Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@22:52:20 GMT

نرخ بیکاری در آلمان به ۴.۴ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۳۱۶۳

نرخ بیکاری در آلمان به ۴.۴ درصد رسید

تا پایان ماه آوریل متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۴.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است تا بدین ترتیب پایین ترین نرخ بیکاری آلمان در ۹ ماه اخیر به ثبت برسد.

به گزارش برنا به نقل از بلومبرگ، طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۹۵۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این ماه با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۲ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۰.۹ درصد بیشتر و شمار افراد شاغل ۱.۸ درصد کمتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۶.۰ درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد اعلام شد.

متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۱ معادل ۵.۶۱ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

دتلف شیله- مدیر دفتر کار آلمان گفت: در کوتاه مدت بازار کار تحت پیامدهای ناشی از کرونا باقی خواهد ماند اما انتظار ما این است که به تدریج شرایط بهتر شود. از موج اول همه گیری زخم هایی بر پیکر بازار کار مانده است که باعث می شود کار برای کارفرمایان دشوار شود و تقاضا برای نیروی کار جدید کمتر شود اما اطمینان داریم که بنیان های نیرومند اقتصاد آلمان اجازه نخواهد داد شرایط به مرحله سقوط آزاد برسد. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آلمان بیکاری بازار کار نیروی کار اقتصاد آلمان اقتصاد بازار کار بیکاری نیروی کار نرخ بیکاری ماه قبل ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مصباح، صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان به عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان کرمان روند کاهشی داشته و اکنون کمترین میزان نرخ بیکاری در ۱۶ سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۴ کاریابی در استان کرمان فعالیت می‌کنند افزود: امروز مراکز کارآفرینی که می‌توانند در ایده‌پردازی و اشتغال پیشران باشند به ۲۸ مرکز افزایش پیدا کرده‌اند.

مصباح، گفت: در بحث‌های اشتغالزایی در تبصره ۱۸، تعداد ۳ هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان کرمان ایجاد شده که از این تعداد، یک هزار مجوز منجر به شغل شده است.

کد خبر 6094381

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان