Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه ادعا‌های مدیر اف بی آی در خصوص دست داشتن مسکو در حملات سایبری به این کشور را قاطعانه رد کرد.

دیمیتری پسکوف امروز (جمعه) اعلام کرد مسکو قاطعانه با اظهارات کریستوفر وری در خصوص اینکه روسیه مأمن بازیگران مخرب باج افزارهاست، مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کرملین با یادآوری اینکه هکر‌ها در هر کشوری در جهان وجود دارند، اظهارات مدیر اف بی آی را احساسی توصیف کرد.

مدیر اف بی آی به تازگی در مصاحبه‌ای مدعی شد رد بسیاری از مهاجمان سایبری باج افزار‌ها که نهاد‌های مختلف آمریکا را هدف قرار داده، به روسیه می‌رسد.

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از کریستوفر وری نوشت: اگر دولت روسیه بخواهد در این مسئله جدیت نشان دهد، فضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد تا پیشرفت واقعی را نشان دهند، که ما فعلاً چنین چیزی را شاهد نیستیم.

ماه گذشته یک گروه مجرم سایبری به اپراتور خط لوله ساحل شرقی آمریکا نفوذ، سامانه‌های آن را قفل و باج خواهی کردند. آن حمله سایبری که فعالیت این خط لوله را برای چند روز مختل کرد، باعث افزایش قیمت بنزین، اختلال در عرضه و کمبود سوخت در جنوب شرق آمریکا شد.

در ماه‌های اخیر سلسله حملات سایبری سازمان دهی شده شرکت‌های خصوصی و نهاد‌های حساس آمریکا را هدف قرار داده‌اند. کاخ سفید در بیشتر موارد مسکو را مسئول اصلی این حملات سایبری معرفی کرده است. آمریکا همچنین می‌گوید روسیه مسئول دخالت در انتخابات آمریکاست. ادعا‌هایی که هر بار دولت روسیه آن‌ها را رد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف حمله سایبری دولت آمریکا مدیر اف بی آی حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است