Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، امام جمعه نایین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بخصوص قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستم شاهی، به اهمیت تبیین آن در سیر تکوین نظام اسلامی اشاره کرد.

 حجت‌الاسلام سیدعلی سجادی بیان اینکه باید ابعاد این قیام سرنوشت‌ساز در تاریخ تحولات کشور برای مردم و جوانان تبیین شود، ادامه داد:  قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی است و بیان زوایای آن برای مردم و نسل جوان توسط فرهنگیان، مبلغان دینی و رسانه‌های گروهی، یک وظیفه ملی و انقلابی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه نایین با بیان اینکه دشمنان با تهدید نرم فرهنگی و جنگ تبلیغاتی خود، مقدسات و ارزش‌های دینی و انقلابی ما را مورد هجمه خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: باید از فضای مجازی برای ترسیم اهمیت این قیام و نقش آن در تاریخ ایران استفاده کرد. 

سجادی گفت: امام عزیز یک سیاستمدار، عارف و معتقد به اسلام ناب بود.

وی  افزود: قیام ۱۵ خرداد مبدا آغاز رویش انقلاب اسلامی بود که امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

وی گفت: امام، انقلاب را موقعی انجام داد که شاهد دو قدرت لیبرال دموکراسی در غرب و  جریان کمونیستی در شوروی آن زمان بود.

وی با اشاره به اینکه دنیا مشحون از حرکات و سکنات این دو نوع تفکر بود، اظهار داشت: چهارصدسال، غربی‌ها از متون اسلامی بهره گرفتند و بنیادهای تمدنی خود را بوجود آوردند و در قرن جاری نیز  با ساختن داعش و دولت اسلامی شام و عراق  قصد داشتند بر تمام ممالک اسلامی استیلا یابند اما جمهوری اسلامی جلوی آنها را گرفت.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی  مسیر خود را ادامه می‌دهد، افزود: این محصول به برکت شخصیت وجودی امام بود که یک مرد الهیِ به تمام معنی و دل سپرده به راه شهدا بشمار می رفت.

 نماینده مردم نایین و خور  در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تاکید به ضرورت بازخوانی وصیت نامه امام گفت: همیشه باید درس‌های امام را بازتعریف و بازتفسیر کنیم و در این صورت بطور قطع می‌توانیم به مفاهیم ناب انقلاب اسلامی برسیم و در این صورت مطلوب‌ها حاصل می‌شود.

الهام آزاد افزود: بیانیه گام دوم در کنار وصیت نامه امام چراغ راه ما هستند و امیدواریم بتوانیم مفاد وحدت آفرین این دو سند را پیدا و به آن عمل کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

برچسب‌ها نایین اصفهان رحلت امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نایین اصفهان رحلت امام خمینی نایین اصفهان رحلت امام خمینی اخبار کنکور انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران

به گزارش جماران، این مراسم روز پنجشنبه مورخ 13 اردیبهشت 1403 در حسینیه شماره 2 جماران واقع در نیاوران، خیابان یاسر، انتهای خیابان سوده از ساعت 16 لغایت 17 و 30 دقیقه برگزار می شود.

 سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود