Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:51:17 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۲۱۴۶

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

 هرمزگان در هفته گذشته ( هشتم تا چهاردهم خردادماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین آنها مرور می شود.

سیاسی

رییس ستاد انتخابات هرمزگان اعلام کرد: در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال حدود یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رئوفی روز دوشنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در هرمزگان، ۸۰ هزار  نفر رای اولی می‌باشندو انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۳ شهرستان، ۴۵ شهر، ۴۰ بخش و ۸۷ دهستان هرمزگان برگزار می‌شود.

نماز جمعه هفته پیش در هرمزگان با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا تنها در سه شهرستان بشاگرد، سیریک و بوموسی برگزار شد و به منظور رعایت ضوابط ابلاغی مربوط به سلامت شهروندان نماز عبادی سیاسی جمعه در دیگر مناطق استان برگزار نگردید.

هفته گذشته براساس مصوبه هیات وزیران مزرعه مستقل گیشی بالا از توابع دهستان رویدر شهرستان بندر خمیر در هرمزگان، به روستای گیشی بالا تبدیل شد.

اقتصادی

معاون وزارت صنعت ، معدت و تجارت و مدیرعامل شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: بندر پارسیان هرمزگان به عنوان یکی از بندرهای مهم و تخصصی کشور آماده صادرات محصولات پتروشیمی می شود.

وجیه الله جعفری روز پنجشنبه گذشته در بازدید از منطقه ویژه پارسیان با اشاره به این که بندر ویژه صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد، اظهار داشت: منطقه پارسیان در رشد آینده اقتصادی کشور موثر است و بر همین اساس بخش های زیر ساختی با شتاب در حال ساخت و تکمیل است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرمزگان استانی ویژه در تصویب طرح جهش تولیدات شیلاتی و توسعه آبزی پروی مجلس شورای اسلامی است، گفت: ساختارسازی و رفع موانع از این طرح هفته‌ آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

سید جواد ساداتی نژاد هفته گذشته در بازدید از طرح‌های شیلاتی استان هرمزگان اظهارداشت: این طرح با هدف تحول کشاورزی و شیلات کشور در سه گام تعریف شده که گام نخست آن خرید تضمینی و گام دوم پشتیبانی و رفع موانع تولید محصولات کشاورزی و گام سوم طرح جهش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.

استاندار هرمزگان گفت: رایزنی نهایی برای عملیاتی شدن بزرگترین طرح پرورش میگوی کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریال در مهرگان بندرلنگه انجام شد.

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه گذشته در نشست مشترک بررسی روند اجرایی و جذب سرمایه گذار برای راه اندازی طرح پرورش میگوی بندرلنگه با اعضای هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور افزود: با راه اندازی این طرح، سالانه نزدیک به ۸۰ هزار تن محصول تولید خواهد شد و زمینه اشتغال مستقیم بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم می‌شود.

وی در نشست شورای معادن نیز با اشاره به آمادگی برای اجرای بزرگترین مزایده معادن استان گفت: ۲۱۶ معدن استان در قالب یک کار بزرگ ملی از ۱۳خرداد جاری به مزایده گذاشته می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در راستای اجرایی شدن مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز بکارگیری نیروی قرارداد کار معین در شهرداری‌ها برای شهرداری‌های استان هرمزگان صادر شد.

مهدی جمالی نژاد یکشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: این مجوز برای بکارگیری افراد واجد شرایط که به صورت غیرمستقیم در شهرداری‌ها ‌در حوزه ستادی، مناطق و سازمان‌های وابسته در مشاغل کارمندی مشغول به کار بوده اند بر اساس ارزیابی شاخص‌های تعیین شده، مشتمل بر مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و مصاحبه کتبی، به ترتیب نمره فضلی و رعایت شرایط احراز در سقف سهمیه تخصیصی سازمان اداری و استخدامی کشور اعطا گردیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیری برق هرمزگان گفت: امسال ۱۳ هزار و ۹۰۰ تفاهم نامه کاهش مصرف برق با مشترکان، تجاری،صنعتی، اداری و کشاورزی آستان برای همکاری در ساعت اوج بار منعقد شده است.

هاجر عبدی روز سه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از ابتدای امسال تاکنون یکهزارو ۴۰۰ مشترک اداری، ۲ هزارو ۴۰۰ مشترک تجاری، یکهزارو ۲۰۰ مشترک صنعتی و هشت هزارو ۷۰۰ مشترک کشاورزی برای همکاری در کاهش مصرف در ساعت اوج بار با عنوان برنامه پاسخگویی بار اعلام همکاری نموده‌اند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۷۸۰هزار تن بنزین در ۲ ماهه سال جاری از اسکله‌های بندر شهید رجایی صادر شده است.

منصور خرمشکوه روز دوشنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: این میزان بنزین با ۲۳ فروند شناور نفتکش و با اختصاص سه پست اسکله به انجام رسیده است.

اجتماعی

شیوع کرونا در هرمزگان در طول هفته گذشته رشد بسیار فزاینده ای داشت و وضعیت این استان به شرایط فوق بحرانی رسید و شناسایی موارد ابتلا در برخی از روزها بیش از ۹۰۰ نفر اعلام شد و آمار بستری ها نیز بیش از ۴۰ درصد رشد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اعلام کرد: به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، هرگونه تجمع و مراسم فرهنگی و آیینی تا ۲۱ خردادماه به مدت ۱۰ روز در سطح استان ممنوع است.

رضا کمالی زرکانی روز  پنجشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این تصمیم بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر شیوع بی سابقه بیماری کووید ۱۹ در سراسر استان هرمزگان، اتخاذ شده است که هدف از این محدودیت‌ها کنترل بیماری و حفظ سلامتی عمومی مردم می‌باشد.

فرماندار سیریک هرمزگان گفت: ۱۲سرنشین ۲ لنج تجاری با کمک صیادان محلی در آبهای این شهرستان از خطر غرق شدن نجات پیدا کردند.

احمد جمالدینی عصر جمعه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: این شناورها از دبی کشور امارات متحده عربی به مقصد سیریک امروز حرکت کرده بود که حوالی آبهای ساحلی درخواست کمک داشت و صیادان محلی این شهرستان سرنشینان آن را با خود به سیریک آورند.

در پی حاد شدن شرایط کرونایی در هرمزگان برگزار کنندگان مراسم عروسی در یکی از روستاهای بندرعباس به پاسگاه محل منتقل شدند.

 عزیزالله کناری فرماندار بندرعباس روز جمعه در این زمینه اعلام کرد: درپی گزارش مردمی پنجشنبه شب به مراجع قضایی وانتظامی ، در جریان این موضوع ضمن توقف عروسی ، داماد و پدرش پس از حدود یک ساعت نگهداری در پاسگاه با گرفتن تعهد مرخص شدند.

چهارشنبه گذشته با رسیدن دمای هوا در هرمزگان به ۴۹ درجه سانتیگراد این استان گرم‌ترین روز خود را در خرداد ماه ثبت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مدیران اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به اجرای دورکاری کارمندان هستند.

نازنین شیبانی تذرجی عصر یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص دورکاری کارمندان دولتی لازم اجراست و برهمین اساس اجرای این دستورالعمل‌ها به تمامی دستگاه‌های هرمزگان ابلاغ شده و بر آن نظارت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی  خود، حمایت یکهزار یتیم وفرزند محسنین تحت پوشش این نهاد در استان را متقبل کرد.

جلیل تراهی روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها با قدردانی از مدیرعامل و هیات مدیره شرکت صبا فولاد خلیج فارس به واسطه حمایت ماهیانه از فرزندان ایتام و دانش آموزان تحت حمایت این نهاد، افزود: از سایر واحدهای اقتصادی استان نیز خواستاریم در پویش ایران مهربان و حمایت از ایتام مشارکت فعال و اثربخشی داشته باشند.

فرهنگی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: فرهنگیان این استان در نخستین جشنواره معلمان هنرمند کشور موفق به کسب چهار رتبه دومی، یک رتبه سومی و ۲ اثر شایسته تقدیر شدند.

احمد مهرانی عصر چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: آمنه ابراهیمی در رشته داستان کودک و میعاد تاج پور در رشته تکنوازی عود از شهرستان قشم رتبه دوم، بتول شهریاری زاده در رشته طراحی از ناحیه یک و سمیرا مهری در ساخت عروسک از ناحیه ۲ بندرعباس نیز دوم و احسان عباسلو رشته فتومونتاژ از حاجی آباد سوم شدند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه ویژه خواهران و برادران ۱۵ تا ۳۵ سال برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد پهلوانی روز شنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: این دوره مجازی به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه با حضور استادان مجرب برگزار خواهد شد.

نظامی، قضایی، انتظامی، دفاعی

هفته پیش با هوشیاری ماموران انتظامی هرمزگان ۲۰ تن روغن خوراکی احتکار شده به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان پارسیان و یک زمین خواری بزرگ با ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال در بندرلنگه کشف شد.

هفته پیش همچنین ۱۰ شمش طلای قاچاق توسط ماموران ایست و بازرسی گلوگاه شهید میرزایی در ۴۰ کیلومتری شمال بندرعباس کشف شد.

ماموران مرزبانی هرمزگان نیز سه شنبه گذشته با توقیف سه فروند لنج حامل سوخت قاچاق در جنوب جزیره هرمز، ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

علاوه بر آن، ۷۰۰ گرم مواد مخدر و ۲ دستگاه تلفن ماهواره‌ای به ارزش ۴۰ میلیارد ریال نیز از قاچاقچیان سوخت کشف و توقیف شد.

سه شنبه گذشته ناو پشتیبانی خارک نیروی دریایی ارتش جمهوری سلامی ایران بعد از بازگشت از ماموریت دریانوردی در حوالی بندر جاسک دچار حریق شد و علی رغم همه تلاش های برای اطفا حریق، ناو خارک غرق شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر قطعی های مکرر برق گفت: در صورت مشاهده هرگونه خسارت یا نارضایتی مردم در نتیجه قطعی های مکرر برق در این استان متخلفان مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند.

علی صالحی عصر شنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی ناشی از شروع فصل گرما در هرمزگان و قطعی های مکرر برق که موجبات نارضایتی شهروندان و بروز مشکلات متعددی در صنوف مختلف را سبب شده است، رسیدگی ویژه به این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

ورزشی

هفته پیش شهاب جهانگیری سرمربی تیم خلیج فارس میناب پس از شکست تیمش در برابر تیم صنعت ابریشم، از سمت خود کناره گیری کرد.

جهانگیری در هفته هفتم لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس پس از پایان بازی از بازیکنانش خداحافظی کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طبق پالایش دانش آموزان در سال تحصیلی (۹۹-۱۴۰۰)، ۱۹ درصد دانش آموزان هفت تا ۱۸ سال استان چاق و یا دارای اضافه وزن هستند.

علیرضا باقری عصر چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سال گذشته ۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز دختر و پسر هرمزگانی در طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) شرکت کردند که ۱۳.۳۳ درصد دارای اضافه وزن و ۶.۶۶ درصد چاق هستند.

چهارشنبه گذشته تیم فوتسال آیندگان هرمزگان در نخستین دیدار مرحله پایانی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور دربرابر فولاد زرند ایرانیان به تساوی سه بر سه دست یافت.

رییس دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان گفت: آکادمی داوران جوان هرمزگان که بدلیل ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت  استان به تاخیر افتاده است، بزودی راه اندازی خواهد شد.

عبدالمجید معماری روز دوشنبه گذشته در نخستین نشست وبینار با روساهای کمیته داوران شهرستان های هرمزگان افزود برای موفق برگزار کردن این آکادمی نیاز به حمایت همه جانبه روساهای کمیته داوران شهرستان های استان داریم چرا که به طور یقین کمیته و دپارتمان داوری به تنهایی از پس این آکادمی بر نخواهند آمد.

یسرا پرموته کماندار هرمزگانی هفته گذشته با کسب عنوان پنجمی در مسابقه انتخابی تیم‌های نوجوانان و جوانان تیم تیراندازی با کمان کشور به اردوی تیم ملی راه یافت.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در غرب و جزایر استان به ویژه جزیره لاوان گفت: امروز تمام مناطق استان از جمله بندرعباس تحت پوشش سامانه بارشی قرار خواهند گرفت و آخر هفته استان بارانی است. - اخبار استانها -

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، اظهار داشت: سامانه بارشی که از امروز وارد استان شد سبب بارش باران، تگرگ و طوفان لحظه‌ای در مناطقی از استان شد.

وی افزود: در اثر فعالیت این سامانه شاهد بارش شدید تگرگ در جزیره لاوان بودیم در غرب هرمزگان نیز به ویژه در شهرستان پارسیان نیز تندباد لحظه‌ای و باد شدید به وقوع پیوست و در جزیره کیش سرعت باد به 72 کیلومتر در ساعت رسید. 

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها اصل فعالیت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه خواهد بود و سراسر استان را در بر خواهد گرفت، از آخر شب نیز احتمال ابری شدن آسمان بندرعباس و آغاز فعالیت بارشی در مرکز استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه این سامانه ترکیبی از سامانه مدیترانه‌ای و سودانی است تصریح کرد: تاثیرات این سامانه از امشب مجدد آغاز و در مناطق دریایی، غربی و مرکزی شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود و فردا هم مطابق پیش‌بینی و صدور هشدار سطح نارنجی سامانه در سراسر استان فعال خواهد شد.

سی‌سی پور گفت: در شرق استان محدوده میناب، بشاگرد، سیریک و جاسک از فردا بعد از ظهر و روز جمعه هم امکان فعالیت این سامانه وجود دارد.

وی افزود: مهم ترین نکته این سامانه همراه بودن آن با تند باد است و حین فعالیت سامانه بارشی امکان وقوع طوفان و تندباد لحظه‌ای وجود دارد و تاکنون در غرب و جزایر که سامانه فعال بوده این تندباد را همراه خود داشته است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود با توجه به تندباد لحظه‌ای به ویژه در حوزه دریا، فعالیت‌های صیادی تعطیل و تردد شناورهای مسافربری با احتیاط کامل و رعایت ایمنی با نظر سازمان بنادر صورت گیرد.

وی ادامه داد: فردا با توجه به بارش ها احتمال وقوع آبگرفتگی معابر وجود دارد، برای شهر بندرعباس هم پیش‌بینی بارش قابل توجه شده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان طی ۲۴ ساعت گذشته
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • سوت شروع مهمترین هفته فوتبال ایران
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است