Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور پیشین آمریکا اقدام فیس‌بوک در تعلیق حساب کاربری وی تا ژانویه ۲۰۲۳ میلادی را محکوم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، شرکت فیس‌بوک روز جمعه از تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این شبکه اجتماعی به مدت ۲ سال خبر داد که البته تقریباً ۵ ماه از این مدت طی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شرکت فیس‌بوک، تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ که از یک روز پس از حمله هواداران وی به کنگره آمریکا آغاز شده است، تا ۲ سال بعد تاریخ تعلیق آن یعنی تا روز ۷ ژانویه ۲۰۲۳ (اواسط دی‌ماه ۱۴۰۱) ادامه خواهد یافت.   فیس‌بوک یک روز پس از حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا اعلام کرد که حساب کاربری ترامپ را تا اطلاع ثانوی مسدود می‌کند.   بر اساس این گزارش دونالد ترامپ ضمن محکوم کردن این اقدام فیسبوک، آن را توهین آمیز ارزیابی کرده است.   وی در ادامه افزود: نباید به آنها اجازه داد تا ما را ساکت و سانسور کنند و این ما هستیم که در نهایت پیروز خواهیم شد. کشور ما نمی تواند این سوء استفاده را تحمل کند.   ترامپ بار دیگر از اقدام شبکه های اجتماعی در تعلیق حساب های کاربری اش انتقاد کرد و ادعای خود در خصوص تقلب در انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ را تکرار کرده است.   وی اظهار داشت: این تصمیم فیس‌بوک توهینی آشکار به آرا ۷۵ میلیون نفر و افراد دیگری که در انتخابات ۲۰۲۰ به ما رای دادند، به شمار می رود، انتخاباتی که در آن تقلب شده است.   علاوه بر فیس‌ بوک، شرکت توئیتر نیز حساب کاربری ترامپ را مسدود کرده است و البته مشخص نیست که حساب کاربری رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این شبکه اجتماعی تا چه مدت مسدود خواهد ماند.   روز چهارشنبه ششم ژانویه ۲۰۲۱، در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره این کشور که به‌تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست‌کم ۵ نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.   در پی این حادثه، پنتاگون اعزام نیروهای گارد ملی به واشنگتن را آغاز کرد و هرروز بر تعداد نیروهای مستقر در واشنگتن افزود، به‌طوری که در روز تحلیف جو بایدن (اول بهمن‌ماه) بالغ بر ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن به‌ویژه در اطراف کنگره مستقر بودند.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: دونالد ترامپ حساب کاربری رئیس جمهور تعلیق حساب فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت