Web Analytics Made Easy - Statcounter


عصر ایران؛ مقالۀ وارده/ سید مهدی حسینی دورود*- در سالروز رحلت مردی که با نفوذ کلام، با اندیشه ناب و با قیام الهی و مردمی خود نه تنها در ذهن و جان رهبران جهان که در نسل های آینده حضوری اثرگذار داشته برخلاف انتطار نمی‌خواهم از او بنویسم بلکه می خواهم از کسی سخن بگویم که:

  تلاش می‌کند گرد و غبار سالیان سپری شده را کنار زندو چهره کاملی از او را به نمایش بگذارد و به یادمان آورد که ما نوع انسان هستیم و در برابر جهان و در برابر مردم مسئول!

  هم اوکه به ما می‌گوید: «امروز زمانی است که باید خمینی را از نو بشناسیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  سنخ صحبت‌های چهرۀ مورد نظر من، خصوصاً در روزهای اخیر، از جنس سخن است زیرا از نظر من تفاوت است بین حرف و سخن..!

  سخن؛ هنر کلامی انسان است که عقل و دل با هم آن را دریافت مي‌کنند و با حرف، متفاوت است.

  در سی و دومین سالگرد ارتحال امام می خواهم ازفرزند خلف او - آیت الله سید حسن خمینی -بنویسم:

  او که خود را به میراثِ فکری امام خمینی وفادار می‌داند و در حوزه های مختلف، سیاسی، فقهی، اصولی، کلام، فلسفه، عرفان، تفسیر و... ردپای حضرت امام را دنبال می کند و نسبت و ارتباط ااو با اندیشه های امام و بهره گیری از آن، نه تنها از مقولات و مفاهیم تکراری و تقلیدی به دور است که آنها را با مفاهیمی تازه و متناسب با زمان تحلیل می‌کند و ارائه می‌دهد و به این هم بسنده نمی‌کند و در پاره ای از موارد با حفظ عناصرِ اساسی و رویکردهای پایه ای فکر و تئوری های امام، تلاشِ خود را معطوف به شبهه‌زدایی و توسعۀ اساس اندیشه آن مرحوم در ساحت های جدید می سازد.

  از این رو اغراق نیست اگر گفته شود نبودِ وفاداری به ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی و غیبت مرزهای معرفتی در عرصۀ عمومی و در حوزۀ سیاست و جامعه از دغدغه های مهم اوست.

  همچنین می توان گفت همین اندیشۀ مترقیانه‌ و همت والادر کسب کمالات علمی و معنوی سبب شده در عین این که یادگار امام و یادآور اوست خود نیز در قامت عالمی صاحب نظر و شخصیتی مستقل جلوه کند.

  او به میراثِ علمی برجای مانده از امام تنها به مثابه یک پناهگاهِ نمی نگرد بلکه به‌منزلۀ امکانی است برای آغازی نو باهدف مواجهه با بحران ها و پرسش های امروزین و آینده‌.

  *دین پژوه

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران

ویدئویی از حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران را مشاهده می‌کنید.

دریافت 13 MB

دیگر خبرها

  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد