Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:41:38 GMT

«محسن سلیمان» شهیدی در ۱۵ خرداد که به دنبال عدالت بود

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۴۵۸۳

«محسن سلیمان» شهیدی در ۱۵ خرداد که به دنبال عدالت بود

به گزارش روز شنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، شهید «محسن سلیمان» فرزند «نقی» سال ۱۳۱۳ در یک خانواده ساده به دنیا آمد. بعد از دوران کودکی، به دلیل نداشتن پدر و شرایط سخت زندگی، در دوران نوجوانی،  به جای علم و تحصیل در مدرسه، پا به عرصه کار و امرار معاش خانواده گذاشت، ولی در طی این مرحله زندگی، راهی برای او هموار و در مسیر زندگیش با افرادی مؤمن همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مجالس مذهبی شرکت می‌کرد و به تدریج وارد مرحله جدید زندگی خود، یعنی شناخت مسائل روز زمان شد.

محسن بیشتر به واقعیت‌ها پی ‌برد و در کنار این افراد صالح توانست راهی برای مبارزه جدی‌تر پیدا کند. مخفیانه در مجالس و مراسم علما و روحانیون مبارز در تهران و قم شرکت می‌کرد و این شناخت او از این مسائل باعث ‌شد او به سمت فراگیری علم و دانش کشیده شود و با یادگیری علم و دانش توانست مبارزه جدی‌تری را شروع کند، لذا به تحصیل پرداخت.

شهید سلیمان سعی می‌کرد افراد خانواده را به مسائل روز آشنا سازد؛ زیرا هدف او مبارزه با دوران حکومت ستم‌شاهی بود و همیشه تلاش می‌کرد مردم را به سوی مذهب، برابری وعدالت تشویق کند. در کنار کار روزمره خود، در مجالس پنهانی که برگزار می‌شد شرکت می‌کرد.

وی پیرو سخنان حضرت امام(ره) بود و آنچه را که ایشان می‌فرمود، اطاعت می‌کرد و در زمانی که حضرت امام(ره) توسط رژیم پهلوی تبعید شدند، همراه عده‌ای که مخالف رژیم پهلوی بودند با شروع تظاهرات، به طرفداری حضرت امام(ره) در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در سبزه میدان تهران، در حالی که در صف مقدم حضور داشت در اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید والامقام به علت خفقان آن زمان به خانواده‌اش تحویل داده نشد و فقط با شناسایی لباسش در بیمارستان بازرگانان شهادتش تأیید شد.

انسان هایی که در راه خدا از جان و مال و فرزند خود می گذرند و ایثار می‌کنند پاداش بزرگ خداوند به آن‌ها مقام شامخ شهادت است.

«روحش شاد و راهش پر رهرو باد.»

رضا رضایی مجد

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا قیام ۱۵ خرداد بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه به مناسبت روز ملی فرهنگ پهلوانی و گرامیداشت ورزش زورخانه ای آئین گرامیداشت یاد شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم، که با حضور جمعی از موسفیدان و کهن کسوتان در زورخانه جوانمردان کن برگزار شد، یاد شهید «محسن حسین نیا» شهید پهلوان و رجز خوانی معاصر را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که شهید «محسن حسین نیا» از قهرمانان ورزش تکواندو بود که رجز خوانی او لرزه بر دشمن می انداخت و این شهید بزرگوار، روز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در چابهار مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفت و به شهادت نائل شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، جوهری معاون استاندار تهران، جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، ایرجی سرپرست هیات تکواندو استان تهران، روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های استان و فرمانده کانون بسیج تکواندو استان تهران و جمعی از پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان تکواندو به همراه پدر شهید والامقام حضور داشتند.

در پایان این مراسم، از تعدادی افراد که با منش پهلوانی باعث نجات دیگران شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6093063

دیگر خبرها

  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد