Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان اظهار داشت: پایگاه تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی در زمینه ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است که از سال ۲۰۰۴ میلادی لیست دانشگاه‌های برتر جهان و از سال ۲۰۱۳ میلادی لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی را به صورت سالیانه منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی ۲۰۲۱ تایمز اطلاعات ۵۵۱ دانشگاه از ۳۰ کشور آسیایی مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس لیست منتشر شده برای دومین سال متوالی دانشگاه تسینگهوا و دانشگاه پکن از کشور چین و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: ۴۷ دانشگاه ایرانی نیز در این لیست حضور دارند و این دانشگاه با کسب رتبه پنج در بین دانشگاه‌های جامع کشور، رتبه ۱۶ در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه کلی ۱۳۳ در جمع ۱۴۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت.

صادقی با بیان اینکه ارزیابی دانشگاه‌های آسیایی همانند ارزیابی دانشگاه‌های جهان بر اساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار و با اصلاحات وزنی صورت می‌گیرد، گفت: این معیار‌ها شامل آموزش با وزن ۲۵ درصد (اعتبار آموزشی۱۰٪، نسبت استاد به دانشجو ۴.۵٪، نسبت دانشجویان دکتری به دانشجویان لیسانس ۲.۲۵٪، نسبت اعضای هیات علمی با مدرک دکتری به کل ۶٪ و درآمد ۲.۲۵٪)، پژوهش با وزن ۳۰ درصد (اعتبار پژوهشی ۱۵٪، درآمد از پژوهش ۷.۵٪ و تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس به ازای اعضای هیات علمی ۷.۵٪)، استنادات با وزن ۳۰ درصد (تاثیر پژوهش، میانگین تعداد استناد‌ها به ازای مقالات نمایه شده در پایگاه اسکوپوس از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰)، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد (نسبت دانشجویان بین‌المللی به دانشجویان داخلی ۲.۵٪، نسبت اعضای هیات علمی بین‌المللی به داخلی ۲.۵٪ و سهم مقالات منتشر شده مشترک با نویسندگان همکار بین‌المللی ۲.۵٪)، درآمد از صنعت با وزن ۷.۵ درصد (انتقال دانش، درآمد پژوهشی از صنعت به ازای اعضای هیات علمی) است.

او گفت: دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز ۲۰۲۰ رتبه ۲۵۰-۲۰۱ را کسب کرده بود که بر اساس نتایج رتبه‌بندی امسال، جایگاه دانشگاه با ارتقای قابل ملاحظه‌ای در بین دانشگاه‌های آسیایی مواجه بوده است.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: دانشگاه کردستان در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ موفق به کسب ۸۰۰-۶۰۱ شده بود.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رتبه بندی دانشگاه کردستان دانشگاه های آسیایی اعضای هیات علمی بین المللی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بعد از بحث و بررسی بر سر تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای‌گیری برای اعزام‌شدم یا نشدن تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.
تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراضش را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

کد خبر 848551 برچسب‌ها مسابقه ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد