Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:31:43 GMT

برداشت چغندر قند پاییزه در فسا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۴۶۲۷

برداشت چغندر قند پاییزه در فسا آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصرانصاری گفت: سطح چغندرقند قابل برداشت در این شهرستان ۶۰ هکتاراست که پیش بینی می‌شود از این سطح سه هزارتن محصول برداشت شود.

او، از دلایل تغییرالگوی کشت از بهاره به پاییزه استفاده از نزولات پاییز و زمستان و کاهش ۴۰درصدی مصرف آب در کنار کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح در کشت پاییزه چغندرقند دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری با بیان اینکه کاشت و برداشت چغندر قند با دستگاه‌های مکانیزه صورت گرفته است، گفت: ارقام کشت شده شامل لوانته و پالما است و میزان بذر مصرفی،۵/۲یونیت در هکتار بوده است.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه در حال حاضر برداشت با یک دستگاه کمباین در حال انجام است، اظهار کرد:در حال حاضر قیمت هر کیلو چغندر ۱۲۰۴ تومان است و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی دوکیلوگرم شکر و ۲۰کیلو تفاله به کشاورز داده می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه چغندر قند پاییزه برداشت شده از مزارع شهرستان به کارخانه قند مینو شهرستان فسا تحویل داده می‌شود افزود: کرایه حمل از سر مزرعه تا کارخانه مینو هر تن ۶۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر شریفی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از پایان برداشت کلزا در شهرستان خرمشهر خبر داد و بیان کرد: امسال ۵۹۵ هکتار از اراضی خرمشهر کشت کلزا برداشت شده است.

وی تصریح کرد: هفت کمباین وظیفه برداشت کلزا را از مزارع خرمشهر بر عهده داشته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اظهار کرد: از میزان برداشت شده ۴۶۴ تن کلزا توسط مراکز خرید خریداری شده است.

کد خبر 6098235

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور