Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین مفید کیایی نژاد روز شنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که انقلابی کاملا مردمی و برگرفته از رأی مردم است و در ۲۸ خرداد ماه بار دیگر نشان می دهد که این نظام یک نظام مردم سالاری دینی و متکی برآرای مردم است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۸ خردادماه انتخاباتی مهم و تاثیرگذاردر ایران اسلامی برگزار می شود،خاطرنشان کرد: محورمهم این میدان انتخاباتی خود مردم  و حضورشان در پای صندوقهای رای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیایی نژاد بیان داشت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات این سوال در ذهن ها از جمله جوانان و دانش آموزان رأی اولی ها خطور پیدا  می کند که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

وی تصریح کرد: در طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی هر گاه که مشکلاتی برای کشور حادث شده است مردم با رغبت بیشتری در پای صندوقهای رای حاضر شده تا جواب دندان شکنی به  کینه های دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب بدهند.

کیایی نژاد با بیان اینکه انتخابات درهر کشور و مشارکت مردم منجر به بالا رفتن  قدرت سیاسی ان کشور می شود و نظام‌های مردم‌سالار اداره کشور را از راه اتکا به آراء عمومی پیش می‌برند، اضافه کرد: تعیین سرنوشت مردم بایستی با شرکت و انتخاب خودشان اتفاق بیفتد و هر تغییری فقط از مسیر صندوق رای میسر است.

وی یادآورشد: برای شرکت در انتخابات باید به ارزش‌هایی که با حضور در پای صندوق حفظ می‌شوند بیندیشیم تا هر ایرانی واجد رأی خود را موظف به حضور درپای صندوق های رأی بداند.

کیایی نژاد از بهبود شرایط اقتصادی و کاهش دشواری‌های معیشتی به عنوان علت دیگری برای شرکت در انتخابات ۲۸ خردادماه نام برد زیرا تاثیر تصمیم‌های سیاسی و نگرش تصمیم گیران سیاسی بر تمام جنبه‌های زندگی افراد به ویژه اقتصاد غیرقابل‌انکار است لذا اگر نامزدی درانتخابات ریاست جمهوری، وعده‌هایی خارج از توان و حتی منطق اقتصاد اعلام کند تنها با حضورو انتخاب فرد اصلح در پای صندوق رأی می‌توان به این وعده‌های خارج از قاعده مقابله کرد.

مسوول ستاد صلح مردمی انتخابات حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان البرزادامه داد: مردم باید با چشم باز برنامه های کاندیداها را رصد کنند و به مطلوب ترین برنامه ها با توجه به مشکلات کشور و منطقه رای دهند.

وی گفت: هرگروه و جریانی که به نوعی علاقمند به قدرت و مشروعیت ایران درعرصه بین المللی است برای این منظور راه حلی عملی‌تر از رای نخواهد یافت.

کیایی نژاد به عرصه فرهنگ که همانند دیگر حوزه‌های زندگی اجتماعی انسان، متاثر از سیاست و تصمیم‌گیران آن حوزه است، پرداخت و افزود: اگر مردم عرصه انتخاب و حق رای خود را فروگذارند،تصمیمات غیرمنطقی، سرمایه‌های این حوزه را به زوال خواهند کشاند پس باید برای حراست از سرمایه‌های فکری، هویت و فرهنگ ایرانی- اسلامی خود را آماده برای رأی دادن کنیم.

وی عنوان کرد: دولت و رییس جمهوری که با رای اکثریت مردم و در نتیجه یک انتخابات پرشور به ریاست جمهوری انتخاب شود در عرصه داخلی هم با مشروعیت حداکثری می‌تواند تصمیمات خود را اجرایی کند و هر اندازه پشتوانه مردمی رییس قوه‌ای بیشتر باشد به همان اندازه در اجرای برنامه‌ها و دفاع از اقدامات خود اقتدار بیشتری خواهد داشت، اقتداری که می‌تواند در سامان بخشی امور کشور به کمک دولت آید.

وی به معتبرترین، سهل‌ترین و کم هزینه‌ترین راه اعلام صدا و دیدگاه ملتی به نظام سیاسی خود را صندوق رای دانست و اضافه کرد: انتقاد و اعتراض به شرایط موجود اگر با کناره‌گیری از انتخابات میسر بود، سال‌ها در مسیر احقاق حق رای و استفاده از آن تلاشی صورت نمی‌گرفتپس باید رای داد تا از طریق رای صدای جامعه به گوش برسد.

مسوول ستاد صلح مردمی انتخابات حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان البرزادامه داد: برای هریک از دستاوردهای ایران تاکنون هزاران خون ریخته شده و فداکاری‌های بسیاری انجام شده که حراست از این دستاوردها بکوشیم که یکی از آن‌ها حق رای و حضوری پرشور در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ است.

 کیایی نژاد گفت رای ندادن کنش سیاسی نیست لذا کناره نشستن و نظاره کردن به امید تنبیه مسوول ناکارآمد و نظام سیاسی بارها در نقاطمختلف جهان امتحان شده اما حضورهدفمند و انتخابی درست بهترین راه حل است.

وی تاکید کرد: بسیاری از گروه ها و افرادی که مردم را تشویق به عدم حضور در پای صندوق‌های رای می‌کنند باید بدانند که  راه دیگری برای رهایی از شرایط دشوار ارائه نمی‌دهند پس باید با حساسیت ویژه ای به انتخابات ۲۸ خرداد فکر کنیم و با حضوری پرشور حماسه ای دیگر را در برگ زرین انقلاب به ثبت برسانیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای  اسلامی شهر و روستای کشور در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ البرز مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ البرز مشارکت سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ البرز مشارکت سیاسی اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری دوره انتخابات پای صندوق کیایی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: اگر به نظام جمهوری به دید تشکیلاتی نگاه کنیم، در مقایسه با همه نظام‌های جهان می‌بینیم که سایر کشورها بر اساس پادشاهی یا رأی مستقیم مردم یا مجلس و یا به‌صورت دیکتاتوری اداره می‌شود، اما حکمرانی در جمهوری اسلامی متفاوت است و مقامات با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: گفتمان جدیدی را تحت عنوان «مردم سالاری دینی» در دنیا اختراع کردیم و همین کلمه دینی چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد؛ در دکترین جمهوری اسلامی عبارت مردم سالاری دینی یعنی همه امور در کشور از صفر تا صد در اختیار مردم است و مردم با معیارهای دینی خود ساختار سازی می‌کنند، بنابراین در چنین ساختاری دولت، مجلس، شوراها قاعده دارند با این حال اگر مردم سالاری به صورت دینی شکل گرفت کارآمدی بالایی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند؛ شوراها در ریزترین واحد کشور تا بزرگترین سطح تشکیلات حاکمیت به صورت مویرگی و قاعده‌مند وجود دارند تا جایی که در اقشار و صنوف هم شورا وجود دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه شوراها این است که بدون تعارف آنچه در بطن جامعه می‌گذرد را به حکمرانان ارائه کرده و مطالبه گری کنند و در ادامه آنچه را که توسط حاکمیت انجام می‌شود را به مردم منتقل کنند، کارآمدی نظام را نشان دهند و سبد اقدامات نظام را سنگین کنند، اما در زمینه نشان دادن کارآمدی نظام ضعف‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: حلقه میانی باید مطالبات مردم را پیگیری کند، اما همین حلقه امور انجام شده را در سبد انقلاب به مردم منعکس نمی‌کند و جفا به جمهوری اسلامی می‌شود.

جان‌نثاری با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی در حوزه راهسازی، بهداشت و درمان و عمرانی گفت: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، مراقب باشیم آن را با دست خود سوراخ نکنیم؛ ما باید از خدمات نظام در بین مردم دفاع کنیم، چرا که جریان‌های ضد انقلاب از این حفره‌ها علیه نظام استفاده می‌کنند؛ حفره‌هایی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های دو سال اخیر خود همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

کد خبر 749978

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد