Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنج شنبه شماری از عالمان دین به مناسبت نخستین سالیاد جان باختن محمد ایاز نیازی، خطیب پیشین مسجد وزیر اکبر خان، در کابل گردهم آمده بودند و حکومت را به ناتوانی و نداشتن اراده برای بررسی چگونگی ترور‌ها متهم ساختند.

عبدالسلام عابد، یکی از این عالمان دین گفت: «اگر منحیث عالم دین حسابش بکنی در طول یک و نیم سال یک هزار و دوصد و چند نفر از علما را از دست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» عالمان دین و اعضای خانوادۀ نیازی در قطع‌نامه‌یی دولت را مقصر اصلی در رویداد جان باختن مولوی نیازی قلمداد کرده و خواهان بررسی همه پرونده‌های ترور‌های اخیر شده‌اند.

هر چند پس از جان باختن محمد ایاز نیازی، بررسی این رویداد از خواست‌های مردم است، اما محمد یونس قانونی می‌گوید که حکومت تاکنون به تعهدش برای بررسی این رویداد عمل نکرده‌است: «یاد کردند که قاتلین دکتر نیازی شهید دستگیر شدند. از طریق رسانه‌ها نشان داده شدند، اما بعد از او هیچ نوع اقدام عملی در محاکمه و اطلاع رسانی به مردم قدمی برداشته نشده است.»

محمد عمز زاخیلوال، سفیر پیشین افغانستان در اسلام‌آباد نیز اظهار داشت: «خاموشی حکومت به‌معنای این است که اراده ندارد و یا این که توانایی وبرنامه برای مبارزه با حوادث تروریستی ندارند و نمی‌توانند این‌ها را پی‌گیری بکند.»

عبدالله عبدالله، رییس شورایی عالی مصالحه ملی نیز می‌گوید که مسؤولان حکومت باید نتیجه بررسی‌های شان در این باره همگانی کنند: «مردم این توقع دارند و یکی از خواست علمای کرام و تمام مردم افغانستان همین است که وقتی جنایت و حوادثی صورت می‌گیرد در باره آن تحقیقات لازم صورت بگیرد. مردم در جریان نتایج آن قرار بگیرند.»

سال گذشته در نتیجه انفجار در محوطه مسجد وزیر محمد اکبر خان، دو نمازگزار از جمله مولوی محمد ایاز نیازی، امام جمعه این مسجد کشته و سه نمازگزار دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ در افغانستان اقدام تروریستی عالمان دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت