Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام‌جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: مردم قرچک، ورامین و پیشوا مفتخرند که این منطقه را به‌عنوان دیار ۱۵ خرداد یاد می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، ظهر امروز آئین گل‌باران قتلگاه شهدای 15 خرداد در پل تاریخی باقرآباد با حضور مسئولان شهرستان‌های قرچک و ورامین برگزار شد و مردم، مسئولین و علاقه‌مندان به مکتب شهید و شهادت با قرار دادن شاخه‌های گل، نسبت به مقام شامخ شهدای مظلوم 15 خرداد ابراز ارادت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن محمودی در آئین گل‌باران مشهد شهدای قیام 15 خرداد اظهار داشت: فرهنگ و روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم وسعتی به بلندای تاریخ دارد و جای‌جای تاریخ روایت این مقابله است هرچند این ایستادگی در هر نقطه و مکانی شکل و رنگی به خود می‌گیرد اما فارغ از ظواهر متفاوت آنچه در بطن مبارزات رقم خورده و اکنون درس عبرت آن به یادگار مانده آزادیخواهی مردم است.

وی با بیان اینکه شهدای 15 خرداد زمینه‌سازان و آغازگران تشکیل انقلاب شکوهمند اسلامی بودند افزود: قرچک، ورامین و پیشوا مفتخر است که این منطقه را به‌عنوان دیار 15 خرداد نیز یاد می‌کنند و همین امر باعث افتخار بزرگی برای مردم این شهرستان‌ها شده است.

امام‌جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: در روز 15 خرداد سال 42 که مصادف با برگزاری آئین سنتی بنی‌اید (همان گروهی که پیکر شهدای دشت کربلا را به خاک سپردند) بود هیئت‌های سینه‌زنی به روش سنتی بازار سرپوشیده شهر پیشوا را می‌پیمودند تا به گروه‌های عزادار صحن مطهر امامزاده جعفر ابن موسی الکاظم (ع) بپیوندند و مراسم سنتی بنی‌اید را اجرا کنند.

محمودی تصریح کرد: با گذشت چند ساعت از برگزاری این آئین، نوحه‌ها مضامین متفاوتی پیدا کرد و پیام‌های خاصی را به عزاداران القا می‌کرد و کم‌کم نجواها به فریاد تبدیل شد و یکی از اهالی شهر پیشوا بالای منبر رفت و اشک‌ریزان گفت: «مردم در نیمه‌شب گذشته مرجع تقلید شما آیت‌الله خمینی (ره) را در شهر قم دستگیر کردند و ایشان اکنون در حصر رژیم به سر می‌برد».

وی تشریح کرد: صحن مطهر امامزاده جعغر (ع) برای چند لحظه در سکوت تصمیم‌گیری فرورفت که در این هنگام مردی از بلندگو اعلام کرد: مردم وصیت کنید، غسل شهادت کنید و آماده حرکت شوید. روز قبل بود که مردی به نام سید مرتضی طباطبایی رفیعی از اهالی روستای محمدآباد عرب‌ها از قم خبر دستگیری آیت‌الله خمینی را به روستائیان رسانده بود و اهالی روستای محمدآباد بدون اطلاع از حرکت مردم شهر پیشوا به سمت شهر ورامین راه افتادند تا ازآنجا به سمت تهران حرکت کنند.

رئیس شورای هماهنگی استان تهران خاطرنشان کرد: این دو حرکت به موازات هم شکل گرفت و مردم شهر پیشوا از جاده اصلی و مردم محمدآباد از بیراهه به سمت تهران به راه افتادند و هیچ‌کدام از حرکت یکدیگر اطلاع نداشتند. در طول حرکت مردم پیشوا بسیاری از کشاورزان و مردم ورامین نیز با آنان همراه شدند و جمعیت بسیاری که به گفته شاهدان عینی به بیش از 15 هزار نفر می‌رسید تشکیل دادند. این دو گروه در نزدیکی منطقه باقرآباد و پل این منطقه به هم ملحق شدند که در این محل به گروه نظامی اعزامی از تهران به سرکردگی سرهنگ بهزادی و کاویانی برخوردند که در ابتدا به آن‌ها اخطار دادند توقف کنند ولی مردم خشمگین به دستور آن‌ها توجه نکردند و به حرکت خود ادامه دادند.

حجت‌الاسلام محمودی در پایان خاطرنشان کرد: توفیق داریم که در پاسداشت و ادامه راه این شهدا و سیره آنان پیش‌قدم باشیم تا محبت و میراث بزرگی که این عزیزان و بزرگواران برایمان به ثمر آوردند را حفظ و پاسداری کنیم.

مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد در محل امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می‌شودجزئیات ویژه برنامه‌های 14 و 15 خرداد در کاشان اعلام شد

 

مردم باید با مفاهیم شهید و شهادت بیش‌ازپیش آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قرچک، حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در آئین گل‌باران قتلگاه شهدای 15 خرداد در پل تاریخی باقرآباد که با حضور مسئولان شهرستان‌های قرچک و ورامین برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز ادای احترام داریم به پیشگاه شهدای عزیزی که در همین منطقه مظلومانه به شهادت رسیدند، این مکان مقدس است و مبدأ نهضت اسلامی از اینجا آغاز شد لذا در این مکان باید با این شهدا پیمان دوباره ببندیم که راه و سیره عملی شما را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: اینجا میعادگاه ایثار و ازخودگذشتگی مردم منطقه دشت ورامین در سال 42 است این مردم برای آزادی مرجع و امام خود پیمان بستند که برای رهایی ایشان از بند طاغوت زمان بدون هیچ هراسی از اسلحه و تانک وارد مسیری شوند که هرگز برگشتی نداشت و بدانیم که اگر این انبوه جمعیت از این گلوگاه عبور می‌کردند قطعاً در تهران می‌توانستند حماسه‌ای بی‌بدیل را رقم بزنند.

نوش‌آبادی در خصوص ابعاد تاریک این جنایت ددمنشانه توسط عوامل شاه مزدور نیز بیان کرد: در آن روز تاریخی دژخیمان شاه حتی از جنازه‌ها و ابدان مطهر شهدا و مجروحین نیز واهمه داشت و به همین خاطر تعداد زیاد شهدا و مجروحان را به‌صورت گمنام به تهران بردند تا این جنایت برای همگان روشن نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی مردم این دیار را همیشه عاشق امام و رهبر خود توصیف کرد و تصریح کرد: مجموعه صفات مردم این منطقه در کلام رهبری معظم به عشق، ایمان و اراده تعبیر شده است و ادامه و تکرار تاریخ قیام خونین 15 خرداد را ما حتی پس از انقلاب و در ادوار مختلف خصوصاً فتنه سال 88 مشاهده کردیم که بازهم مردم این دیار به حمایت از نظام و رهبری با پای پیاده به مقابل بیت رهبری معظم رفتند و به‌نوعی تاریخ 15 خرداد را تکرار نمودند.

نوش‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما باید با مفاهیم شهید و شهادت بیش‌ازپیش آشنا شوند. رهبری عظیم شأن دیار 15 خرداد را منطقه پاکان می‌دانند و مسئولین شهرستانی در دشت ورامین باید خدمت در این دیار را توفیق و موهبتی برای خود بدانند.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ها شهر پیشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالخالق برزگرزاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت به نام هفته شوراها نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل شوراها نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد و ۹ اردیبهشت مصادف با فرمان تاریخی امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراها است.

وی اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تأثیرگذاری دارد.

معرفی دستاوردهای شوراها

برزگرزاده بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

وی هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

وی تعداد اعضای شوراهای استان را هزار و ۴۶۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۱۰ شورای اسلامی در سطح شهرستان، ۲۵ شورا در بخش‌ها و ۴۰ شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برگزاری برنامه‌های متنوع

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع هزار و ۲۵۰ نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: ۱۵۰ نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را ۲۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: ۹ اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، ۱۰ اردیبهشت، شوراها و مشارکت اجتماعی زنان، ۱۱ اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، ۱۲ اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، ۱۳ اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، ۱۴ اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و ۱۵ اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

کد خبر 6089946

دیگر خبرها

  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری