Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:43:24 GMT

خبرهای تازه از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۳۷۸۶

خبرهای تازه از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک

ایسنا/اصفهان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد به‌زودی، فراخوان سی و چهارمین دوره از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با فراخوان پنجمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور، منتشر خواهد شد.

علیرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آغاز سال جاری، چند جلسه با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزارشده تا ضمن مرور دستاوردهای جشنواره و المپیاد در سال ۱۳۹۹، ضعف‌ها و تجارت متفاوتی که در سال گذشته با برگزاری این رویداد در شرایط کرونایی داشتیم، بررسی شود و طبیعی است که متأثر از وضعیت ویروس کرونا و نحوه‌ی ارتباطات داخلی و بین‌المللی، برای برپایی این رویداد بین‌المللی در سال جاری برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خبر داد که طی هفته‌ی جاری، مقررات و فراخوان سی و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

دبیر جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یادآور شد: همکارانم در کارگروه تخصصی سینمای کودک و نوجوان بنیاد فارابی و دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، از سال گذشته فعال بوده‌اند و با رصد آثار داخلی و خارجی و برگزاری جلسات نقد و بررسی تلاش کردند تا برنامه‌ریزی بهینه‌تری برای پویایی جریان تولید و اکران جشنواره‌ای سینمای کودک و نوجوان داشته باشند.

وی، به برپایی پنجمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور هم‌زمان با جشنواره‌ی سی و چهارم فیلم کودک نیز اشاره کرد و گفت: فراخوان این دوره از المپیاد فیلم‌سازی نیز به‌زودی منتشر می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: سینمای کودک و نوجوان همیشه نیازمند توجه و حمایت بوده و هست و نهادهایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت کشور، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، مرکز توسعه‌ی سینمای کودک و نوجوان و ... باید با حمایت‌های مادی و معنوی خود به ارتقای این ژانر مهم سینمایی کمک کنند.

به گزارش ایسنا، یازدهم خردادماه نیز محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره درباره‌ی امکان برگزاری فیزیکی این رویداد در سال جاری گفته بود: تجربه‌ی برگزاری آنلاین جشنواره کودک در سال گذشته، ارزشمند است و امسال هم امکان برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کودک در اصفهان همراه با بخش‌های آنلاین وجود دارد چرا که جشنواره‌های هنری وظیفه دارند در شرایط متفاوت،‌ پاسخگوی‌ نیاز مخاطبان خود باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره فیلم کودک و نوجوان فراخوان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران فیلم های کودکان و نوجوانان سینمای کودک و نوجوان المپیاد فیلم سازی بین المللی فیلم جشنواره فیلم جشنواره ی فیلم کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت مالکیت معنوی در زیست فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این سرزمین باید با عملکرد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در زمینه‌هایی همچون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری آشنا شوند و این امر خود نیازمند آموزشی متناسب و درخور سن این افراد است.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: آموزش مالکیت معنوی در دنیا به عنوان یکی از بحث‌های پایه‌ای برای کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: آموزش عمومی و فردی منابع انسانی در حوزه مالکیت فکری، تولید پادکست، انیمیشن، تئاتر، تصویرسازی و انتشار کتب مناسب سن کودکان و نوجوانان در راستای آموزش نسل جدید و آشنایی با مالکیت فکری از موضوعاتی است که با تعامل مشترک با سازمان ثبت باید برای کودکان و نوجوانان عملیاتی شود.

در این نشست که اسلامی سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز حضور داشت، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت اجرایی شدن موارد ذکر شده منعقد شود.

کد خبر 6097407

دیگر خبرها

  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت