Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@00:29:54 GMT

چشم سوم برای زامبی‌های گوشی هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۴۱۹۸

چشم سوم برای زامبی‌های گوشی هوشمند

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ یک طراح صنعتی ۲۸ ساله از کره جنوبی، برای اینکه مردم شدت اعتیاد به گوشی هوشمند خود را تشخیص دهند، یک راه‌حل طعنه‌آمیز طراحی کرده و آن چشم روباتیکی است که به پیشانی فرد بسته می‌شود و به او امکان می‌دهد در حین راه رفتن بدون آسیب، گوشی‌اش را پیوسته چک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پائنگ مین-ووک نام چشم روباتیک خود را «چشم سوم» گذاشته و می‌گوید: این چشم به زامبی‌های تلفن هوشمند کمک می‌کند که در حالی که روی صفحه نمایش گوشی‌شان تمرکز دارند، به داخل چاله و گودال نیفتند. وی امیدوار است که با این کار باعث شود مردم شدت اعتیاد به گوشی خود را تشخیص دهند و یک بازنگری روی خود انجام دهند.

این دستگاه به شکلی طراحی شده که زمانی که سر کاربر برای چک کردن تلفنش پایین است، شروع به کار می‌کند و به عنوان یک چشم اضافی، هر مانعی را در فاصله یک تا دو متری‌اش تشخصی می‌دهد و به کاربر هشدار می‌دهد که با آن برخورد نکند. چشم سوم از سنسور ژیروسکوپ برای اندازه‌گیری زاویه گردن کاربر و حسگر اولتراسونیک برای محاسبه فاصله بین چشم رباتیک و موانع استفاده می‌کند. این سنسورها هر دو به یک میکروکنترلر تک برد منبع باز با یک باتری متصل هستند.

پائنگ می‌گوید: از آنجا که نمی‌توانیم چشم خود را از تلفن‌های هوشمند برداریم، پس در آینده‌ای نزدیک به یک چشم اضافی نیاز پیدا خواهیم کرد.

پائنگ دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه طراحی نوآوری از کالج سلطنتی هنر و کالج امپریال لندن است و معتقد است به دلیل اینکه این روزها بسیاری از جوانان هنگام استفاده از تلفن همراه تصادف یا با موانع برخورد می‌کنند، این ابزار بسیار کاربردی خواهد بود.

کدام کشورها بیشتر معتادان به گوشی را دارند؟

براساس آمار مرکز تحقیقات «استاتیستا»، برزیل، چین، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی، کانادا،‌ انگلستان، آلمان، فرانسه ۱۰ کشوری هستند که بیشترین تعداد معتاد به گوشی هوشمند را در خود جا داده‌اند. برزیل و چین و آمریکا سال‌هاست که در این زمینه صدرنشین هستند و به قول کارشناسان، بیشترین زامبی‌های گوشی هوشمند روی کره خاکی را دارند.

کد خبر: 1098236 برچسب‌ها گوشی هوشمند اعتیاد چشم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گوشی هوشمند اعتیاد چشم گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز 12 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران،فروشنده‌های موبایل آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ با پارت‌نامبر CH را در این محدوده می‌فروشند، اما بابت آیفون ۱۳ پرو مکس یک ترابایت با پارت‌نامبر ZAA تا ۱۳۵ میلیون قیمت می‌گذارند.

ردمی A ۲ پلاس شیائومی جزو گزینه‌های پیشنهادی برایی خرید ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار است که چهار میلیون فروخته می‌شود. این وسط می‌توانیم از پوکو X ۶ پرو شیائومی به‌عنوان یکی از قلدرترین میان‌رده‌های بازار اسم ببریم که در دسته گوشی‌های ۱۷ میلیونی قرار می‌گیرد.

گلکسی A ۵۵ سامسونگ قیمت بیشتری دارد و این یکی تا ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. قیمت روز پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸،

۹ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۳۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز 12 اردیبهشت 1403
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند