Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@03:50:56 GMT

منتظر ارزان شدن میوه باشید

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۴۷۹

منتظر ارزان شدن میوه باشید

باشگاه خبرنگاران جوان: مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر عرضه گیلاس، زردآلو، هلو، شبرنگ و گوجه سبز ۱.۵ تا ۲ برابر سال‌های قبل است که با این وجود مشکلی در عرضه نداریم.

او قیمت کنونی هر کیلو گیلاس تکدانه را ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو هلو ۸ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه سبز ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، زردآلو فلکه‌ای ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان، آلوقطره طلا و شبرنگ ۳۰ هزار تومان و توت فرنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول قیمت گیلاس تکدانه ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان هلو ۸ تا ۱۵ هزار تومان گوجه سبز ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان زردآلو فلکه ای ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان آلوقطره طلا و شبرنگ ۳۰ هزار تومان توت فرنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان

دارایی نژاد با اشاره به افزایش قیمت هندوانه بیان کرد: هم اکنون هندوانه تنها از شیراز در حال عرضه است که این امر تا حدودی بر بازار تاثیر گذار بوده به طوری که هر کیلو هندوانه با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو خربزه مشهدی را ۶ تا ۸ هزار تومان، طالبی را ۴ تا ۶ هزار تومان، ملون را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان و جانا را ۴ هزار تومان اعلام کرد‌ و گفت: این محصولات با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شوند.

محصول قیمت هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان خربزه مشهدی ۶ تا ۸ هزار تومان طالبی ۴ تا ۶ هزار تومان ملون ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان جانا ۴ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی سیب زمینی از گرگان و اصفهان در حال عرضه است که طی ۱۰ روز آینده پیش بینی می‌شود که قیمت سیب زمینی کاهش یابد.

او با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: با توجه با افزایش کرایه حمل و نقل و کمبود عرضه گوجه فرنگی از جیرفت، قیمت بالاست به طوری که هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود که هفته آینده با فراوانی عرضه گوجه از شیراز، قیمت هر کیلو محصول حداقل یک هزار تومان افت خواهد داشت.

محصول قیمت سیب زمینی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت هر کیلو موز هندی را ۲۰ هزار تومان و موز اکوادور را ۲۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما، قیمت موز نوسانی نخواهد داشت.

محصول قیمت موز هندی ۲۰ هزار تومان موز اکوادور ۲۱ هزار تومان کاهش ۱۰ درصدی میوه در تعطیلات

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو انبه داخلی را ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان و انبه پاکستانی را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: تولید انبه داخل امسال نسبت به سال‌های قبل قابل قیاس نیست و فراوانی عرضه، منجر به تعادل قیمت در بازار شده است.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت میوه در تعطیلات پیش رو ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: میوه و تره بار قیمت میوه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان هزار تومان اعلام ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان تومان اعلام ۲۰ هزار تومان ۴ هزار تومان قیمت هر کیلو هزار تومان دارایی نژاد محصول قیمت گوجه فرنگی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • رزرو هتل تفلیس ارزان یا لوکس؟