Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهرات ۱۵ خرداد، مجموعه وقایعی است که در خرداد سال ۱۳۴۲ به دنبال بازداشت امام خمینی (ره) در انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی و انقلاب سفید رخ داد. برخی تحلیل‌گران معتقدند که قیام ۱۵ خرداد را می‌توان به عنوان بسترسازی برای انقلاب اسلامی نام برد، همان انقلابی که درسی برای تمام سیاستمداران و آزادی خواهان جهان است تا با الگوبرداری از آن ندای آزادی سر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد که مقدمه ایجاد انقلاب و تحول عظیم در تاریخ بشر بود به گفت‌وگو با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی پرداختیم تا درباره چگونگی ایجاد آمادگی در خود و جامعه برای قیام آخرالزمان و یاری امام عصر (عج) بپردازیم.

بیشتر بخوانید

امام خمینی (ره) وجدان‌های انسانی را بیدار کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر است که چگونگی ایستادن در برابر ظلم و ستم را به ما آموزش می‌دهد، با توجه به همین نشانه‌ها روایات فراوانی از اهل بیت (ع) از بروز قیام‌های مردمی در آستانه ظهور خبر می‌دهند. در برخی از این روایات آمده است که حکومتی به دست رهبری صالح در شرق جهان پای می‌گیرد که تا ظهور حضرت مهدی (عج) دوام می‌یابد.

وی افزود: برخی از علما معتقدند که این حکومت، همان حکومت انقلاب اسلامی در کشور ایران است، البته این نخستین بار نیست که بزرگان قیامی را مصداق قیام مذکور در روایات دانسته‌اند، اما هیچ قیامی در تاریخ شیعه دارای وسعت و عظمت انقلاب اسلامی نبوده است و احتمال اینکه مراد از دولت زمینه‌ساز، انقلاب اسلامی ایران باشد بسیار است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اگر ما بخواهیم از قیام ۱۵ خرداد که بستر ظهور انقلاب اسلامی است برای قیام آخرالزمان و ظهور مهدی موعود (عج) درس بگیریم، باید تمام شرایط را در خود ایجاد کنیم. در روایات متعدد برای یک منتظر و قیام کننده واقعی آدابی را باید رعایت کند که  بتواند در جرگه منتظران واقعی امام مهدی (عج) درآید. بر همین اساس، یک منتظر واقعی کسی است که گوش به فرمان امام باشد و آنچه که او می‌گوید، انجام دهد و در دوران انتظار به تمام اعمال خواسته شده جامه عمل بپوشاند و در رفتار، گفتار، کردار و تمام اعمال ریز و درشت خود نظارت و کنترل کامل داشته باشد و مطیع محض امام خود در هر حال و شرایطی باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: وقتی به تاریخ زندگی اهل بیت (ع) نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم کسانی که به امام خویش معرفت و شناخت بیشتر و عمیق‌تری داشتند و به همین دلیل، در برابر او تسلیم بودند و به جای ادعا، در مقام عمل پیروی خود را نشان دادند و در زمان فتنه‌ها از امام خویش جدا نشدند همان یاران واقعی پیامبر و ائمه در جنگ‌ها، سختی‌ها و تلخی‌ها بودند. جالب اینکه در روایات فراوانی که درباره ویژگی‌های یاران امام مهدی (عج) آمده است، بر مسأله معرفت عمیق یاران به آن حضرت و اطاعت کامل و بی‌چون و چرای ایشان از امام خود، تأکید شده است.

وی درباره ویژگی منحصر به فرد یاران امام عصر (عج) در زمان قیام گفت: اولیـن مـاموریت یاران حضرت، جنگی تمام عیار با مستکبران عالم است که در آغاز زمان ظهور، در راس هـمه امور قرار دارد. یاران خاص مهدی (عج) در این جنگ و قیام سربازانی شجاع و فداکار در رکاب امـام عصر (عج) و گـوش بـه فـرمان آن حضرت هستند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دیگر وظیفه یـاران امـام زمـان (ع) در آغـاز انقلاب، مبارزه با انحراف ها، تـحـریـف هـا و بـرداشـت هـای نـادرسـت از دیـن و مـذهـب اسـت. در همین زمینه امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند: آزاری کـه قـائم (ع) به هنگام قیام خویش، از جاهلان آخرالزمان می‌بیند، به مراتب سخت‌تر است از آن همه آزار که پیامبر (ص) از مردم جاهلیت دید. راوی می‌گوید: این چگونه می‌شود؟ امام در پاسخ فرمودند: پیامبر (ص) به میان مردم آمد در حالی که آن‌ها سنگ، صخره، چـوب و تـخـته‌های تراشیده (بت‌های چوبی) را می‌پرستیدند، ولی قائم ما که قیام کند مـردمـان هـمـه از کـتـاب خـدا بـرای او دلیـل مـی آورنـد و آیـه هـای قـرآن را توجیه می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: برای اینکه در زمان قیام حضرت مهدی (عج) در زمره یاران ایشان قرار بگیرم باید علاوه بر ولایت مداری با احیاء امر به معروف و نهی از منکر به جنگ با پلیدی‌ها و انحرافات در خویش و جامعه برویم تا در خیمه اهل بیت (ع) قرار بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیام 15 خرداد قیام خونین مهدویت انقلاب اسلامی قیام ۱۵ خرداد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی پتروشیمی‌ها در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: در شرایط خاص شرکور که ما در جنگ اقتصادی هستیم حرکت روبه جلو جای شکر گذاری دارد.

وی ادامه داد: ما در نعمت خدادادی منابع طبیعی را داریم و شکر این نعمت ایجاب می‌کند که از این منابع خوب استفاده کنیم و استفاده از این منابع هیدروکربنیک ایجاد ارزش افزوده از آنهاست. علارقم جنگ اقتصادی وزارت نفت کار‌های بزرگی انجام داده است. در صنعت پتروشیمی نیز این توان وجود دارد و تعداد زیادی از آنها بدون وجود کمک خارجی موفق به انجام کار‌های فنی و توسعه‌ای شده است.

مهدوی تاکید کرد: ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت از کار‌های بزرگ وزارت نفت بود. برای رفع مشکل ناترازی گاز جز سرمایه گذاری برای توسعه میادین گازی و صرفه جویی راهی نبود و برای هر دو قسمت پتروشیمی‌ها اعلام آمادگی کردند. این تفاهم برای توسعه اقتصاد ملی بسیار مهم است و قطعا باعث پیشرفت خواهد شد شعار سال جهش تولید است و این امر الزامات دارد و از مهمترین آنها به ایجاد فضای کسب و کار می‌توان اشاده کرد. بخش خصوصی باید وارد کار شود چرا که خودش نیازمند این کار است و باعث رشد کشور نیز خواهد شد.  

وی ادامه داد: مبادا قرارداد‌ها طوری شود که فردا شورای استان‌ها دستورات خارج از عرفی را برای تغییر روند قرارداد‌ها صادر کنند و از وزیر محترم برای مراقبت از این امر تقاضا دارم. پتروشیمی صنعت پیشران کشور و مزیت کشور است و باید از آن‌ها مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم
  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • آخرالزمان شمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ علائم آن چیست؟ (+عکس)
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده