاب است و حکم ایشان لازم الاتباع. شورای نگهبان با اذعان به اینکه مصون از خطا نمی باشد بزودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

بیانات امروز مقام معظم رهبری، واکنش های دیگری را نیز در پی داشت و جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بررسی مجدد صلاحیت علی لارجانی توسط شورای نگهبان در راستای توجه به مطالبه رهبری گفت که در صورت تایید صلاحیت علی لاریجانی ورق انتخابات بر می گردد.

در همین رابطه محمد مهاجری، یکی از مشاوران رسانه‌ای علی لاریجانی هم درباره احتمال بازگشت لاریجانی به عرصه رقابت‌ها گفت: به نظر من تایید صلاحیت آقای لاریجانی اهمیتش کمتر از اصلاح روند اشتباه کنونی است. شورای نگهبان باید صریح و سریع و شفاف جواب بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است و هر فرد و دستگاهی که اطلاعات دروغ داده به جامعه معرفی شود.

علی مطهری  هم با ابراز این عقیده که شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کنند، اظهار کرد: رهبری فرمودند مطالبه من این است که دستگاه های مسئول این جفا و ظلم را جبران کند؛ به نظر من مفهوم این جمله ایشان این است که شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کند و ایشان وارد رقابت ها شود.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات را می توانید در لنیک های زیر دنبال کنید.

بعید می‌دانم ترکیب سیاسی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ تغییر کند

تعریض رهبر انقلاب به جفا و ظلم به برخی نامزدها متوجه شورای محترم نگهبان نیست

جبران یعنی حضور همه سلایق در صحنه ‎حق‌الناس

ابراز امیدواری رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از امکان تغییر ترکیب سیاسی انتخابات

جای نگرانی دارد که ‎جمهوریت نظام و مشارکت حداکثری مردم قربانی نگرشی محدود و سیاسی شود

عده‌ای برای سوار شدن بر موج احساسات مردم برنامه جدی دارند

شعارهای برخی داوطلبان خلاف عملکرد گذشته آن‌هاست

نامزدها حرف‌های واقعی و شدنی بزنند/ مردم هر وعده‌ای را به آسانی نپذیرند

***

گزارش ایسنا به مناسبت سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی سیدروح الله مصطفوی معروف به سیدروح الله موسوی خمینی، ویران کننده بنیان های فکری، سیاسی و اجتماعی نظام ۲۵۰۰ ساله پادشاهی در ایران  با عنوان پدیده «روح الله» از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

ایسنا همچنین در گزارشی دیگر با عنوان "امام و انتخابات" با توجه به تقارن سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) با روزهای منتهی به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رجوع به وصیت نامه سیاسی و صحیفه امام (ره) به مرور تاکیدات و توصیه های انتخاباتی بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخته است.

اخبار دیگر به مناسبت سالگرد ارتحال امام ره را در لنیک های زیر بخوانید.

امام خمینی (ره) ظلم و فساد را برنمی‌تابیدند

تاکید امام بر ضرورت پرهیز نظامیان از مداخله در انتخابات ریشه در یک تجربه جهانی داشت

پیام سید عمار حکیم به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره)

سمینار " بررسی دیدگاه‌های امام (ره) منطبق با آموزه های امام علی(ع) "

نهضت امام (ره) موجب بیداری، وحدت و مقاومت اسلامی در افغانستان و جهان شد

***

تحلیل حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در خصوص اتفاقات و تغییرات در  رژیم صهیونیستی و تغییر رویکرد کاخ سفید نسبت به شرایط داخلی اسرائیل از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود که معتقد است: بایدن همانند اوباما سعی دارد تا چهره های خشن تندرو و افراطی را از چرخه قدرت خارج کند.

موضوع حرکت ناو بندر مکران و ناو محافظ آن، دو کشتی نظامی ایران در آب‌های بین‌المللی و نگرانی‌هایی که برای آمریکا ایجاد کرده است، در گزارشی از شبکه سی.ان.ان به نقل از مقامات و تحلیل‌گران متعدد آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت.

دراین گزارش ادعا شده است که پنتاگون[وزارت دفاع آمریکا] و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال ردگیری دقیق دو کشتی نظامی ایران هستند که تهران گفته است به سمت ونزئلا در حرکت‌ند. مقامات پنتاگون و دیگر سرویس‌های آمریکایی گفته‌اند که در حال حاضر عبور این کشتی‌ها نگران‌کننده نیست اما زیر نظر هستند و جامعه اطلاعاتی آمریکا در حال ارزیابی این است که قصد ایران از اعزام این کشتی‌ها چیست.

خبرهای دیگر با محوریت برجام و روابط ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

به خطر انداختن سلامتی دیگران به خاطر اهداف سیاسی جنایت علیه بشریت است

در وین پیشرفت داشته‌ایم اما برخی چالش‌ها باقی مانده/ سند برجام مبنای مذاکرات با ایران است

طرح دو سناتور ارشد آمریکایی برای جایگزینی برجام

دولت بایدن با دزدیدن نفت ایران به اعتبارش در دیپلماسی لطمه زد

گفت‌وگوی اسرائیل و آمریکا برای مقابله با ایران ضروری است

متهم کردن مقاومت به اجرای سیاست ایران منطق و بهانه آمریکا و اسرائیل است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالگرد ارتحال امام خمینی ره بیانات رهبری انتخابات ۱۴۰۰ ایران و آمریکا شورای نگهبان تایید صلاحیت امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: رکنا

tags # بانک مرکزی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند