Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی برای اولین بار در استان آذربایجان‌غربی انجام خواهد شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سپیده طیب قاسمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرآنلاین اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ و در طی مهرماه، هفته دولت و دهه فجر ۹۳ پروژه در قالب ۵۵۷ کلاس درس افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود این در حالی است که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در جذب خیرین ملی نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

طیب قاسمی گفت: با ورود بنیاد برکت و بنیاد علوی و هلدینگ عظام خودرو در مجموع ۲۴۶ کلاس درس تعهد شد که اجرای ۱۷۳ کلاس درس به اتمام رسید و ۷۳ کلاس درس نیز درحال اجراست و ۵۱۰ کلاس درس در انتظار اخذ مجوز برای آغاز عملیات است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به پیگیری پروژه های محرومیت زدایی در استان و تخصیص اعتبار آنها گفت: این پروژه ها با اولویت شهرستان های محروم استان انجام می پذیرد که با شناسایی و نیازسنجی در مناطق حاشیه شهرها احداث خواهند شد.

وی افزود اعتبارات بخشی از این پروژه ها با پیگیری های امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی و در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی پیگیری می شود.

طیب قاسمی گفت: در راستای محرومیت زدایی احداث ۱۲ باب مدرسه در قالب مدارس بازآفرینی نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی در حال اجراست.

سپیده طیب قاسمی اظهار داشت در سال جاری و برای اولین بار پیگیر اجرای طرح مهم و کلیدی مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی هستیم. در تلاش هستیم که این طرح را با همکاری دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی و صنعتی ارومیه و همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی به اجرا درآوریم.

این طرح یکی از طرح های مهم  ماندگار و تنها سند تدوین شده در بحث فضاهای آموزشی استان خواهد بود که پس انجام مذاکرات به زودی مطالعات آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به تحولات چشمگیر استان در حوزه مدرسه سازی، از همکاری و همراهی های مجدانه‌ی ادارات و سازمان های مرتبط به ویژه استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل آموزش و پرورش و مجامع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان‌غربی قدردانی کرد و گفت این تحولات اتفاق نمی افتاد مگر با همدلی و تلاش های نهادهای مرتبط با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنیاد برکت عدالت آموزشی نوسازی مدارس فضاهای آموزشی آذربایجان غربی نوسازی مدارس آذربایجان غربی عظام خودرو توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی فضاهای آموزشی کل نوسازی اداره کل کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس

معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری، گفت: استان نیازمند یک هزار کلاس درس است که در قالب احداث و بازسازی، احداث می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مهدی اسعد امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: 1800 فضای آموزشی با 10 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که اداره کل نوسازی مدارس، وظیفه نوسازی و توسعه مدارس را در اختیار دارد.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان نیازمند یک هزار کلاس درس برای احداث و نوسازی است که 500 کلاس درس در قالب تخریب و نوسازی و 500 کلاس درس در قالب احداث است.

اسعد بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که شاخص پراکندگی وجود دارد، به دلیل اینکه به خاطر بافت اقلیمی، مدرسه‌ای با کمتر از 10 دانش‌آموز راه‌اندازی شده که باعث شده میزان سرانه فضای آموزشی بالا رود، مشکل سرانه آموزشی در بعضی نقاط سرانه سیاه است که به معنی سرانه زیر3 متر است، منظریه و شهر لردگان از جمله این سرانه‌های پایین آموزشی هستند.

وی با اشاره به استانداردسازی گرمایشی در سطح مدارس، مطرح کرد: هدف در این استانداردسازی این است که شعله مانند بخاری در مدارس وجود نداشته باشد، 8 هزار کلاس درس در سطح استان استانداردسازی گرمایشی شده‌اند که برخی در طول احداث و برخی دیگر بعد از احداث استانداردسازی گرمایشی شده‌اند، حدود 2 هزار کلاس درس همچنان استانداردسازی گرمایشی نشده‌اند.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدارس کانکسی در سطح استان، گفت: 19 مدرسه کانکسی در سطح استان وجود داشت که احداث 10 مدرسه از آن شروع شده است، 9 مدرسه دیگر به دلیل عدم تامین زمین، هنوز شروع به احداث نشدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قدمت و آثار مشهود مانند ترک‌های دیوارها، 100 مدرسه خطرآفرین در سطح استان وجود دارد که اگر مقاوم‌سازی ممکن باشد، مقاوم‌سازی می‌شود وگرنه تخریب و بازسازی می‌شوند، عمده این 100 مدرسه از جمله تخریب و بازسازی هستند، در کنار این مدارس نیز 100 مدرسه دیگر نیاز است در سطح استان احداث شود.

علیمردان علیمردانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت: مجمع از سال 78 در سطح کشور تشکیل و در استان نیز به‌صورت رسمی از سال 95 آغاز به فعالیت کرده است که در سازماندهی و جذب خیرین و کمک به دانش آموزان و احداث مدارس و غیره فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به جشنواره سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: 640 میلیارد ریال اعتبار در این جشنواره جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از آن تاکنون برای ساخت و نوسازی مدارس، محقق شده است.

محمد صفرزاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست عنوان کرد: اکنون 82 پروژه خیری در سطح استان با 70 مدرسه و 351 کلاس درس در حال اجرا و احداث است که 46 هزار متر مربع فضای آموزشی به فضاهای آموزشی اضافه می‌کند.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 2 نمازخانه، 8 سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی، مطرح کرد: مجموع این فضاهای احداثی در استان، 58 هزار و 200 متر مربع متراژ آن است که با مشارکت خیرین در حال احداث هستند.

صفرزاده با اشاره به اینکه سرانه آموزشی کشور 8.39 متر مربع و در استان 8.25 متر مربع است، خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فضاهایی که در سطح استان در دست احداث است، مورد نیاز است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس