Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:53:22 GMT

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۰۶۷

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است.

سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که امروز ۱۴ خردادماه در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، ا اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) احیاگر مذهب جعفری، سی و دومین سالگرد شاگرد مذهب امام صادق (ع) امام (ره) و شهدای پانزده ۱۳۴۲ عنوان کرد: وقتی جهاد علمی و مبارزاتی امام صادق (ع) را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که تاریخ‌سازی امام راحل نیز برگرفته از جدش امام صادق (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در مقطعی امامت را بر عهده گرفتند که خلفای زورگو و ستم گر اموی و خلفای بنی‌عباس بر مملکت اسلامی حکومت می‌کردند افزود: امام صادق (ع) با تدریس، تبیین، تبلیغ و… در مدت ۳۴ سال امامت، محفل علم، دانش و آموزش را توسعه دادند.

امام‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: امام راحل به پیروی از سیره ائمه و امام صادق (ع) راه و روش مبارزه با طاغوت زمان را در پیش گرفت و به‌عنوان یک مدرس و استاد برجسته و مرجع تقلید محیط سیاسی و اجتماعی سال ۴۲ و سال‌های قبل از آن را رصد کرد.

شاهرخی اضافه کرد: رژیم طاغوت پس از کودتای سال ۱۳۳۲ با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی شروع به دستگیری و اعدام کرد و امام خمینی (ره) در جمع علما بیان کرد که اگر می‌خواهیم اسلام و ایران نجات پیدا کند باید دودمان پهلوی را از قدرت پایین آورد و در اولین رویایی روحانیت به رهبری امام راحل با رژیم ستم‌شاهی بحث حذف سوگند به قرآن و حذف اسلام در انجمن‌های امامتی و ولایتی مطرح شد و علما به‌قدری بر این موضوع اصرار کردند تا رژیم ستم‌شاهی این مصوبه را پس گرفت.

وی بیان کرد: دومین برخورد امام راحل با رژیم ستم‌شاهی در مورد انقلاب سفید بود که با توصیه حزب دموکرات آمریکا عنوان شد که مورد اعتراض امام خمینی (ره) و روحانیون بود و در روز هفتم بهمن امام به رفراندوم شاه اعتراض کرد و این مبارزات در ماه مبارک رمضان ادامه یافت و امام در اعتراض به رژیم شاه دستور دادند که مساجد تعطیل شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ در روز شهادت امام صادق (ع) حمله خونین به مدرسه فیضیه صورت گرفت و امام راحل حمله رژیم را به مدرسه فیضیه را حمله قوم مغول به ایران تشبیه کردند.

شاهرخی اظهار کرد: در ادامه این مبارزات ۱۵ خرداد و قتل‌عام وسیع به دست رژیم ستم‌شاهی صورت گرفت و در لرستان و با حضور روحانیون مبارزات گسترده‌ای صورت گرفت و در خرم‌آباد در این مسیر روحانیت در حمایت از امام راحل اعلامیه صادر شد و در نهایت نقطه عطف انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد رقم خورد و مبارزات شکل دینی و مذهبی و مردمی گرفت.

وی تصریح کرد: با جانفشانی مردم انقلاب اسلامی به ثمر رسید و ما باید این هدیه الهی گرامی بداریم و در مقاطع حساس به وظیفه خود عمل کنیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بنا بر دستورات اسلام مسلمانان باید از امام و رهبر خود حمایت کنند و هرجانفشانی در این مسیر عمل صالح است چراکه رهبر جامعه پرچمدار نماز و فروع دین است.

شاهرخی اضافه کرد: توصیه و دستور ولی امر مسلمین این است که همگان باید مشارکت سیاسی داشته باشند البته سلایق متفاوت است اما شرکت در انتخابات یک عمل صالح است و به سمت انتخاب بهترین رئیس‌جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر برویم.

وی بیان کرد: ممکن است برخی افراد از مواردی ناراحت باشند اما باید سرنوشت خود را رقم زد و بهترین‌ها را از طریق صندوق‌های رأی انتخاب کرد و نگاه قومی و طایفه‌ای را کنار گذاشت و به دنبال آینده روشن باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حزب دموکرات آمریکا امام راحل آمريكا رژیم شاه شورای اسلامی ماه مبارک رمضان آمریکا شهادت امام صادق امام خمینی رژیم صهیونیستی قرآن انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه در لرستان انتخابات ۱۴۰۰ رژیم ستم شاهی جمعه خرم آباد عمل صالح امام راحل امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: پیشاپیش شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گویم. همانطور که مستحضر هستید در زمان امام صادق (ع) فرصتی برای نشر، ترویج و گسترش معارف بلند اسلامی فراهم آمد و شاگردان مبرزی از متکب ایشان آموختند و به تبلیغ اسلام واقعی پرداختند. همچنین روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم؛ استاد مطهری از شاگردان مکتب امام صادق (ع) و متخلق به اخلاق اسلامی بودند.

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم