Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در صورت پیروزی در انتخابات ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف خواهد کرد گفت که یکی از برنامه هایش برای تامین مسکن ساخت مسکن استیجاری ارزان قیمت برای زوج های جوان است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری در توضیح مهمترین کارش برای بهبود وضعیت بازار ارز، گفت: باید کشور با کارشناسی اداره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارز ۴۲۰۰ تومانی اینگونه در هیات دولت تعیین شد که آقای روحانی نرخ ۳۸۰۰، آقای سیف ارز ۴۸۰۰ را اعلام کرد، بحث بالا گرفت، یک مرتبه گفتند که نظر آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و آقای آل اسحاق نرخ ۴۲۰۰ است بعد در هیات دولت گفتند که نرخ وسط را بگیریم سپس صلوات فرستادند و قیمت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان تعیین شد؛ کشور را نمی توان اینگونه و با کار غیر علمی اداره کرد.

وی افزود: علت وضعیت فعلی در بازار ارز انجام تصمیمات غیر کارشناسی در دولت است، شرایط را به گونه ای ایجاد کرده که به دلیل وابستگی به ارز در معرض تهدید قرار گرفتیم. حال اینکه از سال ۲۰۰۷ مراوده مالی با کشورها مطرح شد که طبق آن کشورها با پول ملی خود با یکدیگر مراوده مالی می کردند اما این کار اتفاق نیفتاد و تصمیمات مبتنی بر سیاست زدگی و بدون پایه علمی اتخاذ شد.

وی افزود: در ۹۸، ۱۵ میلیارد دلار و در سال ۹۹، ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شد که همان را هم نتوانستند به درستی مدیریت کنند و دست دلال ها افتاد، نتیجه آن را مثلا می توان در قیمت مرغ دید که به جای نرخ ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان به قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان به دست مردم رسید. این فاجعه بود.

زاکانی ادامه داد: فاجعه دیگر نبود نظارت و کنترل بازار است، بین بانک مرکزی و وزارت صمت دعوا بود که اولویت گذاری و کنترلی بر بازار صورت نگرفت. مشکل کشور تعارض منافع، مفاسد، بی ارادگی و بی عرضگی و خودباختگی است وگرنه ما مشکلی در داخل کشور نداریم. عدم ثبات در سیاست گذاری باعث شده که بازار ارز دچار نوسان سنگین شود و امنیت در سرمایه گذاری نباشد. در نهایت هم از سال ۹۰ تا ۹۸، ۳۴ درصد سرمایه ملی کاهش یافت. طی ۵۰ سال گذشته ۳۳۰۰ بار ارزش پول ملی کم شد و در این ایام اخیر بلایی دولت به سر آورد که اگر شش تا هشت درصد سالانه هم رشد داشته باشیم تازه به سال ۹۲ برمی گردیم.

وی درباره اینکه آیا منظور از دولت همان بانک مرکزی است گفت: دولت و بانک مرکزی با هم هستند. وقتی می گوییم بورس یعنی رئیس بانک مرکزی جزء شورای ۱۱ نفره بورس است که این در مورد وضعیت ارز هم صدق می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه دولت به بازار ارز و عدم مدیریت درست آن باعث شرایط فعلی شده است گفت: نبود رفاه در دولت وضعی را به وجود آورد که اکنون برایش غیر قابل کنترل شده اما ما می توانیم آن را کنترل کنیم.

زاکانی درباره نظرش پیرامون ارز ۴۲۰۰ تومانی و ادامه آن در دولتش گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی یک رانت است که نتیجه آن افتادن دست دلالان و کسانی که در دولتند، می باشد. یک نوع امکان یا هزینه ای است که محصول آن در جیب افراد خاص می رود. من در دولتم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می کنم و آن را سر سفره مردم می آورم. بحث ارز دستوری نیست، نقدینگی در جامعه ما زیاد است، باید بر اساس علم اقتصاد کشور را اداره کنیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا زاکانی انتخابات ۱۴۰۰ ارز ۴۲۰۰ تومانی بانک مرکزی بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه هفته اول اردیبهشت را با بازدهی منفی در تمام وزن‌ها و قطعات به پایان رساند.

براساس گزارش تجارت نیوز، طی هفته اخیر قیمت سکه بازدهی منفی ۲.۹۹ درصدی داشت و طلا با افت بازدهی ۸.۳۴ درصدی پرچمدار بیشترین کاهش بازدهی در بازارهای مالی بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند این روند کاهشی را می‌توان کوتاه‌مدت عنوان کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و هر لحظه ممکن است آرامش منطقه خاورمیانه از دست برود و این موضوع اثر مستقیم بر بازارهای مالی داخلی می‌گذارد.

تحلیلگران بازارهای مالی برای هر گرم طلا در بازار داخلی منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی را کف تعادلی بازار طلا در نظر می‌گیرند. آنها برای سکه امامی منطقه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را کف قیمت این قطعه می‌دانند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۴۳ دلاری در حال معامله است و افزایش نزدیک به ۱۱ دلاری دارد.

سکه امامی نیم میلیون تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت افزایشی شد. این قطعه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۲ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار تنها قطعه کاهشی بازار بود و با افت ۷۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و ربع‌سکه با افزایش۱۰۰ هزار تومانی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی روز پنجشنبه بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد.

طلا در روند کاهشی بسته شد

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۲۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۴۷۶ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی ۵۸۷ هزارتومان، سکه بهار ۲۰۰ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۵ هزار تومان و سکه گرمی ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899892

دیگر خبرها

  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد