Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن در صدد تخلیه سریع هزاران "متحد افغان" واشنگتن در جریان عقب نشینی و خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان است.

یک گروه از قانون گذاران آمریکایی از رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا در جریان عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان  هزاران دوست و متحد افغان واشنگتن را  نیز سریع از این کشور خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس آمریکا در نامه‌ای از اینکه جو بایدن هنوز هیچ برنامه ریزی برای خروج این متحدان ندارد و تصمیمی در این باره نگرفته، ابراز نگرانی کردند.

به گفته نویسندگان نامه طرح کنونی وزارت امور خارجه آمریکا برای تصویب ویزا‌های ویژه مهاجرت (SIV) که اجازه ورود بیش از ۱۸ هزار  افغان را به آمریکا می‌دهد، خیلی کند انجام می‌شود. قانون گذاران استدلال کردند که روند فعلی ویزاها ممکن است به بن بست برسد، زیرا  این کار به طور متوسط بیش از ۸۰۰ روز طول می‌کشد در حالی که نیرو‌های آمریکایی قرار است در کمتر از ۱۰۰ روز  از افغانستان خارج شوند.

آن‌ها پیش بینی کردند که این روند به موقع برای کمک به ۱۸ هزار متقاضی که قبل از خروج  نیروهای آمریکایی به ویزا احتیاج دارند، اصلاح نمی‌شود. در این نامه تأکید شده است: اگر ما نتوانیم از متحدان خود در افغانستان محافظت کنیم، بر مشارکت‌های آینده و شهرت جهانی ما تأثیر مداوم خواهد داشت، که ضرر بزرگی به نیرو‌ها و آینده امنیت ملی ما خواهند رساند.

این در حالی است که انگلیس از اقدام سریع برای اسکان صد‌ها افغان که عمدتا به عنوان مترجم برای ارتش و دولت انگلیس کار می‌کردند خبر داده است.

جو بایدن متعهد شد که تا ۱۱ سپتامبر تمامی نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای نظامی آمریکا دولت افغانستان متحدان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟