Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: وعده‌های ناممکن دادن توهین به شعور مردم است‌، پس بیایند وعده‌های عاقلانه و ممکن بدهند، البته وعده‌های کاندیداها یا مادی و یا شعارهای غیرمادی است، مردم هر دو را با توجه به سوابقشان و ارزش‌های اسلامی راستی آزمایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» در خطبه نماز جمعه( ۱۴ خراد ماه) ساری، با تاکید بر تقوا، بیان کرد: گذران عمر و زمان زندگی دست خدا است، همه چیز را خدا تعیین می‌کند، ما چیزی نمی‌دانیم، لحظه لحظه زندگی به‌وسیله خدا در جریان و گذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حرکت زمانه متوقف نمی‌شود، افزود: چرخ زمانه با سرعت در حال گذر است، یک مرتبه می‌بینیم ما هم به تاریخ پیوستیم همچون کسانی که سال‌ها قبل بودند و امروز نیستند، پس کند یا تند بودن جریان زندگی و عمر دست خدا است و خیلی هم زود تمام می‌شود‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: در سراسر زندگی و هستی سهم ما همین چند سالی است که خدا می‌خواهد در همین مقطع باشیم و با یک چشم بر هم زدن تمام خواهد شد و دیگر مجال انجام اعمال خوب و نیکو همچون برپایی نماز و اذکار وجود ندارد، فرصت‌ها تمام می‌شود، الان کسانی که در دنیا نیستند حسرت می خورند که نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه برخی افتخار می‌کنند که شناسنامه‌شان خالی و بعضی از اینکه پر از مهر شرکت در انتخابات است خوشحال هستند، گفت: در آن دنیا معلوم می شود کار چه کسی درست است بنابراین از این فرصت استفاده کنید و آن را قدر بدانید و در انتخابات شرکت کنید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به فرموده امام علی (ع)، عنوان کرد: دنیا ما را فریب می‌دهد و به ما ضرر می رساند، می گذرد و برای ما وفا ندارد، این سه لگدی است که دنیای چموش به ما می‌زند بنابراین چرا باید دلبسته به دنیا شویم، دنیا داشته باش ولی بنده خدا باش.

 

وی در خطبه دوم بیان کرد: روز قیامت از انسان درخصوص نعمات فراوانی که به او داده شده سوال می‌شود، که یکی از بهترین آن‌ها عمر و سرمایه جوانی و سرمایه مادی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: یکی از مهمترین نعمت ها همین ولایت و جمهوری اسلامی است، این نظام مقدس خون بهای صدها هزار شهید و میلیون‌ها شهیدی است که در طول تاریخ برای حاکم شدن دین شهید شدند و مظلومانی است که امروز در کشورهای منطقه و جهات به‌خاطر حمایت از انقلاب اسلامی ایران شهید می‌شوند‌، است، باید از این نعمت خوب حمایت کنیم و قدرشناس باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اوضاع کرونا بهتر شده بود دوباره در حال افزایش است، یادآور شد: همه رعایت کنند تا سه ماه دیگر همه واکسن خواهند زد، این مدت مراقب خودمان باشیم البته نگهدارنده خدا است.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به سالروز رحلت امام راحل، شهادت امام جعفر صادق (ع) و مناسبت‌های هفته آینده، گفت: وصیت امام راحل به نسل‌های آتی این بود که در تمام انتخاب‌ها در صحنه باشند، بعد از رحلت امام این وصیت‌نامه باز شد باید به آن توجه کنیم، مقام معظم رهبری امروز فرمودند ناکارآمدی باید با انتخابات خوب جبران شود نه عدم انتخابات! وعده نامزدها را با عمل آن‌ها در گذشته بسنجید، مهم‌ترین ابتکار امام نظام سیاسی جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی بود‌.

 

وی تاکید کرد: کاندیداها تبلیغات را جدی بگیرند باید شور و هیجان انتخاباتی به‌وجود بیاید نه به قیمت انجام هر کاری! وعده‌های ناممکن دادن توهین به شعور مردم است‌، پس بیایند وعده‌های عاقلانه و ممکن بدهند، البته وعده‌های کاندیداها یا مادی و یا شعارهای غیرمادی است، مردم هر دو را با توجه به سوابقشان و ارزش‌های اسلامی راستی آزمایی کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: کسانی که به مردم و انقلاب اعتماد دارند و سوابق خوبی دارند باید انتخاب شوند، کسانی که ما را دعوت به رای ندادن می‌کنند اکثرا در خارج مرزها هستند، تعداد کمی هم وابسته به آنها در داخل کشور هستند تا چشم و گوش کاربران در فضای مجازی را منحرف کنند، انتخابات مهم‌ترین حق مردم است.

 

خطیب جمعه ساری گفت: آنانی که دم از حقوق بشر می‌زنند مهمترین حق را از ما می‌گیرند، این اعمال پیگرد قانونی دارد، بنده حقیر در هیچکدام از این طیف‌بندی‌ها از سه انتخابات طرف‌داری نمی‌کنم و فراکاندیدا هستم معیارهای کلی با توجه به نظر امام راحل و مقام معظم رهبری دارم و به شعور و بصیرت مردم خوب خودمان اعتماد دارم هر چه انتخاب کردند خیر و صلاح همان است.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رأی دادن راست آزمایی نماینده ولی فقیه درمازندران وعده های انتخاباتی شهادت امام جعفر صادق ع نمازجمعه ساری رحلت امام خمینی ره انتخابات حجت الاسلام محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

ایسنا/مازندران روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در خصوص ارتباط بین خواب و خلق‌وخو در نوجوانان گفت: در بسیاری از افراد، خواب ناکافی در بلندمدت منجر به عوارض جسمانی متعددی از جمله سردرد، خستگی، تغییرات هورمونی و به طور کلی افزایش احتمال بیماری‌ها می‌شود. همچنین عوارض روان‌شناختی شامل گیجی و سردرگمی، تحریک‌پذیری روانی، پرخاشگری، عدم تمرکز، اضطراب، افسردگی و ضعف حافظه نیز گزارش شده است.

مجید غفاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نهایت، مجموع عوارض ذکر شده تاثیر منفی بر بلوغ جسمی و روانی فرد می‌گذارد و عملکرد او در زندگی را از جنبه‌های مختلف تحصیلی، شغلی و اجتماعی مختل شده و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

غفاری با اشاره به اینکه عوامل مختلفی منجر به خواب ناکافی می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی برخی بیماری‌های پزشکی و نیز برخی مشکلات و اختلالات روانشناختی، باعث مختل شدن فرایند خواب می‌شوند. در کنار این موارد، یکی از مهم‌ترین دلایل خوابِ ناکافی، عدم رعایت بهداشت خواب است. به این معنی که فرد برای خواب خود، ارزش و نظم خاصی قائل نیست چرا که در بسیاری از موارد، فرد شناختی در مورد اهمیت کیفیت خواب در ابعاد مختلف زندگی خود ندارد و در نتیجه، به آن اهمیتی نمی‌دهد.

این روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه ادامه داد: مساله اینجاست که عدم کفایت خواب، در بسیاری از مواقع به مرور عوارض خود را نشان می‌دهد، یعنی فرد در این مورد دچار «سندروم قورباغه آب‌پز» می‌شود؛ به گونه‌ای که اوایل متوجه عوارض نمی‌شود اما به مرور زمان، کارکرد و عملکرد جسمی و روانی او مختل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، استفاده از گوشی‌های هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین، بسیاری از نوجوانان را دچار مشکل ساخته است، یادآور شد: چرا که این وسایلِ سرگرم‌کننده، به خاطر سطح بالای «لذت‌دهی و محرّک‌بودن برای مغز» به تدریج فرد را دچار اعتیاد می‌کنند. چنانکه بسیاری از تحقیقات امروزه به انواع اعتیاد نظیر اعتیاد به اینترنت (وب گردی)، گوشی همراه و بازی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین و عوارض متعدد آن‌ها اشاره کرده‌اند.

غفاری افزود: افرادی که دچار چنین اعتیادهایی می‌شوند، از نظر جسمی و روانی ضعیف شده و به تدریج کارکرد و عملکرد مناسب خود در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی را از دست می‌دهند.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: بر این اساس، به والدین و نوجوانان پیشنهاد می‌شود در مورد اهمیت نقش خواب کافی و با کیفیت در سلامت جسم و روان، کارکرد و عملکرد فردی و اجتماعی افراد مطالعه و دستورات لازم برای رعایت بهداشت خواب را متناسب با ویژگی‌های فردی خود، رعایت کنند.

وی به طور ویژه هشدار داد تا قبل از ابتلا به انواع اعتیادهای جدید که در بالا به آن‌ها اشاره شد، حتما برای استفاده از گوشی‌های هوشمند و سرگرمی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین، نظم و قاعده‌ی مشخصی متناسب با سن افراد، رعایت شود و در این راه بهتر است از کمک تخصصی روانشناسان و مشاوران خانواده که پروانه اشتغال از سازمان نظام مشاوره و روان‌شناسی کشور دارند، بهره گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان