Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@00:30:35 GMT

این واکسن کرونا از طریق پوست جذب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۸۹۱

این واکسن کرونا از طریق پوست جذب می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

واکسیناسیون کووید۱۹ بدون سوزن و تزریق می‌تواند امکان پذیر باشد؛ دانشمندان دانشگاه کوئینزلند با تجویز یک واکسن کاندید تولید شده با «پچ»، در آزمایش‌های انجام شده با موفقیت از موش‌ها در برابر ویروس محافظت کردند.

واکسن کاندید دانشگاه هگزاپرو دانشگاه تگزاس، تزریق از طریق پچ ریزآرایه با تراکم بالا (HD-MAP)، محافظت در برابر بیماری کووید۱۹ را تنها با یک کلیک «بدون درد» فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر دیوید مولر از دانشکده شیمی و علوم زیستی مولکولی UQ گفت: این وصله واکسن پاسخ‌های ایمنی زیادی در موش‌هایی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند، ایجاد کرد.

دکتر مولر بیان کرد: هنگامی که واکسن هگزاپرو به جای سوزن از طریق اپلیکاتور HD-MAP دریافت می‌شود، پاسخ ایمنی بهتر و سریع‌تری ایجاد کرده و در برابر گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی کرونا نیز مقاوم است.

این روش بسیار کاربر پسندتر است؛ به این طریق که شما به راحتی روی نرم افزار «کلیک» می‌کنید و ۵۰۰۰ پیش فرض میکروسکوپی تقریبا به طور نامحسوس واکسن را به پوست می‌رسانند.

تیم UQ امیدوارند بتوانند این فناوری را به جهانیان برسانند و به دنبال فرصت‌های مالی برای تسریع در آزمایش‌های بالینی در اسرع وقت هستند.

دکتر مولر گفت: هگزاپرو، دریافت شده با پچ ریز آرایه با چگالی بالا، می‌تواند به طور چشمگیری به تلاش جهانی برای تولید واکسن به ویژه برای میلیاردها انسان آسیب پذیر در کشورهای کم درآمد و متوسط کمک کند. ما نشان داده‎‌ایم که این واکسن هنگامی که روی پچ قرار می‌گیرد، حداقل برای ۳۰ روز در ۲۵ درجه سانتیگراد و یک هفته در ۴۰ درجه ماندگاری دارد، بنابراین مانند سایر گزینه‌های واکسن نیاز به دمای سرد ندارد.

به گفته رئیس شرکت تولید کننده این واکسن، نتایج کاملا واضح است، واکسیناسیون توسط HD-MAP نسبت به سوزن یا سرنگ پاسخ‌های ایمنی بسیار قوی‌تر و محافظت کننده‌تری را در برابر کووید۱۹ در سیستم‌های مدل ایجاد می‌کند. احتمال داشتن یک واکسن تک دزی که می‌تواند به راحتی توزیع و به صورت خودکار تجویز شود، توانایی‌های واکسیناسیون همه گیر جهانی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا شیوع کرونا واکسن جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور