Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری اینکه برای همه مشکلات کشور هیچ کسی نمی‌تواند برنامه داشته باشد در عین حال گفت که اما جامع‌ترین برنامه را می‌توانم وعده بدهم که به لطف خدا، بنده دارم.

«علیرضا زاکانی» جمعه شب در برنامه‌ای تلویزیونی در پاسخ به پرسشی درباره بار سنگین مقام ریاست جمهوری افزود: همه چیز نسبی است یعنی مطلق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به توجه به اینکه قریب به دو دهه در عرصه سیاست به معنی حضور در مجلس و سایر اجزا و عناصر آن بودم، از نزدیک با کارکردهای دولت آشنا هستم و می‌دانم چه بار سنگین و سختی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای همه مشکلات کشور برنامه دارد؟ ، ادامه داد: برای همه مشکلات کشور هیچ کسی نمی‌تواند برنامه داشته باشد اما جامع‌ترین برنامه را می‌توانم وعده بدهم که به لطف خدا، بنده دارم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه آماده حضور در میدان ریاست جمهوری است؟ ، تصریح کرد که ۱۰۰ و چند ۱۰ درصد؛ خیلی بیش از حد کسانی که می‌گویند نگذاشتند خودشان کاهل، بی‌اراده و سست هستند.

مردم سراغ کارنامه‌ها بروند

زاکانی در پاسخ به این پرسش که مردم می‌گویند قبلی‌ها هم برنامه داشتند اما خیلی از مشکلات ماند و نشد، دلیل آن چیست؟ ، گفت: به خاطر اینکه احساس می‌کردند با آرزوها و وعده‌ها می‌توان کشور را اداره کنند. برنامه درستی نداشتند و شعار می‌دانند. علاوه بر اینکه، مدعیان یک کارنامه دارند و یک برنامه. من توصیه می‌کنم مردم سراغ کارنامه‌ها بروند. ۴۲ سال کارنامه در زیر بغل هر یک ما وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه از اوضاع مردم و سختی زندگی آنها خبردار هستید؟ ، توضیح داد که فوق‌العاده زیاد چون هر هفته داخل خانه‌هایشان می‌روم. تقریبا هر هفته، پنچ‌شنبه‌ها اگر توفیق داشته باشم، منزل یک خانواده محروم می‌روم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که سختی زندگی مردم را لمس کردید، بیان کرد: خیلی زیاد. واقعا طاقت ندارم.

حدود ۲۰ درصد مشکلات به خاطر تحریم‌ها است

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شما جای مردم بودید، به شعارها و وعده‌های کاندیداها اعتماد می‌کردید؟ ، یادآور شد: خیر. از بس که برخی وعده دادند و نادرست عمل کردند، آنقدر آسیب وارد شده که کسی باور نمی‌کند. مردم هم حق دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم به شعارهای شما باور دارند؟ ، ادامه داد که به ۴۲ سال قبل من نگاه کنند. برای تک تک روزهای آن، حاضر به پاسخگویی هستم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه مشکلات کشور ربط به تحریم‌ها دارد؟ ، گفت: حدود ۲۰ درصد مشکلات را به خاطر تحریم‌ها می‌دانم. مابقی به خاطر بی‌عرضگی و بی‌فکری است.

تسلیم قانون هستم

زاکانی درباره معرفی اعضای اصلی تیم اقتصادی و کابینه خود نیز گفت: بنده چند صد نفر را معرفی می‌کنم که ستون فقرات کار ما هستند. چند ده نفر تیم فرهنگی، چند ده نفر تیم اقتصادی و… می‌خواهم کاری بکنم که دیگران بدانند ظرفیت نیروی انسانی در کشور وجود دارد و قدر این ظرفیت را نمی‌دانند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر به عنوان رییس‌جمهور رای نیاورید، آیا به قانون تمکین می‌کنید؟ ، تصریح کرد: تسلیم قانون هستم. مملکت با قانون اداره می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که گفته بودید اگر رییس‌جمهور شوید، برخی از افراد را راحت نمی‌گذارید. این افراد چه کسانی هستند؟ ، ادامه دادد: درختان تنومند فسادی در کشور هستند که سایه انداخته و حقوق طبیعی عمده مردم را در حال بلعیدن هستند. من کسانی که را راحت نمی‌گذارم که حدود دو دهه با آنها درگیر هستم. نزدیک به شصت، هفتاد بار به خاطر شکایت آنها دادسرا رفتم.

فرزندانم بخواهند در خارج اقامت داشته باشند، اسم‌شان را از شناسنامه‌ام پاک می‌کنم

زاکانی با بیان اینکه اخیرا که قوه قضاییه رفته بودم، دیدم ۱۵ پرونده مختومه دارم، فزود: من فسادهای چند هزار میلیاردی دیدم و ورود کردم. پرونده کله‌گنده‌ها را پیگیری کردم. بارها تهدید به مرگ شدم، خانه ما را آتش زدند، جلوی زن و بچه من را گرفتند و تهدید کردند. من از همه چیزمان گذشتیم. من یک موقعی به دخترم گفتم گاهی اوقات که از خانه بیرون می‌آمدم، آخرین نگاه‌ها را به تو کرده و احساس می‌کردم این دفعه آخرم است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مربوط به اقامت دخترش در سوییس گفت که سه دختر و چهار نوه دارم. همه از یک زن نیز هستند. یکی از آنها بعد از ازدواج و فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه شریف، یک رشته‌ای را که در ایران نبود، همراه با دامادم به سوییس رفت و یک سال و نیم درس خواند و بعد به ایران برگشت و اکنون نیز ایران هستند.

این نماینده مجلس افزود: هیچ کدام از فرزندانم در سوییس اقامت نمی‌کنند. به آنها گفتم به غیر از این باشد و شرایط در آینده به گونه‌ای دیگر باشد، اسم‌شان را از شناسنامه‌ام پاک می‌کنم.

یک بسیجی انقلابی هستم

زاکانی درباره بی‌تعارف‌ترین جمله‌اش با مردم نیز یادآور شد: بنده یک بسیجی انقلابی هستم. ۴۰ سال است در حال رزم هستم و می‌خواهم جانم را فدای ملت کنم. تکیه بر عقلانیت، دانش، توجه به شایستگی و شایستگان، توجه به محرومین و دقت به عموم مردم را با تمام وجود اعتقاد دارم.

وی ادامه داد: امیدوارم این مرام که برگرفته از شهدا است، ان‌شاالله این فرهنگ باقی و ماندگار شود، دست به دست هم بدهیم و ایران را سرآمد کنیم. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پاسخ به این پرسش ریاست جمهوری مشکلات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیر رشتبری ظهر جمعه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذرشهر بر ضرورت تعیین نقشه راه و زمینه‌های مشارکت دادن مردم برای تحقق شعار سال، افزود: با توجه به اهمیت شعار سال و نقش مشارکت مردم در تحقق آن، متأسفانه هیچ برنامه راهبردی از طرف متولیان امر برای مشارکت دادن مردم در این خصوص از طرف مسئولان مشاهده نمی‌شود.

وی شعار سال را نسخه شفا بخش مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: دولت و مجلس باید بسترهای لازم را برای رفع موانع جهش تولید فراهم نمایند و مشارکت مردم را در خصوص شعار سال به گفتمان عمومی تبدیل کنند.

کد خبر 6095731

دیگر خبرها

  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!