Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:38:25 GMT

گیلان آماده برگزاری انتخابات قانونمند و سالم

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۲۱۵

گیلان آماده برگزاری انتخابات قانونمند و سالم

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر جمعه در گفتگویی با اشاره به اینکه انتخابات از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی و از جمله ارکان مهم مردم‌سالاری دینی است، اظهار کرد: ایجاد بسترهای مناسب و پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات امن و سالم و پرشور از وظایف مجریان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و تدارکاتی انتخابات در استان گیلان مشارکت دارند، گفت: این انتخابات در سه هزار و ۹۳ شعبه اخذ رأی شامل دو هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار، انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد رأی دادن هستند، افزود: از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رأی اولی هستند.

زارع همچنین در ادامه به تدابیر اندیشیده شده برای حفظ سلامت رأی دهندگان اشاره و با بیان اینکه شعب اخذ رأی ۱۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: پیش بینی‌ها بسترهای لازم برای رعایت دستور العمل های بهداشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال انتخابات شورای شهر در رشت به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: برای مناطق حاشیه شهر رشت نیز شش شعبه سیار الکترونیک پیش بینی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بر اساس تأکید ستاد انتخابات کشور پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این دوره از انتخابات، اظهار کرد: باید برای جلوگیری از ایجاد تجمعات انسانی بیشتر از بسترهای رسانه‌ای استفاده شود.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و دیگر دلسوزان نظام اسلامی برای تحقق مشارکت حداکثری اشاره کرد و گفت: بسیار امیدواریم که شاهد حضور فعالانه مردم در این دوره از انتخابات باشیم.

کد خبر 5227759

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 ارسلان زارع استان گیلان انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره آمار کرونا اردبیل مشارکت مردم در انتخابات چالش شایستگی قیام 15 خرداد عکس استانها خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد

ابوالفضل رفیعی گفت: در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.

وی اظهار کرد: متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

 استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار