Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:59:26 GMT

تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۳۴۲۸

تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است؟

رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران با بیان اینکه تا کنون پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل نشده، هشدار دادستان تهران به کاندیداهای ریاست جمهوری را قانونی دانست.

به گزارش مشرق، یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، درباره حاشیه‌های ایجاد شده در پی هشدار دادستان تهران به کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری برای رعایت خطوط قرمز نظام در فعالیت‌های تبلیغاتی خود اظهار کرد: اگر دستورالعمل و بخشنامه‌ای از سوی مراجع قضائی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی صادر می‌شود، به دلیل وجود مقررات و قوانین مربوط به انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مقررات حتی به صورت مجزا برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر حاکم است و توصیه‌های اعلام شده در راستای این مقررات است.

جعفری تصریح کرد: بیان قوانین و مقررات انتخاباتی ربطی به یک زمان و یک انتخابات مشخص با کاندیداهای معین ندارد بلکه به صورت عمومی است که در راستای اعلام و بیان مقررات صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران متذکر شد: قوه قضائیه همواره در ایام انتخابات درصدد این است که احیاناً اگر تخلفات انتخاباتی پیش‌بینی شده در مقررات از سوی کاندیداها رخ دهد، پرونده تخلفاتی در شعب ویژه در دادسرا و چه در شعب محاکم تشکیل و با توجه به زمان کوتاه موجود، با دقت و سرعت به آن رسیدگی شود.

وی افزود: بر این اساس در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان محاکم تهران، شعب ویژه‌ای را در مجتمع قضائی کارکنان دولت اختصاص داده‌ایم و قاضی این شعب هم معرفی شده است؛ در صورت تشکیل پرونده احتمالی، به محض وصول با سرعت و دقت تمام و با رعایت مقررات به آن رسیدگی خواهد شد.

جعفری گفت:‌ تا الان گزارشی با موضوع تشکیل پرونده تخلفات انتخاباتی در محاکم عادی تهران دریافت نکرده‌ام.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین تخلفات انتخاباتی دادگاه انقلاب قوه قضائیه دادستان تهران انتخابات انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری تخلفات انتخاباتی پرونده تخلفات انقلاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، از نهایی شدن لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری با عنوان لیست جبهه انقلاب برای دور دوم انتخابات خبر داد.

بر این اساس کاندیداهای حاضر در لیست به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی