Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجتبی محمدی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: خردادماه سال۴۲ برای ملت ایران یادآور حوادث تلخ و سرنوشت سازی است که هرگز از صفحات تاریخ این کشور پاک نمی شود.

وی یادآورشد: ۱۵ خرداد۴۲، نمایشی از به پا خواستن مردمی بود که می خواست ظلم و ستم را ریشه کن کند و تجسمی بود برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی افسانه هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: در واقع این حرکت نقطه آغازین نهضت خمینی کبیر و روشن شدن جرقه های انقلاب ۵۷ به شمار می رود.

این کارشناس سیاسی گفت : با آغاز خیزش عظیم ملت انقلابی ایران، تار و پود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی می‌دانست همچون تار عنکبوتی از هم گسست.

وی افزود: باید برای تبیین آرمان های انقلاب و امام راحل تلاش کنیم، تا نسل جدید از تاریخ معاصر خود و بروز اتفاقات مهم سیاسی در کشور مطلع و آگاه باشد.

به گفته محمدی فراموش نکردن تاریخ ایران و گذشته نه چندان دور ملت، اتحاد و اخلاص در عمل، تبعیت از ولی فقیه زمان باعث بیمه شدن انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی ، به حفظ روحیه انقلابی و آزادی و استقلال طلبی مردم ایران با وجود گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و وجود این روحیه را مانعی بزرگ در برابر تحقق توطئه های دشمنان عنوان کرد.
محمدی ادامه داد: کشوری که زمانی غرب می پنداشت می تواند از آن به عنوان حیاط خلوت خود استفاده کند و ثروت های آن را برای دستیابی به اهداف نامشروع چپاول کند، امروز به یکی از تاثیرگذارترین حکومت ها در مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، قیام ۱۵ خرداد که در پی دستگیری امام خمینی(ره) در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران قزوین امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران قزوین قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران قزوین امام خمینی اخبار کنکور انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور