Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@02:47:11 GMT

سینما‌ها با پخش فوتبال رونق می‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۳۵۵۴

با توجه به شرایط کرونایی و عدم استقبال مردم از فیلم‌ها در سالن‌های سینما، انجمن سینماداران دست به دامن سازمان سینمایی شدند.

خبرگزاری میزان - در حالی که بلیت فروشی در سینما‌ها برای تماشای مسابقه‌های فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی در برخی سایت‌های فروش بلیت آغاز شده است، سخنگوی انجمن سینماداران خبر از نامه‌نگاری‌هایی با سازمان سینمایی داده و منتظر مجوز پخش فوتبال در سینما‌ها برای رونقی دوباره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

قبلا هم شاهد اکران بعضی از مسابقات حساس فوتبال در سالن‌های سینما بودیم که بعضا استقبال خوبی هم از آن میشد، اما سوال اینجا است که راهکار مورد نظر تا چه اندازه با پرده نقره‌ای همخوانى دارد.

مدت‌هاست سینماداران از نبود فیلم‌های مناسب و به اصطلاح گیشه‌پسند شکایت دارند و گویی فعلا گوشی شنوا پیدا نمی‌کنند. مدیران سینما‌ها می‌گویند ادامه باز بودن سالن‌ها، وابسته به استقبال مردم و تصمیم‌های مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آن‌ها معتقدند این‌بار، همه باید تلاش کنند تا زندگی سینما‌ها ادامه پیدا کند و در‌های آن‌ها برای بار دیگر بسته نشوند.

فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «تکخال» ساخته مجید مافی ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی را تشکیل می‌دادند که همچنان بر روی پرده هستند و «هفته‌ای یک بار آدم باش» با رقمی حدود ۶۴۴ میلیون فروش پیشتاز گیشه است، هر چند این فیلم و دیگر آثار سینمایی روی پرده با توجه به همه‌گیری کرونا، حتی نتوانسته‌اند یک دهم فروش پیش‌بینی شده در شرایط عادی خود را کسب کنند.

با این که دخل و خرج سینما‌ها در این روز‌ها با هم جور در نمی‌آید، اما به‌نظر می‌رسد بیشتر مدیران پردیس‌ها و سالن‌ها، ترجیح می‌دهند با همین شرایط کجدار و مریز پیش بروند تا این‌که کرکره‌ها را پایین بکشند و مجبور به تعدیل نیرو شوند. اتفاقی که بازگشایی دوباره سینما‌ها را بسیار مشکل‌تر از پیش کرده است.

در این میان، اما اکثر کارشناسان و مدیران اذعان دارند که برگشت مردم به سینما‌ها فرآیندی زمان‌بر است و سینما رفتن مردم در شرایط کنونی هزینه‌بر است و ریسک بالایی دارد. به نظر می‌رسد پخش فوتبال که با نفس سینما منافاتی آشکار دارد در خوشبینانه‌ترین حالت مسکنی است که به حل مشکل اساسی نمی‌انجامد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران سینما ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، آتیلا پسیانی از پیشگامان تئاتر تجربی‌ست و چیزی حدود ۸۰ فیلم سینمایی در کارنامه بازیگری‌اش به چشم می‌آید؛ از نقش‌آفرینی برای بهرام بیضایی و تهمینه میلانی تا ابراهیم حاتمی‌کیا و بهروز افخمی.

آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوست‌داشتنی برای دهه شصتی‌ها بود، در تمامی سال‌های بلند فعالیت هنری خود در گونه‌های رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقش‌هایی که نمود آن‌ها در فیلم‌های بسیاری پیدا بود.

«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آن‌ها نقش‌آفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلی‌پور و تهمینه میلانی در فیلم‌هایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاری‌اش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلم‌های «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.

فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نام‌های «آخرین‌بار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه می‌خواند که قادر بود نقش‌های پیچیده و روانشناختی را به گونه‌ای ادراک‌پذیر ایفا کند.

گرچه «کما» ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی به‌شمار می‌رفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» توانایی‌های بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی این بازیگر فقید می‌توان خواند.

آتیلا پسیانی که آخرین نقش‌آفرینی او بازی در مجموعه «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.

کد خبر 848317 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج