Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، در برنامه‌ی زنده تلویزیون اینترنتی خود خطاب به جامعه ناشنوایان گفت: اگر بخشی از جامعه دچار محدودیت در توانایی‌هایش باشد، این به منزله کمتر برخورداری این افراد از خدمات عمومی نباید باشد، بلکه دولت و جامعه وظیفه دارند که محدودیت‌ها را به حداقل و ارائه خدمات را برای این افراد به حداکثری برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با بیان اینکه نگاه ما به اداره کشور یک نگاه حداکثری است، خاطرنشان کرد: اگر نگاه دولت آینده این باشد که برای جامعه معلولان و ناشنوایان ماموریت‌های حداقلی تعریف کند و صرفا کمی از قبل خدمات خود را بهتر ارائه کند، از وظیفه قانونی خود قصور کرده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از بحث های بسیار مهم در جهش کشور، جهش در ارائه خدمات به شهروندان است، اظهار داشت: جامعه ناشنوایان کشور جامعه بزرگی است که حدود 600 هزار نفر عضو دارد؛ نباید اجازه داد که محدودیت ها مانع فعالیت های روزمره و حضور این افراد در مجامع مختلف باشد. سلامت حق مردم است و دولت طبق قانون اساسی وظیفه دارد که در قبال همه شهروندان عادلانه رفتار کند.

وی با بیان اینکه تنها حدود 200 مترجم زبان ناشنوایان در کشور وجود دارد، افزود: محدودیت 560 هزار نفر جامعه بزرگ ناشنوایان باید با ارائه خدمات از سوی دولت جبران بشود؛ حق تحصیل، حق حضور با نشاط در مجامع و همچنین حق پیگیری امور این افراد محفوظ است و نباید در دریافت خدمات از سوی ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مجمتع‌های قضایی و .. با محدویت مواجه شوند.

وی با دعوت رسمی از جامعه ناشنوایان برای طرح مطالبات و راهکارهای پیشنهادی خود به دولت سایه، تصریح کرد: اگر میگوییم آحاد جامعه ناشنوایان حق دارند در عرصه های مختلف، اولین قدم ایجاد ارتباط با مجامع ناشنوایان است؛ خود مردم و بخش های مختلف آماده کمک هستند و دولت با استفاده از مشارکت مردم میتواند خدمات را به بهترین شکل ارائه کند

جلیلی گفت: در قوانین، پیش بینی هایی برای رفع این موضوع شده است که ۳ درصد از استخدام ها به معلولین اختصاص پیدا بشود؛ سهم این افراد باید محقق بشود و دولت سایه آمادگی دارد تا در این راستا برنامه‌های پیشنهادی جامعه ناشنوایان را به منظور تایید، تصحیح یا تکمیل برنامه نظام سلامت خود دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناشنوایان جامعه معلولین کشور دولت سایه جامعه ناشنوایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

آیت‌الله عباس کعبی در نشست فصلی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی که در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج (ع) عقیدتی سیاسی انتظامی در قم برگزار شد، با توصیه به حاضرین برای خواندن مکرر سوره‌های فتح، محمد (ص)، صف و جمعه گفت این سوره‌ها سوره‌های جهاد، ایثار و شهادت و حضور در میدان و در کنار ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار (ع) بودن است و اگر الهام بگیریم در کنار ولایت ولی فقیه ماندن است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان کردن مصائب و سختی‌های رسالت نبی مکرم اسلام (ص) افزود: جهاد رسول خدا در هفت مرحله ۱-جهاد دعوت ۲-جهاد مقاومت ۳-جهاد بسیج نیرو برای تشکیل دولت اسلامی ۴-جهاد تشکیل دولت اسلامی ۵-جهاد حفظ نظام اسلامی ۶-جهاد فتح اسلامی ۷-جهاد روابط بین الملل دولت اسلامی یود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سنگ زیرین رسالت‌های بزرگ خودسازی است و در انقلاب ما نیز مراحل جهاد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی این مرجع بی نظیر تقلید آیت الله امام خمینی (ره) در دوران معاصر آغاز و هم اکنون در حال رسیدن به اوج است و دارد به یک قدرت بین المللی نوین تبدیل می‌گردد که ضربه "وعده صادق" نقطه عطفی در این عرصه بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رکن اصلی عملیات غرور آفرین "وعده صادق" را هدایت‌ها و رهنمایی‌ها و رهبری شایسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبری عظیم الشأن فرمودند وعده صادق عزت عظمت شکوه جلال و اقتدار ملت ایران را نشان داد و اراده ملت ایران را به نمایش گذاشت.

آیت الله کعبی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: جهاد شما حفظ صیانت و ایجاد تحول معنوی و بصیرتی در کارکنان و خانواده‌ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد یعنی تبدیل ضعف به قدرت، تهدید به فرصت، کارنامه موفق عقیدتی سیاسی آنگاه بالنده‌تر می‌شود که ببینیم در هر کدام از عقیدتی سیاسی‌ها چقدر مجاهدانه ضعف‌ها به قدرت و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده است و خلاقیت و ابتکارشان چقدر بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بستر‌ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با تاکید به داشتن روحیه جهادی تصریح کرد: روحیه جهادی می‌تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت‌های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است، گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و افزود: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی