Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@14:42:41 GMT

مشخص شدن سقف اجاره تا پایان خرداد ماه 

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۸۸۲۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعلام سقف اجاره صرفا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا نیست و تا پایان خرداد توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد. خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران نوشت: محمود محمود زاده با بیان اینکه تا پایان هفته آینده میزان سقف اجاره و وام ودیعه مسکن را اعلام خواهیم کرد، گفت: اعلام سقف اجاره صرفا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا نیست و به زودی توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات لازم در این خصوص را داده و ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بررسی در این خصوص است.   محمود زاده با بیان اینکه آمار و گزارش‌ها طی دو ماه گذشته نشان دهنده روند کاهشی قیمت‌ها در بازار اجاره است و ما رشد منفی نرخ‌ها را در این بازار شاهد هستیم، گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ‌ها و ایجاد ثبات در سایر بازار‌های موازی به نظر می‌رسد که بازار اجاره همچنان در آرامش باشد.   او با اشاره به اینکه مدت زمان خانه دار شدن مردم ۱۰۰ سال نیست، گفت: چندی پیش گزارشی در این زمینه مطرح شده و مدت زمان انتظار مردم برای خانه دار شدن را ۱۰۰ سال عنوان کرده بود که باید بگویم این قضاوت درست نیست چراکه نرخ واحد‌های مسکونی و متراژ آن‌ها در هر شهر و هر منطقه متفاوت است؛ بنابراین گزارشی که در این خصوص ارائه شده کاملا با واقعیت متفاوت است.   محمود زاده با بیان اینکه دولت در این مقطع تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تسهیل کننده تامین مسکن در کشور باشد، افزود: دولت علاوه بر افتتاح واحد‌های مسکن ملی سعی دارد به زودی ثبت نام جدیدی هم برای واحد‌های مسکن ملی داشته باشد.   معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ ثبت نام جدیدی برای مسکن ملی در استان تهران نداریم، گفت: با تامین زمین در سایر شهر‌ها ثبت‌نام مسکن ملی از هفته آینده، از روز ۱۷ خرداد در برخی از شهر‌ها آغاز خواهد شد.   او اظهار کرد: زمین احداث مسکن ملی در ۲۳۰ هزار شهر تامین شده است و از هفته آینده مرحله جدید ثبت‌نام در شهر‌هایی که زمین برای آن‌ها تامین شده است، آغاز خواهد شد.   محمود زاده ادامه داد: با مصوبه دولت تسهیلات اختصاص یافته به مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تولید مستمر مسکن در دستور کار است و در حال رایزنی برای افزایش بیشتر آن هم هستیم.   معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شده است، گفت: مرحله دوم مسکن ملی تا پایان خرداد افتتاح می‌شود.   محمود زاده در پایان تاکید کرد: ساخت این واحد‌ها از سال‌گذشته آغاز شده و البته هیچ کدام از این واحد‌ها مسکن مهر نیستند، بلکه با همکاری خود متقاضیان در پرداخت آورده به اتمام رسیده است. بیشتر بخوانید: متوسط قیمت هر متر خانه در تهران ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: اجاره مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اجاره مسکن وزیر راه و شهرسازی محمود زاده سقف اجاره مسکن ملی تا پایان خواهد شد ثبت نام واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، داره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن هشدار داده تا ۳۱ اردیبهشت آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.

«متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۳۱/ ۰۲/ ۱۴۰۳ نسبت به واریز یا تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است تسریع در پرداخت آورده، موجب کسب امتیاز بیشتر و رتبه بالاتر برای جنابعالی می‌گردد.»

این اداره کل اواخر سال گذشته نیز با ارسال پیامکی به متقاضیان فرصت داده بود تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آورده خود را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش دهند: «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۲۰ /۱۲/ ۱۴۰۲ نسبت به واریز یا تکمیل آورده اولیه خود تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است عدم تکمیل آورده در مهلت مقرر به منزله انصراف شما تلقی خواهد گردید.»

 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده خود را باید در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. حال مشخص نیست چرا برای برخی متقاضیان استان تهران مهلت ۴ ماهه کاهش یافته و این متقاضیان باید هر ۲ ماه آورده خود را ۴۰ میلیون تومان افزایش دهند؟

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه، به‌علت عدم واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم...؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن