Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که در نتیجه حمله هوایی به نیروهای خیزش مردمی در این ولایت ۱۳ نفر کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله عتیق» نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که نیروهای خیزش مردمی به اشتباه مورد حمله هوایی نیروهای افغان قرار گرفتند و در این رویداد 13 نفر کشته و 8 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتیق به «آوا» گفت که پیش از وقوع این رویداد، طالبان به مواضع نیروهای امنیتی در شهرستان «راغستان» حمله کرده بودند و «عاشور محمد» فرمانده نیروهای خیزش مردمی با نیروهای خود از شهرستان «کوهستان» برای کمک به نیروهای امنیتی عازم راغستان شدند که در روستای «چشمه ایلگه»، مرز میان شهرستان کوهستان و راغستان، هدف حملات هوایی ارتش قرار گرفتند.

وی افزود که وضعیت زخمی‌های این رویداد وخیم است و امکان افزایش تلفات نیروهای خیزش مردمی وجود دارد.

این درحالی است که فرماندهی سپاه 215 میوند تایید می‌کند که در یک حمله هوایی دیگر نیروهای افغان در شهرستان «نهرسراج» ولایت «هلمند» نیز به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

وی اظهارداشت که این حادثه درحالی رخ داد که  مردم محلی همراه طالبان وارد یک قرارگاه نظامی سقوط کرده شده بوده و دست به چپاول تجهیزات زده بودند اما جزئیاتی درباره شمار تلفات اعلام نکرد.

افغانستان| سقوط شهرستان‌های «دوآب» و «مندل» توسط طالبانشورای مصالحه افغانستان: مذاکرات صلح با طالبان هیچ پیشرفتی نداشته استتیم مذاکره افغانستان: آتش‌بس خواسته اساسی دور سوم مذاکره با طالبان است

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای مدعی شده است که در این حمله 30 غیرنظامی کشته و 70 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان نیروهای خیزش مردمی حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

برخی منابع از کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه العربی به نقل از برخی منابع از کشته و زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داد.

 

.

 

 منبع مذکور اشاره کرد که در عملیات مقاومت در محور نتساریم 2 نظامی اسرائیلی از لشکر 99 کشته شده و 8 نظامی دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم بین شمال و جنوب نوار غزه خبر داده بودند.

به گفته این منابع، چند  فروند بالگرد برای جابجایی مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

بخش سانسور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه را نداده است.

قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله سنگین خمپاره‌ای قرار داده است.

القسام خطاب به نظامیان اسرائیلی: «در آتش خواهید سوخت»قسام شهادت سردار زاهدی و یارانش را تسلیت گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت